Ένα νέο ελαστικό από την Bridgestone σχεδιασμένο για mega scooters και για χρήση επιδόσεων και όχι μόνο.

Το βαρύ C650 GT δεν προβλημάτισε σε καμία περίπτωση τα ελαστικά, τα οποία υποστηρίζουν τόσο την τουριστική όσο και την σπορ πλευρά του.

Το TMAX είναι μια κλασική επιλογή mega scooter και τα SC2 τονίζουν επιτυχώς τις σπορ καταβολές του εμπνέοντας τον αναβάτη να αναζητήσει την μέγιστη απόλαυση.

Το SC2 χαρίζει κράτημα κορυφής εμπνέοντας στον αναβάτη να οδηγήσει πολύ γρήγορα. Με το C650 Sport, οι στροφές ήταν απόλαυση.

Bridgestone Battlax Scooter SC2-SC2 Rain

Βρεθήκαμε στην πανέμορφη Λισαβόνα και οδηγήσαμε τα νέα ελαστικά κορυφής για mega scooter της Bridgestone, SC2 και SC2 Rain, που απευθύνονται στους πλέον απαιτητικούς αναβάτες που επιζητούν τα μέγιστα σε πόλη, στροφές και βροχή.

Τι είναι αυτό που κάνει τα σημερινά mega scooters ξεχωριστά; Απλό: τα σημερινά μοντέλα είναι ουσιαστικά...μοτοσυκλέτες, με αντίστοιχο στήσιμο και συμπεριφορά, ξεφεύγοντας κατά πολύ τόσο από τα αστικά scooters, όσο και από τα μοντέλα του παρελθόντος. ¶ρα, τα ελαστικά τους πρέπει πλέον να είναι ικανά, να παρέχουν υψηλότατο κράτημα, πληροφόρηση και κορυφαία πρόσφυση παντού. Οι εταιρείες το γνωρίζουν καλά αυτό και παρουσιάζουν ελαστικά, προσεκτικά σχεδιασμένα γύρω από αυτές τις νέες απαιτήσεις. Ήταν λοιπόν σειρά της Bridgestone να κάνει το επόμενο βήμα, παρουσιάζοντας τα νέα Battlax Scooter SC2 και SC2 Rain και προσκαλώντας μας στην Πορτογαλία για την πρώτη επαφή μαζί τους.

Στα πρότυπα των μοτοσυκλετών

Η ώρα της παρουσίασης τύπου έφτασε, όπου και μας  αποκαλύφθηκαν τα μυστικά των νέων Battlax Scooter SC2 και SC2 Rain. Για την δημιουργία τους, η Bridgestone βασίστηκε στα ελαστικά μοτοσυκλέτας S21 και Τ31 αντίστοιχα, φτιάχνοντας την σειρά που αντικαθιστά την απερχόμενη SC. Όπως θα διαβάσετε και για κάθε λάστιχο ξεχωριστά, τα SC2 και SC2 Rain επιτελούν δύο ρόλους. Το πρώτο σχεδιάστηκε για τους αναβάτες που επιθυμούν σπορ συμπεριφορά, οδήγηση ελεύθερου χρόνου κυρίως σε στεγνό οδόστρωμα και πολλά χιλιόμετρα σε επαρχιακό-εκτός πόλης. Το δεύτερο εστιάζει στην καθημερινή χρήση, την άμεση αίσθηση εμπιστοσύνης και την ασφάλεια σε βρεγμένο οδόστρωμα. Για την επόμενη μέρα, οι δημοσιογράφοι θα είχαμε στην διάθεσή μας 10 Mega Scooters: τα BMW C650 Sport και C650GT, Yamaha TMAX DX και SX Sport Edition και Suzuki Burgman 650, για μια μεγαλοπρεπή βόλτα μέσα και κυρίως, έξω από την Λισαβόνα...

