Μήπως η μοτοσυκλέτα που πιστεύεις ότι έχει καλή μεταπωλητική αξία αποδειχθεί...πατάτα στην αγορά μεταχειρισμένου;

Ακόμα πιστεύεις ότι θα την πουλήσεις ακριβά;

Νομίζεις ότι η μοτοσυκλέτα σου θα είναι "διαμαντάκι" όταν θα την πουλήσεις στον επόμενο και ότι θα πιάσεις...την καλή; Δες γιατί μπορεί να μην είναι έτσι.

Η αξία μεταπώλησης μιας μοτοσυκλέτας είναι ένας παράγοντας που πολλοί αναβάτες θεωρούν σημαντικό, πριν αγοράσουν. Σε ποιο βαθμό όμως πρέπει να αφήνουμε αυτό το δεδομένο να επηρεάζει την τελική μας απόφαση; Μήπως τελικά, δεν είναι τόσο σημαντικό όσο νομίζουμε; Μήπως επίσης, δεν πρόκειται να πουλήσουμε τη μοτοσυκλέτα όσο ακριβά πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε; 

Μεταπώληση και καινούργιο μπορεί να είναι λαχείο

Ανανεώσεις επιτυχημένων μοντέλων ή νέες μοτοσυκλέτες που βασίζονται σε ιδέες-στανταράκια γενικά πετυχαίνουν και στην μεταπώληση. Ωστόσο, μια πραγματικά καινούργια μοτοσυκλέτα στην αγορά, δεν σχηματίζει αμέσως αποτύπωμα, όσον αφορά την μελλοντική της πορεία στην αξία μεταπώλησης. Είναι λοιπόν μη ρεαλιστικό, να σκεφτούμε ότι θα πρέπει να αποφύγουμε μια μοτοσυκλέτα που επιθυμούμε, επειδή δεν είμαστε βέβαιοι για το πώς θα την πουλήσουμε αργότερα. Το ίδιο και το αντίστροφο: Είναι υπερβολή, προφανώς, να εκτιμήσουμε… μόνοι μας το πόσο καλά θα πουληθεί η καλή μας αφού εμείς την απολαύσουμε. Και πάλι λοιπόν, αφήνουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας στην άκρη, σκεπτόμενοι να μην χάσουμε χρήματα.

Στην τελική, πόσο «ψηλά» θα την πουλήσεις;

Στην αγορά του σήμερα τα καινούργια μοντέλα χάνουν την αξία τους γρήγορα. Μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα συνήθως χάνει το 30% της αξίας της μόλις μετά τον πρώτο χρόνο, ενώ η μελλοντική πορεία εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες και δύσκολα ένα μοντέλο θα αγγίζει το 50% της αρχικής του τιμής εντός τριετίας. Εγείρεται λοιπόν το ερώτημα: Πόσο ακριβά μπορείς, αλήθεια, να πουλήσεις τελικά την μοτοσυκλέτα σου; Σκέψου ότι εσύ πιθανόν να κάνεις περισσότερα ή λιγότερα χιλιόμετρα από τον μέσο όρο, να κάνεις βελτιώσεις ή να βάλεις αξεσουάρ ή να την αγοράσεις απλά για να την… βλέπεις. Τελικά όμως, λίγες είναι οι μοτοσυκλέτες που πουλιούνται πιο ακριβά από μια συγκεκριμένη μέση τιμή που τους «αποδίδεται» στην αγορά μεταχειρισμένου. Όσον αφορά τις ήδη μεταχειρισμένες...τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα, με "κάθε καρυδιάς καρύδι" που υπάρχει στις αγγελίες...
 
 Αν έριξες λεφτά για να τα πάρεις πίσω, τα κλαίς!

