net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Σταθερό και προβλέψιμο ακόμα και σε άσφαλτο

Στρίβει με όλα με το νέο Big Piston Force

Απίθανο στροφόμετρο σε διαφορετικά χρώματα

Big Piston Fork για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα παραγωγής

Κυνηγώντας το πράσινο διαμάντι

Το ZX-6R ανανεώθηκε ριζικά για το 2009. Σκοπός του, η πρώτη θέση της κατηγορίας. Τα όπλα του; Κανένας συμβιβασμός στη σχεδίαση, εστιασμένο στους απόλυτους χρόνους σε πίστα. Ό,τι πιο αγωνιστικό, ό,τι πιο απόλυτο, ό,τι πιο ακραίο.

 
Οι έρευνες αγοράς αποφάνθηκαν πως οι αγοραστές της κατηγορίας SuperSport θέλουν τη μοτοσικλέτα που μοιάζει περισσότερο με αγωνιστική. Εσείς το ζητήσατε κι η Kawasaki ανταποκρίθηκε. Μπορεί το προηγούμενο μοντέλο να μην κατάφερε να αναρριχηθεί στην κορυφή της ιδιαίτερα απαιτητικής κατηγορίας των SuperSport 600 παραγωγής, όμως το Akashi δείχνει αποφασισμένο για πρωτιά με το μοντέλο του 2009.

Εκ πρώτης όψεως
Συγκρίνοντας τα μοντέλα 2008 και 2009, αυτό που χτυπάει αμέσως στο μάτι είναι η θέση του τελικού της εξάτμισης. Το τελευταίο μετακόμισε στο πλάι της μοτοσικλέτας -βρισκόταν κάτω από την ουρά- βοηθώντας τα μέγιστα στη συγκέντρωση των μαζών και στη βελτίωση του κρατήματος. Σύμφωνοι, τώρα το τελικό κρύβει το νέο υπέροχο ψαλίδι, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας. Κατόπιν, το μάτι πέφτει στους νέους, διπλούς προβολείς, αλλά και στο επανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ. Η νέα ζελατίνα προστατεύει καλύτερα τον αναβάτη, ενώ το μισό φέρινγκ είναι βαμμένο έξυπνα σε μαύρο χρώμα, καταφέρνοντας να μειώσει και οπτικά, ακόμα περισσότερο, τον ήδη μικρό όγκο της μοτοσικλέτας. Αυτό που δεν φαίνεται διαφορετικό στην εξωτερική εμφάνιση, είναι το πιρούνι. Ωστόσο, η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική. Το Kawasaki ZX-6R του 2009 είναι η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής στον κόσμο που φοράει το επαναστατικό Big Piston Fork της Showa. Κι αν νομίζετε πως πρόκειται για ένα απλό gadget ή για κάποιο εξεζητημένο κόλπο του marketing, θα αλλάξετε γνώμη μετά την πρώτη βόλτα.

