net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Εργοστασιακή vs aftermarket

Αλλάζοντας εξάτμιση : υπέρ και κατά

Συνηθισμένο φαινόμενο στις τάξεις των μοτοσυκλετών, είναι η αλλαγή της εργοστασιακής εξάτμισης με άλλες aftermarket επιλογές. Ωστόσο, αυτό θα πρέπει να συμβεί, εφόσον έχουν εξεταστεί, όλοι οι παράμετροι.

 
Η τοποθέτηση της εξάτμισης από το εργοστάσιο, εξυπηρετεί κάποιες πολύ σημαντικούς σκοπούς. Διευκολύνουν τον κινητήρα να αποδώσει καλύτερα και αυτό γίνεται μέσα από συγκεκριμένες μελέτες ώστε να πάρει το τελικό της σχήμα, αλλιώς θα αρκούσε μια σκέτη σωλήνα. Μειώνουν τον θόρυβο που φτάνει σε αναβάτη και λοιπούς συνάνθρωπους μας, καθώς επίσης διυλίζει και τα καυσαέρια που αποβάλλονται, μέσω αυτής, στο περιβάλλον, κρατώντας την ατμόσφαιρα καθαρή.
 
Τότε λοιπόν ποιος ο λόγος να αλλαχτεί η εργοστασιακή εξάτμιση, θα αναρωτηθεί εύλογα κάποιος. 

Βελτιώνουν την απόδοση της μοτοσυκλέτας, καθώς η ανάγκη συμμαζεμένου budget και η εναρμόνιση στους αυστηρούς ελέγχους καυσαερίων, οδηγούν  τα εργοστάσια σε συμβιβαστικές λύσεις. Μειώνουν το περιττό βάρος που έχει μια εργοστασιακή εφαρμογή βελτιώνοντας τη ν συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας καθώς γίνεται πιο ευέλικτη. Συνήθως, με τη βελτίωση της ροής των καυσαερίων, μπορεί να παρατηρήσουμε μείωση στην κατανάλωση. Βελτιώνουν την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, καθώς αντικαθιστούν τα, αμφιλεγόμενης αισθητικής,  εργοστασιακά τελικά. 

Ωστόσο θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στη επιλογή μιας aftermarket εξάτμισης αν αποφασίσουμε να αντικαταστήσουμε την εργοστασιακή. Μια αλλαγή στο τελικό δεν απαιτεί επιπλέον ρυθμίσεις, σε αντίθεση με τα ολόκληρα συστήματα που πρέπει να επέμβουμε στον εγκέφαλο και καταργούμε τον καταλύτη. Θα πρέπει να τηρεί τις προδιαγραφές θορύβου, γι αυτό πάντα επιλέγουμε επώνυμα προϊόντα, που προορίζονται αποκλειστικά για την δική μας μοτοσυκλέτα. Έτσι θα γλιτώσουμε και από την ταλαιπωρία στο ΚΤΕΟ. Η τοποθέτηση πρέπει να γίνεται  από έμπειρο τεχνικό και να μην είναι σε διαφορετική θέση από την εργοστασιακή, για να μην επιφέρει προβλήματα σε περίπτωση φόρτωσης ή στη θέση του συνεπιβάτη. 

Υπάρχουν στο εμπόριο, αρκετά προϊόντα αναγνωρισμένων κατασκευαστών, που πληρούν προδιαγραφές θορύβου και καυσαερίων. Έχουμε δυνατότητα επιλογής στον τύπο του υλικού, carbon, τιτάνιο ή ανοξείδωτο και στις προδιαγραφές street legal ή racing.

Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι μια αλλαγή στο τελικό slip-on της εξάτμισης, αν γίνει σωστή επιλογή μέσω προδιαγραφών, θα ωφελήσει τη μοτοσυκλέτα μας και αποτελεί την καταλληλότερη λύση. Ένα aftermarket τελικό, είναι σχετικά εύκολο στην τοποθέτηση, δεν απαιτεί  περαιτέρω ρυθμίσεις στον εγκέφαλο, μας δίνει λίγο από την αίγλη των αγωνιστικών χωρίς να ενοχλεί εμάς και το περιβάλλον αφού δεν καταργείται ο καταλύτης, ενώ μπορεί να ζωηρέψει τον κινητήρα μειώνοντας και σε ορισμένες περιπτώσεις την κατανάλωση. Εάν σε όλα τα παραπάνω, προσθέσουμε κ την αισθητική βελτίωση, πρόκειται για μια value for money αγορά.

Εσείς θα αλλάζατε την εργοστασιακή σας εξάτμιση; Με τι είδους κριτήρια, θα επιλέγατε μια aftermarket; Θεωρείται ότι η αντικατάσταση μιας εξάτμισης, έχει περισσότερα υπέρ ή κατά;
 

 
  • Πέτρος

    Στα θετικά είναι το μικρότερο βάρος και η αισθητική και τα καλύτερα υλικά . Στα μειονέκτημα είναι ακριβές. Τώρα για την απόδοση αν υπάρχει δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά.

      2
  • Βασίλης GSX-R

    Διαφωνώ κάθετα για το οτι δεν σου προσφέρει τίποτα μία εξάτμιση ή πιο σωστά το σύστημα εξαγωγής. μία καλή aftermarket εξάτμιση πρώτον έχει μικρότερο βάρος = βελτιωμένη συμπεριφορά και καλύτερο κέντρο βάρους, δεύτερον η εξαγωγή του καυσαέριου και η σωστή εκμετάλλευση τους (αναπνοή μοτοσυκλέτας) γίνεται με πολύ καλύτερα = αύξηση της απόδοσης, για όσους ξέρουν καταλαβαίνουν, ο ήχος δεν είναι βελτίωση. Προσπαθήστε ρε παιδιά να μην γράφετε χαζομάρες αν δεν ξέρετε ... έλεος ... Δεν θα απαντήσω σε κανέναν

      17
  • Mιχαήλ

    Σε 9 στις 10 περιπτώσεις, άντε να το κάνουμε 8 στις 10, δεν προσφέρει τίποτα εκτός από έσοδα στις εταιρείες κατασκευής. Το κορυφαίο που ειπώθηκε παραπάνω: καγκουρίαση, μικροπουλίαση, σταρχιδίαση. Και συμπληρώνω: από τύπους που νομίζουν ότι με μια εξάτμιση θα γίνουν Ρόσσι. Μην παραπονιέστε για τα 1000 ευρώ. Καλά κάνουν και σας τα παίρνουν.

      12
  • Παναγιώτης

    Καγκουρίαση, μικροπουλίαση, σταρχιδίαση... Αυτές είναι οι 3 κυριότερες & σοβαρότερες ασθένειες, που επηρεάζουν άμεσα τους γύρω τους!!!

      10
  • ΓΙΑΝΝΗΣ

    θα την αλλαζα αμεσως γιατι οπωσδηποτε θα εδινε ζωη στον κινητηρα και ζωη, και επισης λιγος θορυβος χρειαζεται για να σε ακουν ολοι αυτοι οι ανειδικευτοι οδηγοι που το χουν παρει με φακελακια το διπλωμα. Αλλα το μειονεκτημα ειναι το χρημα !! πρπει να σου φυγει ολη η περιουσια σου πανω απο 700-1000 και βαλε για μια καλη. ειναι τρελλα οτι ειναι για μοτοσυκλετα ειναι το ιδιο να κανεις εγχειρηση By pass. Δεν μπορω ακομη να το καταλαβω τι συμβαινει με ολα περι ασφαλειας κ.λ.π

      6

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