Δοκιμή: Ducati Monster 696 Plus ABS
Το Ducati Monster 696 είναι ίσως το καλύτερο Ducati για την Ελλάδα. Ποιοτικό, άριστα στημένο, απίστευτα διασκεδαστικό, και ισορροπημένο παντού, διαθέτει κορυφαία σχέση τιμής-fun οδήγησης!
Όχι. Δεν είναι νέο μοντέλο, καθώς βρίσκεται κοντά μας από το 2008. Δεν διαθέτει Traction Control, ημί-ενεργητική ανάρτηση, και εκατό ακόμα
gadgets, ενώ δεν είναι και το κορυφαίο σε τεχνολογία μοντέλο της Ducati. Διαθέτει όμως δυνατό sport χαρακτήρα, και αίσθηση… «μοτοσικλετάρας» που εξιτάρει τον αναβάτη, και του φτιάχνει τη διάθεση, είτε πηγαίνει βόλτα είτε οδηγεί τέρμα γκάζι! Στη διάρκεια της σύντομης επαφής μας, δεν έβλεπα την ώρα να ανέβω ξανά στη σέλα του, και να οδηγήσω δίχως προορισμό, μόνο για τη χαρά της οδήγησης.
Αισθητική / ποιότητα κατασκευής: Αρτιο streetfighter
Ο μαχητής των δρόμων (streetfighter) δεν αρέσκεται σε μοτοσικλέτα με λούσα, νίκελ και γυαλιστερές επιφάνειες. Θέλει δίκυκλο ουσίας, λιτό, σπαρτιάτικο, που δεν φοβάται να λερωθεί στις καθημερινές μάχες. Όπως το Monster 696. Με ματ βαφή, που θέλει να θυμίζει custom δουλειά, με σαγρέ επιφάνειες, με χαρακτηριστικές λεπτομέρειες όπως τα δύο ψηλά τοποθετημένα τελικά των εξατμίσεων και την απόλυτη γύμνια που αφήνουν εκτεθειμένα πλαίσιο, και κινητήρα.
Το πλαίσιο χωροδικτύωμα της Ducati είναι το απόλυτο πλαίσιο για γυμνές μοτοσικλέτες (εδώ συνδυάζεται με ένα αλουμινένιο υποπλαίσιο), ενώ ο L-Twin κινητήρας βγάζει μάτι με τις ψήκτρες που φωνάζουν «αερόψυξη» από μακριά. Το αλουμινένιο ψαλίδι είναι κτηνώδες σε διαστάσεις, πείθοντας για την ακαμψία του δίχως δεύτερη σκέψη, όμως ταυτόχρονα διαθέτει αισθητική που το κάνει χάρμα οφθαλμών.
Η παραδοσιακή σιλουέτα των Monster είναι αδιαμφισβήτητη, διαθέτοντας όμως φρέσκες πινελιές στο design, όπως είναι ο προβολέας που «κόβεται» έξυπνα στη μέση, η μασκούλα πάνω από τον προβολέα, οι σήτες στα πλαϊνά του ρεζερβουάρ, κλπ. Η γενικότερη αισθητική είναι μυώδης, αλλά και αθλητική. Σημειώστε πως, μπορείτε εύκολα να αλλάξετε τα πλαϊνά στο ρεζερβουάρ, δίνοντας διαφορετικό χρώμα και χαρακτήρα στο Monster!
Ανεση / εργονομία: Ανετος σπαρτιάτης
Τα όργανα δείχνουν λιτά, όμως… δεν είναι, φίλτατοι! Αυτό, γιατί η μία ένδειξη που μπορεί να φιλοξενεί κάθε φορά η μικρή ψηφιακή οθόνη -πέρα από το κοντέρ-, αλλάζει από ένα κουμπί έξυπνα τοποθετημένο στο αριστερό γκριπ, επιτρέποντας στον αναβάτη να επιλέξει μεταξύ μεγάλου όγκου πληροφοριών. Θερμοκρασία λαδιού, μερικός χιλιομετρητής, ολικός χιλιομετρητής, χιλιομετρητής ρεζέρβας, ακριβής αριθμός στροφών κινητήρα (υπάρχει και ένδειξη με απεικόνιση στην πάνω οθόνη), βολτόμετρο, προειδοποίηση για service, χρονόμετρο με γυρολόγιο για χρήση πίστας, ρολόι, ρύθμιση φωτισμού(!), ένδειξη ABS και δυνατότητα απενεργοποίησης του(!), κλπ.
