Φήμες που κυκλοφορούν τελευταία στο Διαδίκτυο θέλουν τη Fiat να κινείται για την εξαγορά της MV Agusta, με την τελευταία να ψάχνει για πόρους ώστε να συνεχίσει τις επιτυχημένες κινήσεις των προηγούμενων μηνών.
Με το «επιτυχημένες κινήσεις» εννοούμε φυσικά τη σειρά των μοντέλων που παρουσίασε η ιταλική εταιρία τους τελευταίους μήνες, τα οποία, όπως είναι φυσικό, απορρόφησαν ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων κεφαλαίων της MV Agusta, για την εξέλιξή και το πέρασμά τους στην παραγωγή.
Σύμφωνα με τις ιστοσελίδες asphaltandrubber.com και moto.it οι δύο εταιρίες αρνούνται να σχολιάσουν οτιδήποτε έχει να κάνει με τις συγκεκριμένες φήμες, αλλά μια εξαγορά της MV Agusta από τη Fiat μπορεί να έχει οφέλη και για τις δύο εταιρίες.
Όπως προαναφέραμε η MV Agusta, μετά από το πολυδάπανο λανσάρισμα των πολλών (για το μέγεθός της) νέων μοντέλων που παρουσίασε τους προηγούμενους μήνες αναζητά αυτή τη στιγμή ρευστό για να συνεχίσει στην ίδια θετική πορεία ανάπτυξης. Ωστόσο, σύμφωνα με τη σελίδα Visordown, από τότε που η εταιρία πωλήθηκε από τη Harley-Davidson ξανά στους Castiglioni (χωρίς το παραμικρό χρέος) αντιμετωπίζει πρόβλημα όσον αφορά την εξασφάλιση δανείων που θα της προσφέρουν την απαραίτητη ρευστότητα. Η παραπάνω κατάσταση είχε οδηγήσει πέρσι τον CEO της MV Agusta, Giovanni Castiglioni, σε δηλώσεις για είσοδο της εταιρίας στο χρηματιστήριο, σε μια προσπάθεια εξεύρεσης πόρων, κάτι που αναμένεται να γίνει το 2016. Μέχρι τότε, όπως καταλαβαίνετε το χρονικό διάστημα είναι μεγάλο, οι εξελίξεις τρέχουν και η ανάγκη για ρευστό επείγει. Οπότε μια εξαγορά (ολόκληρης ή μέρους της) από έναν όμιλο όπως είναι η Fiat θα προσφέρει στην MV Agusta την απαραίτητη οικονομική σταθερότητα που χρειάζεται αυτή την εποχή.
Από τη μεριά της, η Fiat ίσως θέλει να προβεί σε μια τέτοια κίνηση για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με το κύρος μιας τέτοιας συμφωνίας με την επιτυχημένη εξαγορά της Ducati από την Audi να έχει ανοίξει το δρόμο στις αυτοκινητοβιομηχανίες για τέτοιου είδους κινήσεις. Ο άλλος λόγος έχει να κάνει με τους εκπεμπόμενους ρύπους και για να ακριβολογούμε με τον μέσο όρο στους ρύπους που παράγει ολόκληρη η γκάμα οχημάτων ενός ομίλου (από το μικρότερο μέχρι το μεγαλύτερο), ο οποίος καθορίζεται από την Ε.Ε. Με την προσθήκη της ιταλικής εταιρίας στον όμιλο η Fiat μπορεί να επωφεληθεί από αυτό, ρίχνοντας έτσι το τεράστιο κόστος εξέλιξης νέων κινητήρων (πολλαπλάσιο της αξίας της MV Agusta) για «πολιτικά» ή επαγγελματικά οχήματα. Αυτοκινητοβιομηχανίες που κατέχουν ήδη τμήματα μηχανοκίνητων δίτροχων (π.χ. Audi, BMW, Honda ) επωφελούνται ήδη από αυτό.
Ένας τρίτος λόγος που μπορούμε να σκεφτούμε είναι και η…εθνική υπερηφάνεια αφού κανείς, ίσως, στη γείτονα χώρα δεν θα ήθελε να δει την ιστορική φίρμα να αντιμετωπίζει ξανά οικονομικά προβλήματα. Ίδωμεν, λοιπόν, για τη συγκεκριμένη φήμη…