…ή αλλιώς, μοτοσικλέτα 2 σε 1! Αυτό που προσπάθησε να προσεγγίσει η Yamaha με το πρωτότυπο Morpho κατασκεύασε ο Βέλγος Fred Krugger (καμία σχέση με…λεύκες), ένα μοντέλο δηλαδή που αλλάζει τη γεωμετρία του, προσαρμοζόμενο στις εκάστοτε απαιτήσεις οδήγησης.
Το Veon αναδείχτηκε η καλύτερη μοτοσικλέτα και μάλιστα με μεγάλη διαφορά ψήφων, στο παγκόσμιο διαγωνισμό customizing της AMD, στη κατηγορία Free Style. Ο κινητήρας προέρχεται από το V-Rod της Harley Davidson ενώ από εκεί και έπειτα …το χάος! Ιδιοκατασκευή πλαίσιο (από την DBBP) με αρθρωτά – κινούμενα μέρη προκειμένου το Veon να αλλάζει τη γεωμετρία του και επί μέρους στοιχεία, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι χειροποίητα.
H αλλαγή των γεωμετρικών χαρακτηριστικών γίνεται με σερβομοτέρ, ενώ οι «θέσεις» είναι δύο και χαρακτηρίζονται σύμφωνα με τον Krugger ως Cruiser – Χαμηλή (για χαλαρές βόλτες) και Racer – Υψηλή (για γρήγορη sport οδήγηση), ενώ υπάρχει και μια ενδιάμεση θέση.
Ενδεικτικά, οι αλλαγές στις τιμές τις γεωμετρίας μεταξύ των θέσεων Cruiser και Racer είναι οι εξής:
Ύψος σέλας
Cruiser: 605 χλστ.
Racer: 775 χλστ.
Γωνία κάστερ
Cruiser: 30 μοίρες
Racer: 23 μοίρες
Ίχνος
Cruiser: 119 χλστ.
Racer 79 χλστ.
Μεταξόνιο
Cruiser: 1.610 χλστ.
Racer: 1.534 χλστ.
Απόσταση από το έδαφος
Cruiser: 170 χλστ.
Racer: 236 χλστ.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί πως η μοτοσικλέτα φέρει τέσσερα μαρσπιέ (όλα λειτουργικά), ένα ζεύγος τοποθετημένο μπροστά για τη cruiser θέση και ένα ζεύγος πίσω και ψηλά και τη racer θέση.
Περισσότερα για το Veon, τον Fred Krugger και τη δουλειά του, μπορείτε αν βρείτε
εδώ