net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Οδηγούμε πρώτοι: Honda PCX 125!

Αντί για εναλλακτικές «υποσχέσεις οικονομίας» που ζητούν πίστωση χρόνου μέχρι να τελειοποιηθούν και να είναι ανταγωνιστικές…αύριο, η Honda εκμεταλλεύεται στο έπακρο το τεχνολογικό know-how της και χτυπά με το νέο PCX 125 ακριβώς στο κέντρο του στόχου…σήμερα!

 
Υβριδικά, ηλεκτροκίνητα, εναλλακτικά γενικώς. Σιγά – σιγά και σταδιακά, δίκυκλα αυτών των τύπων κάνουν την εμφάνιση τους, αλλά κατά γενική ομολογία, δεν μπορούν ακόμη να σταθούν ισάξια απέναντι στις συμβατικές, αλλά δοκιμασμένες λύσεις που όλοι γνωρίζουμε.

H Honda μπορεί να επενδύει σε αυτές τις νέες τεχνολογίες, γνωρίζει όμως παράλληλα ότι η ανάγκη για οικονομικά και ευέλικτα μέσα ατομικής μετακίνησης, είναι επίκαιρη όσο ποτέ στις μέρες μας και δεν πρόκειται απλώς να αποτελέσει ένα φαινόμενο του μέλλοντος.

Δεδομένων αυτών, το Big-H δημιούργησε το PCX 125, ένα scooter το οποίο αντί να αποτελέσει φορέα πειραματιστών που αποδίδουν αμφίβολα και κοστίζουν πολύ, χρησιμοποιεί την υπάρχουσα συμβατική τεχνολογία, «παντρεμένη» όμως με τεχνολογικές εφαρμογές που αναδεικνύουν όσο ποτέ την οικονομική λειτουργία.

Πως το πέτυχε αυτό η Honda; Συνδυαστικά!

-Ψεκασμός. Ο τετράχρονος, μονοκύλινδρος, διβάλβιδος και υγρόψυκτος (ουφ…τα έγραψα όλα!) κινητήρας των 124,9 κ.εκ., τροφοδοτείται από ένα σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, που διαχειρίζεται άψογα μέχρι και το τελευταίο σταγονίδιο της βενζίνης. Το αποτέλεσμα είναι χαμηλή κατανάλωση και γεμάτη -όσο δεν περιμένεις σε καμία περίπτωση από ένα 4T 125άρι scooter- απόδοση, σε όλο το φάσμα της λειτουργία του κινητήρα!

-Idle Stop. Στη περίπτωση που το PCX 125 ακινητοποιηθεί για περισσότερα από τρία δευτερόλεπτα, ο κινητήρας σβήνει αυτόματα, ενώ εκκινεί άμεσα (πραγματικά άμεσα όμως!) στην συνέχεια, μόνο με το άνοιγμα του γκαζιού. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στα φανάρια (γιατί δύσκολα να κολλήσεις με το PCX 125 στη κίνηση) γλιτώνει κανείς την άσκοπη σπατάλη της βενζίνης και αν αυτό σας φαίνεται ασήμαντο, αναλογιστείτε πόσο χρόνο περνάτε περιμένοντας το πράσινο, αθροιστικά, σε ετήσια βάση.

-ΑCG. Διαβάζοντας για το Idle Stop σύστημα, εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς πόσες εκκινήσεις μπορεί να αντέξει μια μίζα. Στη περίπτωση του PCX 125 αυτό δεν μας ανησυχεί, γιατί δεν υπάρχει μίζα, ή μάλλον πιο σωστά, δεν υπάρχει η μίζα με τη κλασσική μορφή που την γνωρίζουμε. Η Honda τοποθέτησε στο PCX 125, ένα σύστημα που έκανε την παρθενική του εμφάνιση πάνω στο Zoomer, το ACG. To εν λόγω σύστημα επιφορτίζεται το ρόλο της μίζας και της γεννήτριας για το PCX, παράγοντας ρεύμα για το μπουζί και την φόρτιση της μπαταρίας. Έχει λιγότερες τριβές από τα κλασικά alternator, με αποτέλεσμα τη μικρότερη κατανάλωση, ενώ οι compact διαστάσεις του, μειώνουν συνολικά τον όγκο και το βάρος του κινητήρα.

-Κινητήρας…ψυγείο! Για να ακριβολογούμε, το σύστημα ψύξης του PCX 125 είναι ενσωματωμένο στον κινητήρα και βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του scooter λίγο μπροστά από το ψαλίδι, στη βάση του κυλίνδρου. Εκτός από τις μαζεμένες διαστάσεις, η διάταξη αυτή δεν χρειάζεται σωληνώσεις και έτσι το βάρος μειώνεται ακόμη περισσότερο.

Συνδυαστικά όλα τα ανωτέρω λειτουργούν προς όφελος της οικονομίας στην κατανάλωση βενζίνης και αυτός δεν είναι απλώς ένας ισχυρισμός της Honda. Το διαπιστώσαμε και εμείς οδηγώντας το PCX 125 σε πραγματικές συνθήκες, που περιελάμβαναν «δικάβαλους» δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, συνθήκες κυκλοφοριακού χάους στο κέντρο της πόλης, αλλά και «στύψιμο» στο γκάζι.

Για να μάθετε την εκπληκτική τιμή μέσης κατανάλωσης του PCX 125 που αποτελεί την καλύτερη που έχουμε μετρήσει ποτέ σε scooter αυτής της κατηγορίας, αλλά και το πώς τα καταφέρνει το νέο μοντέλο της Honda στους τομείς της πρακτικότητας, της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς, μην χάσετε το τεύχος Νο12 του Moto Τρίτη, που θα κυκλοφορήσει στις 08/06.

To PCX 125 διατίθεται ήδη στην Ελλάδα, με τη τιμή του να διαμορφώνεται στα 2.470 ευρώ

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