Εκπληκτική πληροφόρηση, που μαζί με το κουμπί πλοήγησης στο γκριπ παραπέμπουν σε πανάκριβη τουριστική μοτοσικλέτα! Μικρό παράπονο για το γεγονός πως, κάτω από έντονο ήλιο οι ενδείξεις είναι λίγο δυσδιάκριτες. Σημειώστε πως, στον εξοπλισμό του, το… «σπαρτιάτικο» 696 διαθέτει και immobilizer, ενώ τα φώτα κλείνουν αυτόματα μετά από 60 δευτερόλεπτα, αν αφήσετε τη μοτοσικλέτα με σβηστό κινητήρα και το διακόπτη στη θέση On. Το κάλυμμα του μονόσελου αφαιρείται στο λεπτό με ένα άλεν από τα εργαλεία του 696 (σε κόκκινη θήκη με το λογότυπο Ducati, κάτω από τη σέλα), επιτρέποντας και τη μεταφορά συνεπιβάτη.
Παραδόξως, η σέλα του πολεμιστή 696 είναι πολύ άνετη, ενώ και η σέλα του συνεπιβάτη είναι αρκετά φιλόξενη για σύντομα ταξίδια, με τον τελευταίο να έχει στη διάθεση του και ένα ζευγάρι χειρολαβές, έξυπνα κρυμμένες στο κάτω μέρος της σέλας του. Οι καθρέπτες έχουν καλό οπτικό πεδίο, αν και θολώνουν σε συγκεκριμένο αριθμό στροφών. Η κόρνα έχει αστείο, στριγκό ήχο, ενώ το φαρδύ τιμόνι δίνει άριστες λαβές, χαρίζοντας έλεγχο, και ελαφρώς σκυμμένη, επιθετική στάση οδήγησης.
Κινητήρας: Ψυχωμένος και απολαυστικός
Αερόψυκτος V-2 στις 90 μοίρες, με 80 άλογα και 7 κιλά ροπής. Νούμερα απολύτως ανθρώπινα, που δεν τρομάζουν τον αναβάτη, αλλά αρκούν για να απογειώσουν τη διάθεση του, σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Η μακριά μετάδοση και η απόδοση της δύναμης στις μεσαίες με ψηλές στροφές, σημαίνει πως, αν δεν κάνετε βόλτα αλλά αναζητάτε τις επιδόσεις του μοτέρ, θα χρειαστεί να γεμίζετε τις ταχύτητες στο κιβώτιο.
Ο ψεκασμός είναι άψογος, ενώ σε ελάχιστες περιπτώσεις στις πολύ χαμηλές στροφές, ίσως παρατηρήσετε ένα μικρό τίναγμα στο κλείσε-άνοιξε του γκαζιού. Οι μετρημένοι κραδασμοί δεν γίνονται ποτέ ενοχλητικοί, και είναι ακριβώς όσοι χρειάζονται για να ξυπνήσουν τον αναβάτη, και να του δώσουν να καταλάβει πως δεν οδηγεί σκουτεράκι, αλλά… μοτοσικλέτα, ιταλική και αγριεμένη. Το κιβώτιο αποδείχθηκε σκληρό, και χρειαζόταν απαραίτητα μποτάκι. Όμως επιφυλασσόμαστε λίγο, μιας και η μοτοσικλέτα ήταν εντελώς άστρωτη, με μόλις 300χλμ. στο κοντέρ. Και για αυτό το λόγο, δεν μετρήσαμε και τελική ταχύτητα -σχετικά άτοπο κιόλας για γυμνό μοντέλο. Ο υγρός συμπλέκτης APTC είναι πούπουλο στο τράβηγμα, και χαρίζει ακρίβεια στην αίσθηση, ενώ βοηθάει και στην περιορισμένη ολίσθηση του πίσω τροχού στα απότομα κατεβάσματα, διατηρώντας πάντα τον έλεγχο του πίσω τροχού. Bonus στην οικονομία αποτελούν και τα αραιά διαστήματα service, κάθε 12.000 χιλιόμετρα! Τέλος, ο ήχος από τα διπλά τελικά είναι μπάσος, βαρύς και απολαυστικός, χωρίς να γίνεται παράνομος ή ενοχλητικά δυνατός –μουσική στα αυτιά των Ducatisti.
Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα: Τούμπανο παντού!
Πλαίσιο, ψαλίδι και πιρούνι χορταίνουν, τόσο τα μάτια, όσο και τις ορέξεις του πεινασμένου για sport οδήγηση αναβάτη, ενώ είναι άκαμπτα, δίχως όμως την αίσθηση του… «κούτσουρου» στους ελληνικούς δρόμους. Sport, ευέλικτο και δεμένο, το σύνολο δεν κοπανάει σε σαμαράκια και λακκούβες, επιτρέποντας στον αναβάτη να ανοίξει το γκάζι, και να κυνηγήσει πλαγιολισθήσεις, σούζες και κλίσεις, τόσο σε καλή όσο και σε κάκιστη ποιότητα ασφάλτου!
