Διασκέδαση σε συσκευασία Χ-large

Ποιος είπε ότι τα sport adventure δεν είναι ικανά να εξυπηρετήσουν την διασκεδαστική πλευρά της απόλαυσης; Τα τρία μοντέλα του αγοραστικού θα σας πείσουν για τα αντίθετο , αφού προσφέρουν μεγάλες συγκινήσεις και γενναίες δόσεις αδρεναλίνης στον οδηγό.

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

BMW S 1000 XR: 20.345
Ducati Multistrada 1200 S: 21.200 ευρώ
KTM Super Duke GT: 19.400


Σχεδίαση – Εργονομία
Με δυναμική σχεδίαση και τουριστικές ανέσεις κανείς δεν μπορεί να τους αντισταθεί. Η GT έκδοση του Υπερδούκα είναι ένα Super Duke, ντυμένο με μια πιο άνετη, για τον αναβάτη, φορεσιά και κάποιες επί μέρους αλλαγές που εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό. Η Kiska γραμμή είναι προφανής αλλά σε αντίθεση με τις μέχρι τώρα ισορροπημένα τεθλασμένες και γωνιώδεις δημιουργίες της ΚΤΜ, στο GT,  το σύνολο μάσκας– ζελατίνας και οι πλαϊνές προεκτάσεις, μοιάζουν σαν να έχουν τοποθετηθεί εκ των υστέρων. Ποιοτικά, δεν παρατηρείται κανένα πρόβλημα, τα τελευταία χρόνια η KTM έχει κάνει άλματα στον συγκεκριμένο τομέα και το GT ακολουθεί αυτή την παράδοση. Ο χειρισμός και το ψάξιμο στο μενού του ψηφιακού πίνακα γίνεται εύκολα και δεν απαιτεί το διάβασμα πολυσέλιδων οδηγιών χρήσης. Αλλάζει κανείς εύκολα ρυθμίσεις στα πάντα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα και το GT έχει αρκετή παραμετροποίηση είναι η αλήθεια. Από όποια μεριά και να κοιτάξεις το XR είναι επιβλητικό, ως οφείλει να είναι μια adventure μοτοσυκλέτα. Το γυμνασμένο ρεζερβουάρ καυσίμων παρέα με το φαρδύ τιμόνι και τα καλοσχεδιασμένα φέρινγκ, συμπληρώνουν τη muscle εικόνα. Για το νέο μοντέλο οι διαφοροποιήσεις εξωτερικά περιορίζονται στα ανακλαστικά στα καλάμια και στο σηματάκι του XR που πλέον κοσμεί το κάτω μέρος του φέρινγκ, αντί για το ρεζερβουάρ. Η ποιότητα κατασκευής κινείται σε υψηλά επίπεδα με κορυφαία συναρμογή των πλαστικών και εξαιρετική ποιότητα βαφής. Η σέλα είναι άνετη και ευρύχωρη και δεν θα κουράσει ούτε μετά από πολύωρη παραμονή πάνω της. Ούτε και ο συνεπιβάτης θα αντιμετωπίσει ιδιαίτερα προβλήματα. Η οθόνη οργάνων είναι γεμάτη πληροφορίες και αποτελείται από συνδυασμό αναλογικού στροφομέτρου με ψηφιακή οθόνη. Η ανανέωση του 2017 περιλάμβανε επανασχεδιασμένη γέφυρα καλαμιών και νέες βάσεις τιμονιού, που σε συνδυασμό με μαλακότερα υλικά απομόνωσης στις χειρολαβές, απαλείφουν το φαινόμενο των κραδασμών. Το Multistrada έχει διατηρήσει σε µεγάλο βαθµό τη σχεδιαστική ταυτότητα του προηγούμενου µμοντέλου, χωρίς αυτό να σηµαίνει ότι δεν φρεσκαρίστηκε σε ικανό βαθµό. Δείχνει και είναι πιο ογκώδες, κάτι που βοηθά και στη βελτιωµένη κάλυψη του αναβάτη από τον αέρα, χάρη και στην ανασχεδιασμένη ζελατίνα. Ποιοτικά βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Η φαρδιά σέλα, στενεύει στο εµπρός µέρος, ρυθµίζεται σε ύψος και αφήνει τους πάντες να πατήσουν κάτω µε ασφάλεια. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη της έκδοσης S βρίσκεται στο σωστό σηµείο, είναι ιδιαίτερα φωτεινή και αλλάζει από ασπρόμαυρη σε μαυρόασπρη ανάλογα µε το αν είναι µέρα ή νύχτα. Μπορεί  παράλληλα να παραµετροποιηθεί, παρουσιάζοντας περισσότερες ή λιγότερες πληροφορίες, µε διαφορετική σειρά και προτεραιότητα σε μέγεθος. Η θέση του συνεπιβάτη θα έρθει κουτί σε ένα ψηλόσωμο, τα γόνατα θα σχηµατίσουν φυσιολογικές γωνίες, ενώ η νέα χειρολαβή θα προσφέρει πολύ καλή στήριξη. 