09:55:24
Όχι, ο παραπάνω αριθμός δεν ανήκει στη σφαίρα των καταραμένων «μαγικών» αριθμών της τηλεοπτικής σειράς Lost. Εμφανίστηκε όταν πάτησα το stop στο χρονόμετρο του ZX-6R και ήταν ο χρόνος που αντιπροσώπευε τη διαδρομή από τη δουλειά στο σπίτι. Εννιά λεπτά, πενήντα πέντε δευτερόλεπτα και είκοσι τέσσερα δέκατα. Πρέπει να παραδεχτώ πως το χρονόμετρο σε μια γρήγορη μοτοσικλέτα αποτελεί εθιστικό εργαλείο, ακόμα και για εκτός πίστας διαδρομές. Και το νέο ZX-6R είναι ένα από τα καλύτερα SuperSport εργαλεία για να ανακαλύψετε το χρονομέτρη που κρύβεται μέσα σας. Η πρώτη επαφή με τον «πράσινο πύραυλο» με αφήνει ικανοποιημένο, να αδημονώ για περισσότερα. Η νέα χαμηλή σέλα με βοηθά να πατάω ευκολότερα όλο το πέλμα κάτω, ενώ η στάση οδήγησης είναι όσο hardcore φαντάζεστε -full αγωνιστική. Ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς, αλλά το κιβώτιο κλασικό Kawasaki, θορυβώδες και με μεγάλες διαδρομές -παρόλα αυτά θετικό και αλάνθαστο. Τα όργανα είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Το στροφόμετρο με τις αναλογικές ενδείξεις απαιτεί μία παράγραφο μόνο του. Βλέπετε, χωρίζεται σε τρεις περιοχές. Από την αρχή της κλίμακας έως τις 8.000 σ.α.λ., τα νούμερα είναι μικρά σε μέγεθος και μαύρα σε χρώμα. Από τις 8.000 σ.α.λ. έως και τις 16.000 σ.α.λ., τα νούμερα μεγαλώνουν σε μέγεθος, ενώ αποκτούν και πράσινο χρώμα -η καλή περιοχή μας! Και από τις 16.000 σ.α.λ. έως τις… 20.000 σ.α.λ., μικραίνουν πάλι και γίνονται κόκκινα. Φανταστείτε την έκπληξή μας το βράδυ, όταν είδαμε πως οι τρεις περιοχές φωτίζονται και με το ανάλογο χρώμα! Η ψηφιακή οθόνη, εκτός από το ταχύμετρο, διαθέτει ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου, δύο μερικούς χιλιομετρητές, ρολόι, θερμοκρασία κινητήρα, χρονόμετρο και lap timer. Στα πλάγια του κόκπιτ βρίσκονται οι ομορφότερες λυχνίες φλας που έχουμε συναντήσει σε μοτοσικλέτα. Στο φανάρι, ο αναβάτης βρίσκει εύκολα νεκρά και αρχίζει να παίζει με το σταμπιλιζατέρ -όχι πως χρειάζεται, απλά δεν μπορεί να αντισταθεί στον ποιοτικό ήχο και την ασύγκριτη αίσθηση των «κλικ» της Ohlins. Αν έχει και κατσαβιδάκι πρόχειρο, τότε άνετα θα χάσει το μυαλό του, ρυθμίζοντας τις αποσβέσεις που βρίσκονται στο πάνω μέρος της πλάκας του τιμονιού. Όσον αφορά στις ρυθμίσεις, το ZX-6R αποτελεί παράδεισο ή κόλαση. Εξαρτάται από το πώς βλέπει τα πράγματα κανείς. Υπάρχουν τόσες ρυθμίσεις ώστε να ξοδέψετε ατελείωτο χρόνο μαζί τους, ενώ το κάθε κλικ κάνει αισθητή διαφορά. Ευχάριστη διαπίστωση για την αστική χρήση, το γεγονός πως το πράσινο 6 δεν βγάζει πολλή ζέστη στα πόδια του αναβάτη, ενώ και η κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα, με τη μέση αυτονομία να φτάνει τα 236 χιλιόμετρα.