Πραγματικός δάσκαλος θα αποδειχθεί το 696, τόσο για άπειρους, όσο και για έμπειρους αναβάτες. Μετρημένες είναι πάντα οι αντιδράσεις του, με όρια ασφάλειας που βρίσκονται πολύ μακριά από τις ορέξεις ενός καθημερινού αναβάτη. Ακόμα όμως και να πλησιάσετε κάποια όρια, το 696 θα σας προειδοποιήσει έγκαιρα, και με γλυκό πάντα τρόπο. Τα φρένα είναι άγκυρες πραγματικές, με δίσκους-ταψιά 320 χιλιοστών, ακτινικές δαγκάνες της Brembo, μεταλλικά σωληνάκια και ακαριαίο δάγκωμα μπροστά, ενώ ευτυχώς για την αρτιμέλεια του αναβάτη, το πολύ καλό ABS σώζει την κατάσταση σε κάθε φρενάρισμα πανικού. Αν τώρα οδηγείτε σε πολύ καλή άσφαλτο ή σε πίστα, το ABS απενεργοποιείται εύκολα και άμεσα.
Τέλος, το χαμηλό ύψος σέλας, και τα μόλις 163 κιλά του Monster 696 συνηγορούν στον απόλυτο έλεγχο της μοτοσικλέτας, ακόμα και από τα χαμηλότερα αναστήματα. Να δώσουμε τα εύσημα εδώ στα ελαστικά Angel της Pirelli που απογειώνουν το κράτημα του 696, και μας άφησαν άφωνους, ειδικά στην κακή άσφαλτο, όπου ζεσταινόταν άμεσα, χαρίζοντας πρωτόγνωρο κράτημα!
Οδηγώντας: Μοτοσικλετάρα!
Η χαμηλή σέλα και το πλατύ τιμόνι χαρίζουν άνεση και έλεγχο με το καλημέρα. Τα μαρσπιέ δεν είναι πολύ πίσω, και η στάση οδήγησης είναι μεν sport, με ανθρωποκεντρικές όμως γωνίες για καθημερινή οδήγηση. Ο αναβάτης «γραπώνει» το ρεζερβουάρ με τους προσαγωγούς, ώστε να αποφεύγονται στενές επαφές τρίτου τύπου με τον καβάλο. Το τιμόνι δεν κόβει πολύ και θέλει συνήθεια στις μανούβρες, δίχως όμως αυτό να απαγορεύει την κίνηση στο κέντρο της πόλης. Η μίζα φέρνει άμεσα στη ζωή τον κινητήρα, και η μουσική του σηματοδοτεί μια ακόμα απολαυστική αρχή στη μέρα σου. Το 696 ζεσταίνεται γρήγορα, και ο αναβάτης αρχίζει το ίδιο γρήγορα τα παιχνίδια. Αν δεν θέλετε πλαγιολισθήσεις, εκείνες θα κρατηθούν μακριά σας, με τα Angel να κρατάνε ακόμα και στο ελληνικό γυαλί που έχει μεταμφιεστεί σε… άσφαλτο.
Η βόλτα είναι σκέτη απόλαυση, αφού τίποτα δεν ενοχλεί τον αναβάτη, ενώ αντίθετα οι πάντα τέλειες δόσεις κραδασμών, επιτάχυνσης και άνεσης γεμίζουν μπαταρίες και αισθήσεις. Όταν τώρα ο αναβάτης ανοίξει απότομα το γκάζι, και οι στροφές περάσουν τις 5.000, το 696 αγριεύει, ο πίσω τροχός πλαγιολισθαίνει ελεγχόμενα, ενώ με ένα τσίμπημα του συμπλέκτη με πρώτη στο κιβώτιο, ο μπροστινός τροχός κοιτάει τον ήλιο, ή τα άστρα, αναλόγως τη στιγμή. Εδώ να με συγχωρέσετε για τη μανία που με διακρίνει, αλλά θα πρέπει να τονίσω την ικανότητα που διακρίνει το 696 στις σούζες. Σούζες ακριβείας, σούζες διαρκείας, σούζες με ένα χέρι, σούζες με ένα πόδι, εσείς αποφασίζετε! Απίθανα ισορροπημένο, με γραμμικό κινητήρα που δεν ξεσπάει απότομα, το Monster μπορεί να μετατρέψει έναν απλό σουζάκια σε μάστερ του Freestyle, εύκολα και με ασφάλεια.
Και σε μια οποιαδήποτε διαδρομή με στροφές, ανεξαρτήτου ποιότητας ασφάλτου, ο αναβάτης του Monster θα πάρει με μια και μόνο δόση… τα λεφτά του πίσω, αφού το 696 θα τον κάνει να αισθανθεί κυρίαρχος της κατάστασης, και έτοιμο ακόμα και για χοντρά χουνέρια σε αναβάτες με πολύ ακριβότερες Supersport μοτοσικλέτες.