Κινητήρας
Εκρηκτικές επιδόσεις σε τουριστική συσκευασία. Το Ducati Variable Timing (DVT) είναι ο νέος σταρ για τον µεγάλο δικύλινδρο μοτέρ του Multistrada.  Μεταβάλλει συνεχώς τον χρονισµό των βαλβίδων της εισαγωγής και της εξαγωγής και µάλιστα ανεξάρτητα για κάθε εκκεντροφόρο. Σε σχέση µε την προηγούµενη έκδοση η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 10 ίππους φτάνοντας τους 160, η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 14 Kgm, ενώ 8 κιλά υπάρχουν ήδη από τις 3.500σαλ. και ξεπερνούν τα 10 µμεταξύ 5.750 και 9.500σαλ.! Το γκάζι είναι φυσικά ride-by-wire και ο κινητήρας φέρει τρεις χαρτογραφήσεις (High, Medium, Low), οι οποίες αλλάζουν την απόκριση. Στο νέο S 1000 XR, ο τετρακύλινδρος, υδρόψυκτος σε σειρά κινητήρας των 999 κυβικών, διαθέτει ενισχυμένη απόδοση. σκαρφαλώνοντας στους 165 ίππους στις 11.000 σαλ. με ροπή 11,6 κιλά στις 9.250. Αυτό σημαίνει 5 ίππους και 0,2 κιλά ροπής περισσότερα από πριν. Διαθέτει σύστημα ride by wire γκαζιού το οποίο συνδυάζεται με τέσσερις διαφορετικές χαρτογραφήσεις, τις Road, Rain, Dynamic και Dynamic Pro. Το Traction και το ABS μπορούν να βγούνε off mode, ώστε να πάρετε όλη την κατάσταση στα χέρια σας. Το σύστημα quickshifter δίνει την δυνατότητα για ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη και με ανοιχτό γκάζι. Το δικύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1301κ.εκ. παραμένει ως έχει, με 173 ολοζώντανους ίππους να καλπάζουν ελεύθεροι στις 9.500σαλ., ενώ και η τιμή της ροπής δεν έχει αλλάξει (14,6 Kg-m), παρά  έχει μετατοπιστεί το peak της σε χαμηλότερες στροφές, συγκριτικά με το Super Duke R, και συγκεκριμένα στις 6.750σαλ. Υπάρχουν διαθέσιμες τρεις χαρτογραφήσεις για τον κινητήρα, rain, street και sport, οι οποίες πέραν από την απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, επιδρούν επίσης και στο traction control. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα απενεργοποίησης αλλά αυτό πρέπει να γίνεται at your own risk. 