Θα φάμε μακαρούνια με χρυσά πιρούνια
Μπορεί συνήθως να αρχίζουμε της οδηγικές μας εντυπώσεις με τη φράση «μόλις βρήκαμε καλή άσφαλτο, το μοντέλο της δοκιμής έδειξε το καλό του πρόσωπο», με το ZX-6R όμως τα πράγματα διαφέρουν. Και αυτό γιατί το καλό του πρόσωπο φαίνεται με το «καλημέρα», ακόμα και σε οδόστρωμα που θα έκανε άλλα SuperSport να χρεμετίζουν, κουνώντας πανικόβλητα δεξιά-αριστερά τα κεφάλια τους. Το πιρούνι BPF σημαίνει μέγιστη σταθερότητα, χωρίς ενοχλητική και απόλυτη ακαμψία, πάνω στις γνωστές ανωμαλίες του ελληνικού οδοστρώματος. Το ZX-6R είναι πραγματική αποκάλυψη. Τόσο το κράτημά του όσο κι ο γεμάτος κινητήρας του -θυμίζει CBR στο πόσο φιλικός και μεστός είναι, διαθέτοντας και σουβλερά δόντια ψηλά- σε βάζουν στην πρίζα να δοκιμάσεις τις ικανότητές σου. Τα πόδια σφίγγουν ιδανικά γύρω από το νέο ρεζερβουάρ, ο αναβάτης κουμπώνει σε πολεμική θέση και το ZX-6R εξακοντίζεται μπροστά. Τίποτα δεν ταράζει την οδηγική σου νιρβάνα. Το πλαίσιο και το ψαλίδι, ακλόνητα, οι αναρτήσεις έρχονται στα μέτρα όλων, ο κινητήρας έτοιμος να σε πωρώσει. Έχεις την τεχνολογία (BPF), έχεις και την οδηγική ουσία. Στα 11.450 ευρώ, το νέο ZX-9R βρίσκεται στο μέσο όρο κόστους της κατηγορίας, διαθέτει το πιο φρέσκο πιρούνι και το πιο σκληροπυρηνικό, αποδοτικό στήσιμο, έτοιμο να κατεβάσει κατά πολύ τους προσωπικούς σας χρόνους.

Big Piston Fork
Μπορεί το CBR 600RR για το 2009 να είναι η μόνη μοτοσικλέτα στον κόσμο (μαζί με το CBR1000RR) που διαθέτει το σύστημα C-ABS στα φρένα, το ZX-6R όμως είναι η μοναδική μοτοσικλέτα παραγωγής με Big Piston Fork. Τι σημαίνει αυτό; Τα συνηθισμένα πιρούνια φυσιγγίου (cartridge) διαθέτουν έναν εσωτερικό κύλινδρο στο κάθε καλάμι, μέσα στον οποίον κινείται ένα κύριο πιστόνι και ένα αντίθετα τοποθετημένο μικρότερο. Τα πιστόνια κινούνται μέσα στο λάδι, με το τελευταίο να κυλάει μέσα από υπολογισμένες οπές του πιστονιού, αποσβένοντας έτσι τις ανωμαλίες και κρατώντας τον τροχό σε επαφή με το οδόστρωμα. Το BPF ουσιαστικά μετατρέπει το καλάμι σε φυσίγγιο, καταργώντας τον επιπλέον κύλινδρο των συμβατικών συστημάτων. Μειωμένα μέρη, μειωμένο βάρος κατά 720 ολάκερα γραμμάρια και μικρότερο κόστος κατασκευής. Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του BPF είναι πως τα ελατήρια έχουν μετακομίσει στο κάτω μέρος του πιρουνιού. Αυτό σημαίνει ευκολότερη συντήρηση και μετακόμιση των ρυθμιστών αποσβέσεων (συμπίεσης και επαναφοράς) στο πάνω μέρος των καλαμιών -η προφόρτιση μετακόμισε στο κάτω μέρος. Αν αναρωτιέστε πόσο πραγματικά αποδοτικό είναι το BPF, σημειώστε πως παρόμοιο σύστημα της Showa χρησιμοποιήθηκε στο Suzuki GSX-R 1000 που κέρδισε τις 8 ώρες της Suzuka το 2007 -η Showa βελτιώνει το εν λόγω σύστημα εδώ και τέσσερα χρόνια. Αφήσαμε για τελευταίο τον κύριο λόγο ύπαρξης του συστήματος. Με το μεγαλύτερο πιστόνι (37 χιλ. αντί για 20 χιλ. του προηγούμενου μοντέλου), επιτυγχάνεται χαμηλότερη πίεση στο λάδι, που πλέον κυκλοφορεί με χαμηλότερες ταχύτητες. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερη λειτουργία απόσβεσης σε χαμηλές ταχύτητες, μικρότερο βύθισμα στο φρενάρισμα, καλύτερη πληροφόρηση στον αναβάτη και καλύτερη συμπεριφορά του πιρουνιού σε ανωμαλίες του οδοστρώματος και σε κραδασμούς στις μεγάλες ταχύτητες. Σκέφτεστε τίποτα καλύτερο;

 

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