Επιλογή βενζινάδικου: Συνειδητοποιημένα ή στην τύχη;

Την ώρα που τα πρατήρια μας προμηθεύουν νοθευμένα καύσιμα και μας χρεώνουν περισσότερα από όσα παίρνουμε, μήπως η καλύτερη επιλογή είναι αυτή ενός σταθερού ελεγμένου πρατηρίου ανεξαρτήτως εταιρίας;

Η βενζίνη και ο ρόλος της είναι κατανοητός από την στιγμή που είναι το καύσιμο το οποίο χρειάζεται η μοτοσυκλέτα  μας για να κινηθεί. Βεβαίως, χρειάζεται να πληροί ορισμένες προϋποθέσεις, όπως για παράδειγμα ο ελάχιστος αριθμός οκτανίων. Έχοντας αυτό κατά νου, θα έπρεπε να αρκεστούμε στη επιλογή του τύπου, 95 ή 100 οκτανίων και από εκεί και έπειτα να διαλέγουμε το πιο οικονομικό πρατήριο ή αυτό που μας εξυπηρετεί καλύτερα. Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. 

Δεν ευθύνονται μόνο τα πρατήρια για τα νοθευμένα καύσιμα

Υπάρχουν δύο περιπτώσεις που μπερδεύουν, αυτό που θα έπρεπε να λογιζόταν ως απλή διαδικασία. Η πρώτη περίπτωση αφορά την τιμιότητα του ίδιου του πρατηρίου. Η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη σε νοθεία καυσίμων και γι αυτό το λόγο κάθε εβδομάδα δημοσιοποιούνται στον ιστότοπο του Υπουργείου Ανάπτυξης,  τα πρατήρια στις δεξαμενές των οποίων βρέθηκαν νοθευμένα καύσιμα και τα οποία τιμωρήθηκαν. Η νοθεία μπορεί να είναι ηθελημένη ή εκούσια.  Είτε ένα ακριβό καύσιμό όπως η 100άρα νοθεύεται σε κάποιο ποσοστό με φθηνότερη απλή αμόλυβδη με σκοπό το κέρδος. Είτε η νοθεία προκύπτει από λάθος κατά τον ανεφοδιασμό του πρατηρίου με καύσιμα που ανακατεύονται με άλλα. Είναι απορίας άξιο, πως τα εκουσίως νοθευμένα καύσιμα είναι συνήθως και τα πιο ακριβά. 

Πειραγμένες αντλίες: Πληρώνουμε ότι γράφει και παίρνουμε λιγότερα.

Η δεύτερη περίπτωση δεν εξαντλείται στην καθαρότητα των καυσίμων, αλλά αφορά και την ακρίβεια του μετρητή της αντλίας. Δεν είναι λίγες οι φορές που για κάθε λίτρο που γράφει η ένδειξη της αντλίας και εμείς πληρώνουμε, στο τέλος έχουμε παραλάβει λιγότερο καύσιμο από αυτό που πρέπει. Μπορούμε να το διαπιστώσουμε ζητώντας να μας γεμίσουν ένα άδειο μπιτόνι με βενζίνη αλλά δεν είναι εύκολο να γίνεται σε κάθε ανεφοδιασμό το ίδιο. Απλώς ελέγχουμε αν η αντλία είναι πειραγμένη. Ο ρόλος του πρατηρίου για το τι αγοράζουμε είναι καθοριστικός.
 
Όλα τα καύσιμα είναι ίδια ανεξάρτητα από την εταιρία που τα εμπορεύεται

Σύγχυση επικρατεί και με την μάρκα των καυσίμων. Με το μάρκετινγκ των εταιριών σε πλήρη ισχύ, οι οδηγοί τείνουν  να πιστεύουν ότι οι βενζίνες διαφέρουν μεταξύ τους. Σύμφωνα με δηλώσεις πρώην προέδρου των πρατηριούχων , όλα τα καύσιμα είναι ίδια.  Η διαφορά που κάποιες εταιρίας επικαλούνται πως υπάρχουν, οφείλονται σε πρόσθετα καθαριστικά αμφιλεγόμενης αξίας και αποτελεσματικότητας.  Με τον τρόπο αυτό οι εν λόγω εταιρίες κερδίζουν σημαντικά έως και 10 λεπτά το λίτρο επιπλέον της αξίας της τιμής. Ο αντίλογος λέει ότι ίσως μια εταιρία είναι πιο ΅ΆκαθαρήΆΆ, αλλά όπως τονίσαμε παραπάνω,  όλα είναι θέμα πρατηρίου ανεξάρτητα της μάρκας.

Πως θα προστατευτούμε; Επιλέγουμε συγκεκριμένα πρατήρια που έχουμε διαπιστώσει ότι είναι καθαρά

Πως θα πρέπει λοιπόν να επιλέξουμε το πρατήριο; Με τη μάρκα, την τιμή ή την τιμιότητα; Η μάρκα θα πρέπει να μας απασχολεί μόνο στην περίπτωση που, αφού έχουμε συμβουλευτεί ειδικό, δούμε οφέλη από τα πρόσθετα των καυσίμων. Για την τιμή χρειάζεται μια μικρή έρευνα αγοράς.  Υπάρχουν και ορισμένες εφαρμογές που από το κινητό μας μπορούμε να δούμε ανά πάσα στιγμή τα φθηνότερα πρατήρια που βρίσκονται πλησιέστερα του προορισμού μας. Για το τελευταίο ο μόνος τρόπος να προφυλαχθούμε είναι να ελέγξουμε αν το συγκεκριμένο πρατήριο έχει βρεθεί στη λίστα του Υπουργείου Ανάπτυξης. Το πιο ασφαλές είναι ο συνδυασμός των παραπάνω. Να βάζουμε βενζίνη από σταθερά σημείο που έχουμε διαπιστώσει ότι δεν δρουν εις βάρος μας. 

Εσείς που βάζετε βενζίνη, πόσο την πληρώνετε, και με ποιο κριτήριο τη διαλέγετε; Κοιτάτε στη σελίδα του Υπουργείου για τα παραβατικά πρατήρια; Βάζετε καύσιμα από σταθερό σημείο ή απλά όπου βρεθείτε;

  • MIΧΑΗΛ

    ΝΑ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΤΑ ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΕΝ ΡΙΣΚΑΡΕΙ ΝΑ ΚΛΕΨΕΙ ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΥΠΟΣΤΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ, ΟΤΑΝ ΑΥΤΟ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΘΕΙ.

      5