Πλαίσιο – Αναρτήσεις –Φρένα
Τι άλλο να ζητήσει κανείς από τον πλούσιο εξοπλισμό των τριών μοντέλων; Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στη διάθεση του αναβάτη. Η Ducati και η ΚΤΜ χρησιμοποιούν τη λύση του χωροδικτυώματος, σε αντίθεση με τη BMW που διαθέτει περιμετρικό πλαίσιο δύο δοκών. Το Γερμανικό μοντέλο είναι αυτό που έχει συμβατικό ψαλίδι, έναντι μονόμπρατσου στα υπόλοιπα δύο μοντέλα. Και οι τρεις μοτοσυκλέτες εξοπλίζονται με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, που ρυθμίζουν την απόσβεση και το ύψος των αναρτήσεων, ανάλογα με τα φορτία που δέχονται. ¶ρτια εξοπλισμένα και στον τομέα της πέδησης, με το Duke Gt να έχιε δύο δισκόφρενα διαμέτρου 320 χλστ. με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες της brembo μπροστά και ένα δισκόφρενο διαμέτρου 240 χλστ. με διπίστονη δαγκάνα (brembo επίσης) πίσω. Το standard δικάναλο 9M+ ABS της Bosch, είναι μια πανάλαφρη και compact μονάδα, ικανή να επιδρά αποτελεσματικά ακόμα και όταν η μοτοσικλέτα στρίβει. Διαθέτει επίσης cornering ABS με λειτουργία Supermoto Mode, δηλαδή απενεργοποίηση στον πίσω τροχό για μπλοκαρισμένα πλασαρίσματα στις στροφές και μπορεί ακόμα να απενεργοποιηθεί πλήρως, μπροστά και πίσω. Το Multistrada φέρει ακτινική τρόµπα µε πιστόνι διαµέτρου 16 χλστ., δίσκους διαµέτρου 330 χλστ. και ακτινικά τοποθετηµένες µονοµπλόκ δαγκάνες της Brembo (M504). Μην ξεχνάµε το cornering ABS, της Bosch. Το S 1000 XR διαθέτει δύο δίσκους 320 χιλιοστών, τους οποίους δαγκώνουν δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo, ενώ πίσω έχει επιλεγεί ένας δίσκος 265 χιλιοστών που συνεργάζεται με δαγκάνα 2 εμβόλων. Το ABS Pro αλλάζει το ποσοστό παρέμβασης ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας. 

Συμπέρασμα
Το S 1000 XR από τη μια σαν πεινασμένος λύκος καταπίνει χιλιόμετρα με ασύλληπτες ταχύτητες, με δυνατότητα να στρίβει και να φρενάρει σαν γνήσιο superbike και από την άλλη, είναι ένα τουριστικό πολυχρηστικό εργαλείο που μπορεί να σας ταξιδέψει με άνεση και ασφάλεια χωρίς παραχωρήσεις, όπου του ζητηθεί. Δύο χαρακτήρες ένας στόχος. Να απολαμβάνεις την κάθε στιγμή μαζί του. Το Duke GT είναι μια συναρπαστική μοτοσικλέτα που πρέπει να αντιμετωπίζεται φυσικά με το δέοντα σεβασμό, χωρίς όμως να είναι απαγορευτική για τον οποιονδήποτε. Η πλήρης εμπειρία από το day one με την option της σταδιακής αφαίρεσης των όποιων βοηθημάτων... αν το λέει η καρδιά σας και προπάντων, αν το συμφωνεί η λογική σας. Όλα-σε-ένα και ένα για όλα. Αυτό είναι µε µια πρόταση το νέο Multistrada 1200 S. Η νέα πρόταση των Ιταλών τοποθετείται µεταξύ των κορυφαίων sport-tourer, δίνοντας έµφαση στη σπορ συµπεριφορά αλλά και στην φιλικότητα. Η πρόκληση-πρόσκληση για ατελείωτες ασφάλτινες περιπέτειες στη σέλα της παραµένει αναλλοίωτη και πιο δυνατή από ποτέ. Εσύ θα την δεχτείς;