Είναι λίγες οι φορές στις δοκιμές κάποιας μοτοσικλέτας, που να έχω αισθανθεί να γεμίζω τόσο πολύ, όπως γέμισα με το «μικρό» Monster.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο που η Ducati το διατηρεί σχεδόν απαράλλαχτο από το 2008, όταν προσφέρει τόσα πολλά, δίχως να απαιτεί ανάλογη προσπάθεια από τον αναβάτη του.
Συμπέρασμα: Ιδανικά ισορροπημένο
Και sport, και άριστο μεταφορικό μέσο. Και λιοντάρι, αλλά και γατούλα. Αραιά διαστήματα service, και πολύ χαμηλή κατανάλωση. Με απολαυστικό ήχο, πανέμορφη εμφάνιση, και κορυφαία, ποιοτικά περιφερειακά μοναδικής σχεδίασης, που δουλεύουν αρμονικά μαζί με τον αναβάτη. Μία όμορφη sport ιταλική μοτοσικλέτα, που σου φτιάχνει τη διάθεση όπως καμία άλλη στα κυβικά και την κατηγορία της. Δάσκαλος ακροβατικών, με κράτημα τρένου, ABS, ψεκασμό και ψηφιακή οθόνη με δεκάδες ενδείξεις. Κάθε μέρα βόλτα, δίχως προορισμό, σκοπό και δικαιολογίες.
Σε απολύτως λογική τιμή, αποτελεί το φθηνότερο Ducati που μπορείς να αγοράσεις. Πιστεύω πως είναι ανώτερο από αρκετά ακριβότερα μοντέλα της εταιρείας, ακριβώς για αυτή την απόλυτη ισορροπία που παρουσιάζει στις real life ελληνικές οδικές συνθήκες.
Το Monster και η ιστορία του
Το Monster είναι η original γυμνή μοτοσικλέτα, ένα σχεδιαστικό αριστούργημα από τον Αργεντινό σχεδιαστή Miguel Galluzzi. Πρωτοπαρουσιάστηκε τη δεκαετία του 1990 (συγκεκριμένα το 1993), δημιούργησε αμέσως σχολή γυμνών μοτοσικλετών, αλλά και fan club που όμοιο του δεν απαντάται στην ιστορία της μοτοσικλέτας. Η μινιμαλιστική του άποψη, και ο προσανατολισμός του στις αστικές μάχες το έκανε μοναδική επιτυχία, ενώ μετά από το αρχικό μοντέλο των 900 κυβικών κυκλοφόρησε σε δεκάδες εκδόσεις. Ακόμα και σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο best-seller της Ducati, στην ιστορία της εταιρείας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4T, L2 90, Α/Ψ,2Β/Κ
Κυβισμός (κ.εκ.) 696
Διάμ. x Διαδ. (χλστ.) 88x57,2
Συμπίεση (:1) 10,7
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 80/9.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 7/7.750
Τροφοδοσία Ψεκ. Siemens 45χλστ.
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα) 15
Κατ.η (λίτρα/100χλμ.) 4,9
Βάρος (kg, κενό) 161/ 163 ABS
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) -
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο χωροδικτύωμα
Αναρτήσεις Ε USD Kayaba 43χλστ.
Διαδρομή (χλστ.) 120
Αναρτήσεις Π Μονό Αμορτισέρ Sachs
με μοχλικό, ΠΕ, ΑΕ
Διαδρομή 148
Φρένα Ε (χλστ.) 2Δ, ακτινικές δαγκάνες
Brembo, 4Ε /320, ABS
Φρένα Π (χλστ.) Δ /245, 2E, ΑBS
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε Pirelli Angel 120/60-17
Ελαστικό Π Pirelli Angel 160/60-17
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 2.058
Πλάτος (χλστ.) Δ/Α
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.450
Ύψος σέλας (χλστ.) 770
Εξοπλισμός
ABS ΝΑΙ
Μίζα ΝΑΙ
Μανιβέλα ΟΧΙ
Στροφόμετρο ΝΑΙ
Κοντέρ ΝΑΙ
Ένδειξη θερμοκρασίας ΝΑΙ
Ένδειξη βενζίνης ΟΧΙ
Μερικός χιλιομετρητής ΝΑΙ
Φέρινγκ ΟΧΙ
Ρυθμιζόμενες μανέτες ΝΑΙ
Κεντρικό σταντ ΟΧΙ
Πλάγιο σταντ ΝΑΙ
Σχάρα ΟΧΙ
Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση ΟΧΙ
Ρυθμ. πίσω ανάρτηση ΝΑΙ