Ένα χρόνο μετά την είσοδό του στην ευρωπαϊκή αγορά το CB1100 ανανεώνεται στα σημεία με την γκάμα να συμπληρώνεται από την έκδοση EX που φέρει μεταξύ άλλων διπλή εξάτμιση.
Το ισχυρότερο modern classic των ημερών μας και το μοναδικό νέο αερόψυκτο 4κύλινδρο που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά απέκτησε μια επιπλέον σχέση στο κιβώτιό του, κάτι που θα το βοηθήσει να ρίξει ακόμη περισσότερο τις στροφές του κινητήρα του στον αυτοκινητόδρομο, βελτιώνοντας έτσι την οικονομία καυσίμου.
Αυτή είναι και η σημαντικότερη αλλαγή σε σχέση με τη μοτοσικλέτα που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα η οποία προήλθε (όπως και οι υπόλοιπες) τόσο από την έρευνα που πραγματοποίησε η Honda με τους κατόχους του CB1100 όσο και από τους μηχανικούς της εταιρίας οι οποίοι πέρασαν αρκετές ώρες με τα πρώτα αερόψυκτα 4κύλινδρα της Honda. Οι αλλαγές πραγματοποιήθηκαν ώστε το CB1100 να έχει μία ακόμη πιο πιστή αίσθηση σε σχέση με τις μοτοσικλέτες εκείνης της εποχής.
Βελτιωμένη εργονομία, αλλαγές στην αισθητική
Μικρές είναι οι αλλαγές του CB1100 σε αυτά τα δύο σημεία σε σχέση με τη μοτοσικλέτα που γνωρίζουμε. Ξεκινώντας από το δεύτερο να πούμε ότι οι μόνες διαφορές σε σχέση με πριν είναι το κατά 25 χλστ. ψηλότερα τοποθετημένο φανάρι που δίνει έναν λίγο διαφορετικό αέρα στις γραμμές του CB1100 αλλά και τα ανασχεδιασμένα φλας.
Εργονομικές βελτιώσεις έχουμε στον πίνακα οργάνων όπου έχει προστεθεί ένδειξη επιλεγμένης ταχύτητας αλλά και ένδειξη κατανάλωσης βενζίνης, ενώ πλέον υπάρχει και ένδειξη αυτονομίας που μετρά αντίστροφα.
Κινητήρας: Ως είχε
Ο αεροελαιόψυκτος κινητήρας των 1.140 κ.εκ.με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, τις 16 συνολικά βαλβίδες και τον αντικραδασμικό άξονα παρέμεινε ως είχε και δεν δέχτηκε κάποια επιπλέον βελτίωση. Αποδίδει 88,5 ίππους και 9,5 Kgm ροπής στις 7.500 και 5.000 σ.α.λ. αντίστοιχα, έχοντας να κινήσει 247 «πλήρη» κιλά. Η προσθήκη της 6η σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων δεν οδήγησε τους μηχανικούς στην αναθεώρηση της κλιμάκωσής του. Η επιπλέον σχέση λειτουργεί σαν overdrive ρίχνοντας έτσι σημαντικά τις στροφές του κινητήρα στο ταξίδι.
Η Honda κάνει λόγο για μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα/100 χλμ. ένα εντυπωσιακό νούμερο για μοτέρ τέτοιας χωρητικότητας. Αυτό σημαίνει ότι με το μικρό ρεζερβουάρ των 14,6 λίτρων θα καταφέρετε να κάνετε περίπου 200 χλμ. πριν δείτε το λαμπάκι της ρεζέρβας των 3,5 λίτρων να ανάβει.
Πλαίσιο/Φρένα: Χωρίς παρεμβάσεις
Το πλαίσιο διπλής ραχοκοκκαλίας, το συμβατικό πιρούνι με τα καλάμια των 41 χλστ. και τα δύο αμορτισέρ της ανάρτησης του πίσω τροχού δεν δέχτηκαν αλλαγές, όπως και το τετραγωνικής διατομής ατσάλινο ψαλίδι. Να θυμίσουμε ότι και οι δύο αναρτήσεις ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου.
Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα πέδησης με το στάνταρ ABS το οποίο χρησιμοποιεί δίσκους 296 χλστ. εμπρός που συνδυάζονται με 4πίστονες δαγκάνες της Nissin έναν δίσκο 256 χλστ. πίσω με δαγκάνα μονού εμβόλου.
CB1100 EX: Πιο ταξιδιάρικο και ξεχωριστό
Η έκδοση EX διαφέρει έναντι του βασικού CB1100 χάρη στο μεγαλύτερο ντεπόζιτο των 17,5 λίτρων, την εξάτμιση 4-2-2 και τους ακτινωτούς τροχούς. Έχει επίσης και όλες τις υπόλοιπες αλλαγές που φέρει το βασικό CB1100 σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Περαιτέρω σχεδιαστικές αλλαγές βλέπουμε στα πλαϊνά καλύμματα αλλά και στη σέλα που έχει διαφορετική σχεδίαση και φέρει περισσότερο αλλά και πιο μαλακό αφρώδες.
Τα τελικά έχουν 40 χλστ. μικρότερο μήκος από το μονό του CB1100 και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας έδωσαν ακόμη μεγαλύτερη προσοχή στο ήχο που παράγουν. Οι χρωμιωμένοι λαιμοί φέρουν διπλά τοιχώματα για να μη χάσουν τη λάμψη τους με την πάροδο του χρόνου από τη θερμοκρασία που αναπτύσσουν. Η Honda ανακοινώνει ελαφρώς μεγαλύτερη κατανάλωση για το EX έναντι του βασικού μοντέλου, στα 5,58 λίτρα/100 χλμ., μάλλον λόγω του μεγαλύτερου βάρους που ανέρχεται στα 260 κιλά, πλήρες υγρών.
Αλλαγές μεταξύ των δύο CB1100 στη μέγιστη ιπποδύναμη δεν υπάρχουν. Η μέγιστη ροπή, ωστόσο, εμφανίζεται ελαφρώς μειωμένη-στα 9,28 kgm-στις ίδιες στροφές. Οι ακτινωτοί τροχοί των 18 ιντσών με τα αλουμινένια στεφάνια φέρουν ακριβώς τις ίδιες διστάσεις ελαστικών με τις χυτές ζάντες του CB1100 (110/80 και 140/70 εμπρός και πίσω αντίστοιχα).
Το CB1100 EX θα είναι διαθέσιμο σε κόκκινο και λευκό και μαύρο μεταλλικό με τα ανασχεδιασμενά πλαϊνά καπάκια να είναι σε όλες στις δύο πρώτες περιπτώσεις χρωμιωμένα και μαύρα στην τρίτη. Το βασικό CB1100 θα είναι διαθέσιμο μόνο σε μαύρο.