Δοκιμάζοντας σε όλες τις συνθήκες

Το επόμενο πρωί στην Πορτογαλική πρωτεύουσα ήταν κάτι παραπάνω από ειδυλλιακό. Η μέρα ήταν ηλιόλουστη και το θερμόμετρο ανήλθε μέχρι και τους 27 βαθμούς, με τα σύννεφα να...λάμπουν δια της απουσίας τους. H ιδανική μέρα για βόλτα! Τα scooters περίμεναν παρκαρισμένα έξω από το ξενοδοχείο, με τα SC2 και SC2 Rain μοιρασμένα μεταξύ τους. Πρώτο μοντέλο που οδηγήσαμε, το BMW C650 Sport, για το οδηγικό κομμάτι που περιελάμβανε διαδρομή μέσα από την Λισαβόνα προς την γέφυρα του Vasco da Gama και τo Setubal. 
Εντός πόλης ανακαλύπτουμε τα πρώτα στοιχεία συμπεριφοράς του Battlax SC2, το οποίο φορούσε το C650 που οδηγούσαμε. Το ελαστικό φέρει απόλυτα γραμμική κορώνα, όπως και το S21, κατά συνέπεια είναι απόλυτα προβλέψιμο όταν το scooter αλλάζει κλίση και η απόκρισή του παραμένει ομαλή, σε όλη την έκταση του πέλματος. Αυτό το χαρακτηριστικό κάνει το SC2 ένα ευκολοδήγητο λάστιχο, ούτε απότομο αλλά ούτε και «αργό», στοιχείο που εκτιμούν οι περισσότεροι αναβάτες που θέλουν μεγάλο εύρος χρήσεων. Η άσφαλτος στην Λισαβόνα μπορεί να προκαλέσει...κατάθλιψη σε έναν Έλληνα οδηγό, καθώς είναι εξαιρετικής ποιότητας και πρόσφυσης και τα SC2 έδειξαν να ζεσταίνονται πολύ γρήγορα επάνω της, προσφέροντας αισθητά υψηλή απόδοση, με το «καλημέρα σας». Η αίσθηση του SC2 στο τιμόνι είναι ικανοποιητική και το ελαστικό «κολλά» πολύ καλά στο δρόμο χωρίς να παρουσιάζει ασάφειες, όταν οι κλίσεις αυξάνονται. Απολαμβάνοντας τα παραθαλάσσια τοπία της Λισαβόνας φτάσαμε στην επιβλητική γέφυρα του Vasco Da Gama, την μεγαλύτερη της Ευρώπης με μήκος 12,3 χιλιόμετρα, η οποία αποτελεί δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Εκεί διαπιστώνεις ότι το SC2, σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου και υψηλών ταχυτήτων, δίνει μια κάπως σκληρή αίσθηση στο κέντρο του που οδηγεί σε μια ελαφρά τραχύτητα κύλισης. Το φαινόμενο εμφανίζεται πάνω από τα 110 χλμ/ώρα χωρίς να θυσιάζει την σταθερότητα του δικύκλου, κάθε άλλο μάλιστα.
Ώρα αλλαγής και είναι σειρά μας να οδηγήσουμε το Suzuki Burgman 650, εξοπλισμένο με τα SC2 Rain. Η διαφορά Burgman και C650 είναι μεγάλη, αλλά στην πρώτη επαφή το ελαστικό έδωσε εντύπωση ελάχιστα πιο γρήγορης κορώνας γύρω από το κέντρο και κάπως πιο μαλακής κατασκευής του ελαστικού. Καθόλου τυχαία γεγονότα, αφού το SC2 Rain «παίζει» κατά κόρον στην πόλη, όπου χρειάζεται ευελιξία και αίσθηση αυτοπεποίθησης από τον αναβάτη. Στον επαρχιακό δρόμο που ακολούθησε μέχρι το σημείο της φωτογράφησης, το SC2 Rain επέδειξε σταθερότητα και εξαιρετική πρόσφυση, δίνοντας λίγο λιγότερο feedback στον αναβάτη από το SC2. Σύντομα είχαμε την δυνατότητα για πιο αναλυτικές εντυπώσεις...