Αυταπάτες τέλος! Όσα λεφτά και να έριξες στην μοτοσυκλέτα σου, για να την «βελτιώσεις» και για να την συντηρήσεις, ακόμα και αυτά που χρειάστηκε να ξοδέψεις για επισκευές, δεν θα τα πάρεις πίσω! Μια μοτοσυκλέτα πουλάει καλύτερα, όταν είναι εργοστασιακή ή όσο πιο κοντά στην εργοστασιακή μορφή γίνεται και οι κραυγαλέες βελτιώσεις απομακρύνουν, σε πολλές περιπτώσεις, τον υποψήφιο αγοραστή. Αν, δε, η λίστα με τα extra στην αγγελία σου είναι το ίδιο παραφουσκωμένη όπως και η τιμή, ετοιμάσου να την ρίξεις ή να πας… στο ράφι! Πολλές μοτοσυκλέτες κρύβουν σοβαρά θέματα πίσω από μια εντυπωσιακή εμφάνιση φορτωμένη αξεσουάρ και οι αγοραστές το έχουν καταλάβει πλέον… Για αυτό αν έχεις σκοπό να πουλήσεις σχετικά γρήγορα την μηχανή, μην της ρίξεις περιττά χρήματα.

Αν σκέφτεσαι το «μετά», περιορίζεις τις επιλογές σου

Η μοτοσυκλέτα δεν είναι απλά ένα «μέσο μεταφοράς», όλοι οι αναβάτες το ξέρουμε. Στην μοτοσυκλέτα του, ο αναβάτης βλέπει και ένα μέσο διασκέδασης και απόδρασης το οποίο αντικατοπτρίζει τα γούστα του και όχι μόνο τις ανάγκες του. Αν λοιπόν σκεφτόμαστε υπερβολικά πολύ την μεταπώληση όταν επιλέγουμε καινούργια μοτοσυκλέτα, αφήνουμε απΆ έξω πολλές επιλογές, μέσα στις οποίες μπορεί τελικά να είναι κάτι που μας ταιριάζει «ταμάμ». Στο ίδιο πνεύμα, επιλέγοντας μια καινούργια μοτοσυκλέτα από την οποία προσδοκούμε υψηλή μεταπώληση, μπορεί να συμβιβαστούμε σε οδηγικό επίπεδο με κάτι που δεν ταιριάζει στις ανάγκες ή τα θέλω μας –με τις αντίστοιχες… ψυχολογικές συνέπειες.

Τι πιστεύετε εσείς; Πόσο σημαντική είναι για σας η αξία μεταπώλησης; Πιστεύετε ότι μπορεί μια μοτοσυκλέτα να φέρει πίσω, τα χρήματα τα οποία ο αναβάτης επένδυσε σε αυτή; 
 

  • Γιάννης

    Τα χρήματα πίσω δεν πρόκειται να έρθουν ποτέ από αγορά καινούριας μοτοσικλέτας, Ένα fair play στην αγορά μοτοσικλέτας είναι σε μεταχειρισμένες, αγοράζοντας μια μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα κοντά στα γούστα σου, σχεδόν στην μισή τιμή από καινούρια ή και φτηνότερα ακόμη. Σπαταλώντας ένα ποσό σε αναλώσιμα, ότι κ όπου χρειάζονται..(ρουλεμάν τιμονιού-ψαλιδιού-μοχλικού-σε ζάντες,αλυσιδογράναζα,λάδια μπουζί, καδένες-τεντωτήρες-καπελώτα καθάρισμα ψεκασμού...ότι χρειάζεται τελοσπάντων για να είναι απόλυτα λειτουργική για πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.Με αυτόν τον τρόπο και κρατώντας την τουλάχιστον μια 5ετία (συντηρώντας την σωστά) ενδεχομένως να πουληθεί κοντά στην αξία που έχει αγοραστεί...(όχι των χρημάτων που έχουν σπαταληθεί στα αναλώσιμα για το lift) Μπορεί να μην είναι η χαρά των εργοστασίων αυτή η πρακτική, αλλά σίγουρα είναι αυτό που λένε value for money...(χωρίς πολλές εκπτώσεις στα γούστα)

      13