H Honda RC213V, τρανό παράδειγμα limited μοτοσυκλέτας, είναι πολυσυζητημένη όσο λίγες μοτό της εποχής.

Έχουν λόγο ύπαρξης οι limited μοτοσυκλέτες;

Ποιος είναι ο λόγος που όλο και περισσότερες, περιορισμένης παραγωγής μοτοσυκλέτες εμφανίζονται; Τι προσπαθούν να πετύχουν οι εταιρείες;

Τα τελευταία χρόνια, είναι αρκετές οι εταιρείες μοτοσυκλετών που ασχολήθηκαν σε βάθος, με την ανάπτυξη ενός κορυφαίου μοντέλου… μόνο και μόνο για να ανακοινώσουν αργότερα ότι το μοντέλο αυτό θα είναι περιορισμένης παραγωγής και σε… διαστημική τιμή!  Γιατί αυτή η πρακτική σημειώνει αύξηση τον τελευταίο καιρό; Τι προσπαθούν να κάνουν οι εταιρείες;

Η αποκλειστικότητα ξεπουλάει με το καλημέρα σας

Στις limited μοτοσυκλέτες, οι εταιρείες βρήκαν την μαγική συνταγή για τεράστιο κέρδος, εν ριπή οφθαλμού. Είτε πρόκειται για μοτοσυκλέτα με πραγματικά εξαιρετικά χαρακτηριστικά, ένα ριζοσπαστικό μοντέλο, είτε πρόκειται για ένα κομμάτι παραγωγής με άλλα χρώματα και αξεσουάρ! Από την στιγμή που θα μπει η ταμπέλα «περιορισμένης παραγωγής», γίνεται αυτόματα ποθητό. Οι εταιρείες ξέρουν πολύ καλά τι θα έκαναν οι συλλέκτες, οι φανατικοί της μάρκας αλλά και όσοι θέλουν να διαθέτουν κάτι μοναδικό και μπορούν να το πληρώσουν, για να αποκτήσουν αυτά τα μοντέλα.

Με τις limited μοτοσυκλέτες, οι κατασκευαστές δείχνουν τις δυνατότητες τους

Σε πολλές περιπτώσεις, η μόνη ευκαιρία για μια εταιρεία να επιδείξει την τεχνογνωσία της, είναι μέσα από ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής. Και αυτό διότι όταν το επίπεδο τεχνολογίας ενός μοντέλου ανεβαίνει πολύ, αναγκαστικά θα ανέβει και το κόστος καθιστώντας το απαγορευτικό για μαζική παραγωγή. Προσφέροντας λοιπόν ένα μοντέλο αιχμής, ακόμα και σε πολύ υψηλή τιμή, μια εταιρεία μπορεί τόσο να προβάλλει αυτό που θέλει, όσο και να δώσει στους ειδικούς πελάτες, ακριβώς αυτό που θέλουν.

Μια limited μοτοσυκλέτα μπορεί να αποτελεί επένδυση!

Αν παρακολουθεί κανείς στενά την διαχρονική ιστορία κάποιων limited μοτοσυκλετών της ιστορίας, θα διαπιστώσει ότι πολλές, αν όχι οι περισσότερες, από αυτές πλέον έχουν αστρονομική αξία. Εύκολα μπορείς να ισχυριστείς λοιπόν, ότι αν μπορείς να «αγγίξεις» χρηματικά ένα από αυτά τα μοντέλα, ουσιαστικά επενδύεις τα χρήματά σου για το μέλλον. Σίγουρα μιλάμε για μια κίνηση με έντονο ρίσκο και –εννοείται- όχι για κάθε τσέπη. Αλλά κάποιες φορές στην ζωή… πρέπει να παίξεις πολλά, για να κερδίσεις ακόμα περισσότερα!

Μπορείς να κάνεις λόγο για «μοτοσυκλετισμό δύο ταχυτήτων»;

Κάποιοι «πολέμιοι» της πρακτικής των limited μοτοσυκλετών ισχυρίζονται ότι η εξάπλωση της θα οδηγήσει σε μοτοσυκλετισμό δύο ταχυτήτων: δηλαδή, ότι τα μοντέλα μαζικής παραγωγής θα είναι και αντίστοιχα «μαζικού» επιπέδου σε τεχνολογία και ποιότητα, καθώς οι εταιρείες θα δώσουν έμφαση στις μοτοσυκλέτες περιορισμένης παραγωγής ως κορυφαία μοντέλα. Μέχρι σήμερα τουλάχιστον, αυτό φαίνεται να μην ισχύει. Ναι μεν οι εταιρείες επενδύουν τεράστια ποσά χρημάτων και τεχνολογίες στις μοτοσυκλέτες περιορισμένης παραγωγής, δεν μπορεί όμως να ισχυριστεί κανείς ότι αυτό γίνεται εις βάρος των μοντέλων σειράς –τουλάχιστον μέχρι σήμερα.

Τι πιστεύετε εσείς; Είναι επένδυση μια μοτοσυκλέτα περιορισμένης παραγωγής; Ποιος είναι ο ρόλος που αυτά τα μοντέλα επιτελούν; Εσείς, αν μπορούσατε, θα αγοράζατε μια τέτοια;