Η κατηγορία των μεσαίων-μεγάλων Adventure έχει σχεδόν εγκαταλείψει τους V κινητήρες και το νέο V-Strom 800 2023, που ουσιαστικά πήρε το όνομα του από τον κινητήρα του, δεν έχει. Ο νέος κινητήρας φτάνει τα 776 κ.εκ., με απόδοση 83,1 ίππων και 8 Kgm ροπής, στις 8.500 και 6.800 στροφές αντίστοιχα. Ο κινητήρας φέρει στροφαλοφόρο 270 μοιρών, για την εξομοίωση της λειτουργίας ενός V2, μια επιλογή που έχει γίνει κανόνας για την κατηγορία. Στα ηλεκτρονικά του, υπάρχει ride-by-wire, traction control, 3 χάρτες ισχύος A-B-C και μία ειδική χαρτογράφηση για χώμα G.
Το πλαίσιο του ολοκαίνουργιου Suzuki V-Strom 800 2023 είναι κατασκευασμένο από σωλήνες ατσαλιού, μια επιλογή που σύμφωνα με την Suzuki, αυξάνει την ανθεκτικότητα στις εκτός δρόμου συνθήκες. Οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες εμπρός και πίσω, από την Showa, ενώ οι διαδρομές τους ανέρχονται στα 220 χιλιοστά.
Ρεζερβουάρ 20 λίτρων και αυτονομία δηλωμένη στα 450 χιλιόμετρα
Η μετακίνηση του φιλτροκουτιού, κάτω από την σέλα, έδωσε την δυνατότητα στην Suzuki να τοποθετήσει ρεζερβουάρ 20 λίτρων στην νέα V-Strom 800 DE. Η εταιρεία δηλώνει ότι η αυτονομία της νέας V-Strom θα φτάνει τα 450 χιλιόμετρα, ανά γέμισμα. Οι τροχοί του V-Strom 800 DE είναι ακτινωτοί, 21 και 17 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν 2 δίσκοι εμπρός, διαμέτρου 310 χιλιοστών, ενώ ο πίσω δίσκος έχει διάμετρο 260 χιλιοστών. Το ABS ρυθμίζεται σε 3 επίπεδα και μπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό, για οδήγηση εκτός δρόμου.
Το νέο V-Strom 800 DE 2023 εξοπλίζεται με οθόνη TFT 5 ιντσών, με θύρα USB στο αριστερό της μέρος για την τροφοδοσία ηλεκτρονικών συσκευών. Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε 3 θέσεις με εργαλεία, ενώ στον βασικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνονται οι χούφτες, η ποδιά προστασίας του κινητήρα και τα προστατευτικά του ψυγείου.