Από στροφή σε στροφή

Επόμενο κομμάτι της διαδρομής, μία...ονειρική ανάβαση με απίστευτο σκηνικό γύρω μας. Το έντονο πράσινο ερχόταν σε αντίθεση με το γαλάζιο του ουρανού και το σκούρο γκρίζο της ασφάλτου, δημιουργώντας ένα τοπίο που δεν ήταν τυχαίο, που επιλέχθηκε για την φωτογράφισή μας. Υπάρχουν ελάχιστα πράγματα καλύτερα, από μια ανάβαση σε μία τέτοια διαδρομή, με ένα γρήγορο δίκυκλο. Έτσι λοιπόν, οι ρυθμοί ανέβηκαν...πολύ και ο ήχος από κάποιο στάντ που έξυνε την άσφαλτο, ακουγόταν ξανά και ξανά από την ομάδα μας. Στην ανάβαση και στην φωτογράφιση, οδηγήσαμε και τα δύο ελαστικά στα C650, αλλά και στο Yamaha TMAX, κάνοντας μια απευθείας σύγκριση του χαρακτήρα τους. 
Σε τέτοιου είδους δρόμο, το SC2 επιβεβαιώνει την αποστολή του ως ένα σπορ ελαστικό. Η γραμμική κορώνα του χαρίζει ομαλή είσοδο και απόκριση όσο το δίκυκλο είναι υπό κλίση, θυμίζοντας όντως το S21 στο οποίο βασίζεται. Η αισθητή πρόσφυση είναι μεγάλη, εμπνέοντας εμπιστοσύνη για μεγάλες κλίσεις, ενώ καμία «δυσάρεστη έκπληξη» συμπεριφοράς δεν εμφανίστηκε. Το SC2 Rain αν και συμπεριφέρεται με τρόπο πολύ παρόμοιο, παρουσιάζει διαφορές που δικαιολογούν την ύπαρξή του. Αυτές εστιάζονται στην συμπεριφορά υπό κλίση, όπου το ελαστικό υστερεί ελάχιστα σε αίσθηση και στο κέντρο, όπου είναι πιο ενδοτικό. Σε σύνολο, μπορούμε να πούμε ότι το SC2 Rain λειτουργεί εξαιρετικά υπό «κανονικές» συνθήκες οδήγησης, σε χαλαρούς μέχρι σβέλτους ρυθμούς, την στιγμή που το SC2 δείχνει τον καλύτερο εαυτό του υπό πίεση και σε έντονη οδήγηση, χωρίς να χάνει όμως πόντους αν χρησιμοποιηθεί ήπια.
Στην επιστροφή μας, οδηγήσαμε ξανά το Burgman με τα SC2 Rain και οι ρυθμοί μας χαλάρωσαν, με αρκετά κομμάτια ευθείας μέχρι την Almada. Έτσι φάνηκε μία ακόμη διαφορά των δύο ελαστικών: Το SC2 Rain, αν και προορίζεται κυρίως για χρήση στην πόλη, έδειξε να μην παρουσιάζει την τραχύτητα που είδαμε στο SC2 σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου και σε υψηλές ταχύτητες, όταν το οδηγήσαμε στην εθνική κατά την διαδρομή μας. Αν και δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το SC2 Rain σε βρεγμένο οδόστρωμα –κάτι που θα μπορούσε να έχει την μορφή δοκιμής σε ελεγχόμενο χώρο με νερό, για παράδειγμα-, το γεγονός αυτό δεν ήταν αρκετό να αλλοιώσει τις εντυπώσεις μας και τα συμπεράσματα μας από τα δύο ελαστικά είναι σαφή. 



Η άποψή μας
Η Bridgestone, με τα δύο νέα μοντέλα ελαστικών της, δείχνει ότι ξέρει ποιες είναι οι απαιτήσεις των μοντέρνων mega scooters, μια κατηγορία που όπως είπαμε, είναι πλέον μοτοσυκλέτες με διαφορετικό «ντύσιμο» και αυτόματη μετάδοση, παρά «κλασικά» scooters. Τα SC2 και SC2 Rain απέδωσαν εξαιρετικά και δεν έδωσαν λαβή για παράπονα, κάτι το οποίο υπογραμμίζει την επιτυχία της Bridgestone στην δημιουργία τους. Τα δυο νέα ελαστικά λοιπόν μπορούν να αποτελέσουν μια εξαιρετική επιλογή, για την επόμενη αλλαγή σας, ειδικά αν η οδηγική απόλαυση είναι ένα από τα  βασικά σας ζητούμενα.