Βελτίωση ανάρτησης: Εσύ ξέρεις καλύτερα από το εργοστάσιο;

Η βελτίωση της ανάρτησης φαινομενικά είναι μια απλή και εύκολη διαδικασία που μεταμορφώνει τη μοτοσυκλέτα. Σαφώς και αλλάζει τελείως η δυναμική συμπεριφορά της, όμως επηρεάζεται τόσο η άνεση όσο και οι ικανότητές της.

Η λογική λέει ουσιαστικά πως το σφίξιμο της ανάρτησης κάνει τη μοτοσυκλέτα καλύτερη, ασφαλέστερη και γενικά πιο γρήγορη. Φαίνεται όμως πως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Η ανάρτηση αποτελεί σημαντικό κομμάτι εξέλιξης από τις εταιρίες
Η ανάρτηση, όσο απλή είναι στη δομή της τόσο πολύπλοκη είναι στην σύλληψη. Η δυναμική συμπεριφορά μιας μοτοσυκλέτας αποτελεί ολόκληρη επιστήμη και οι κατασκευάστριες εταιρίες δαπανούν τεράστια ποσά στην εξέλιξη, τη σχεδίαση, την δοκιμή και την εφαρμογή της, ώστε να πετύχουν το καλύτερο δυνατό στήσιμο για κάθε μοντέλο. Αν σε πρώτη ανάγνωση αυτό δεν φαίνεται σε ορισμένους αρκετά πειστικό, ίσως τα χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών στα οποία υποβάλλονται οι αναρτήσεις, μπορούν τελικά να δώσουν μια εικόνα της τεράστιας σημασίας που δίνεται σε αυτό τον τομέα από τους κατασκευαστές. 

¶νεση και πρόσφυση δεν είναι δύο έννοιες ασυμβίβαστες 
 Η ανάρτηση επιτελεί δύο βασικές λειτουργίες. Η μια είναι να διατηρεί την μοτοσυκλέτα σε επαφή με την άσφαλτο και η δεύτερη να μην μεταφέρει στον αναβάτη τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρέχοντας σχετική άνεση κατά την οδήγηση. Κόντρα σε ότι πιστεύει ο περισσότερος κόσμος, οι δύο αυτές λειτουργίες δεν βρίσκονται σε αντίπαλα στρατόπεδα. Δεν σημαίνει δηλαδή, ότι μια ανάρτηση που εκμηδενίζει την άνεση έχει πετύχει να αυξήσει την πρόσφυση και κατ επέκταση την ασφάλεια και τις επιδόσεις της μοτοσυκλέτας. 

Οι αυτοσχέδιες βελτιώσεις μπορεί να χαλάσουν την οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας
Και όμως αυτό είναι το μόνο που επιτυγχάνουν οι αυτοσχέδιες βελτιώσεις στις περισσότερες των περιπτώσεων. Αφαιρώντας τελείως την άνεση και μαζί της την μαλακή απόσβεση, δίνουν  την εντύπωση της βελτιωμένης οδικής συμπεριφοράς. Στην πράξη κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Συχνά η ανάρτηση γίνεται τότε ξερή, τερματίζει αμέσως, ξεκολλάει τον τροχό από το δρόμο στις ανωμαλίες, και οδηγεί σε έντονα φαινόμενα υποστροφής. Μαζί με την άνεση, χάνεται και η οδική συμπεριφορά. 

ΟΙ εταιρίες βελτιώνουν τις αναρτήσεις σε συνδυασμό και με γενικότερες αλλαγές
Υπάρχουν φυσικά και διάφορα μοντέλα που φέρουν πραγματικά βελτιωμένη ανάρτηση η οποία λειτουργεί άψογα και με μικρές παραχωρήσεις στην άνεση. Τα σπορ μοντέλα των περισσότερων εταιριών έχουν τέτοιου είδους ανάρτηση, όμως αυτή συνοδεύεται συχνά και με άλλες αλλαγές, στο ψαλίδι, στο πλαίσιο και γενικότερα στη συνολική γεωμετρία της μοτοσυκλέτας. Η δική μας βελτιωμένη ανάρτηση στηρίζεται συνήθως εμπειρική και το γεγονός ότι χρησιμοποιούμε ανταλλακτικά από άλλες εκδόσεις ή από τρίτους κατασκευαστές, ουσιαστικά δεν μας εγγυάται κάτι. 

Εσείς κάνετε αλλαγές στην ανάρτηση; Εμπιστεύεστε τη δική σας εμπειρία έναντι της δουλειάς που έχει γίνει από το  εργοστάσιο; Πιστεύεται πως η ανάρτηση της μοτοσυκλέτας σας είναι προϊόν οικονομικού συμβιβασμού και με την επένδυση που κάνετε παρέχετε πραγματική βελτίωση;