Είναι τα αυτόματα κιβώτια το μέλλον της μοτοσυκλέτας;

Είναι τα αυτόματα κιβώτια το μέλλον της μοτοσυκλέτας;

- Με τη Yamaha και την KTM να μπαίνουν στο χορό τα αυτόματα κιβώτια συνεχίζουν να εξελίσσονται.
- Δίνουν τη δυνατότητα στον αναβάτη να ¨γλιτώσει¨ από τα ανεβοκατεβάσματα στην πόλη.
- Όταν ο αναβάτης θέλει όμως, μπορεί να αλλάζει αυτός τις ταχύτητες, χωρίς μανέτα συμπλέκτη.
- Αρκετοί διαφωνούν, λέγοντας ότι χάνεται η σύνδεση με τη μοτοσυκλέτα.

Με τη Yamaha και την KTM να μπαίνουν στο χορό τα αυτόματα κιβώτια συνεχίζουν να εξελίσσονται

Τα αυτόματα κιβώτια φαίνεται ότι ήρθαν όχι μόνο για να μείνουν, αλλά και να κυριαρχήσουν στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Την αρχή έχει κάνει η Honda εδώ και κάποια χρόνια με το δικό της αυτόματο κιβώτιο DCT, ενώ τώρα στο παιχνίδι μπήκαν και η Yamaha και η KTM, οι οποίες το πήγαν ένα βήμα παραπέρα, βελτιώνοντας τη λειτουργία του και μειώνοντας το βάρος. Τώρα το Y-AMT ζυγίζει μόλις 2,8 κιλά (σε αντίθεση με τα 10 κιλά του DCT) και το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο οι εταιρείες επενδύουν, τόσο περισσότερο η τεχνολογία στον συγκεκριμένο τομέα θα εξελίσσεται. Και γιατί να μην το κάνουν; Όπως φαίνεται και από τα μοντέλα της Honda που έχουν DCT, ο κόσμος θέλει αυτή την έξτρα άνεση που προσφέρουν τέτοια κιβώτια. 

Δίνουν τη δυνατότητα στον αναβάτη να ¨γλιτώσει¨ από τα ανεβοκατεβάσματα στην πόλη

Φυσικά το κύριο πλεονέκτημα που έχουν αυτά τα κιβώτια γίνεται εμφανές στην πόλη. Εδώ ο αναβάτης μπορεί να διαλέξει την πλήρως αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου και να γλιτώσει από το συνεχόμενο ανέβαζε - κατέβαζε που σε συνθήκες πυκνής κίνησης θα ήταν αναγκασμένος να κάνει. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι και η έλλειψη μανέτας συμπλέκτη και η δυνατότητα η μοτοσυκλέτα να ακινητοποιηθεί με πρώτη στο κιβώτιο χωρίς να σβήσει, κάτι που κάνει τις εκνευριστικές διαδρομές στην πόλη πολύ πιο ξεκούραστες. 

Όταν ο αναβάτης θέλει όμως, μπορεί να αλλάζει αυτός τις ταχύτητες, χωρίς μανέτα συμπλέκτη

Όμως όλοι θέλουμε πολλές φορές να έχουμε εμείς τον έλεγχο. Ειδικά όταν φεύγουμε από την κίνηση της πόλης, βγαίνουμε λίγο πιο έξω και αποφασίζουμε να παίξουμε. Εκεί ένα αυτόματο κιβώτιο για τους περισσότερους θα ήταν ολίγον τι εκνευριστικό. Όμως η δυνατότητα να αλλάξουμε εμείς τις ταχύτητες υπάρχει. Τα κιβώτια αυτά έχουν και manual λειτουργία, όπου εκεί ο αναβάτης μπορεί να αλλάζει ταχύτητες όπως θέλει ο ίδιος. Η Honda και η Yamaha έχουν μεταφέρει τις αλλαγές ταχυτήτων στο χέρι, όπου με κουμπιά + και - ο αναβάτης ανεβοκατεβάζει ταχύτητες, ενώ η KTM επέλεξε να κρατήσει τον μοχλό στο πόδι, πιάνοντας έτσι και τους πιο "παραδοσιακούς". Κοινό γνώρισμα είναι ότι η μανέτα συμπλέκτη απουσιάζει σε όλες τις περιπτώσεις, ελαχιστοποιώντας τις κινήσεις που χρειάζεται να γίνουν. 

Αρκετοί διαφωνούν, λέγοντας ότι χάνεται η σύνδεση με τη μοτοσυκλέτα

Παρά τα πλεονεκτήματα που αναφέρθηκαν παραπάνω, όπως σε κάθε καινουρια τεχνολογία που μπαίνει στο χώρο της μοτοσυκλέτας, υπάρχει και ο αντίλογος. Υπάρχουν οι αναβάτες που είτε λόγω συνήθειας είτε λόγω άποψης προτιμούν τον "κλασσικό" τρόπο, αναφέροντας ότι όσο περισσότερες γίνονται οι αυτόματες λειτουργείες, τόσο περισσότερο χάνεται η σύνδεση του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα και χάνεται μαζί και το "πνεύμα του μοτοσυκλετισμού". Αυτή η μερίδα αναβατών δεν βλέπει με καλό μάτι αυτές τις αλλαγές, αλλά όπως δείχνουν τα δεδομένα της αγοράς, τα αυτόματα κιβώτια θα αρχίσουν να διαδίδονται ακόμα περισσότερο και ίσως σε λίγα χρόνια να είναι δύσκολο να βρει κανείς καινούρια μοτοσυκλέτα με "παραδοσιακό" κιβώτιο.