Furion M1 Concept

O περιστροφικός κινητήρας συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ σε αυτό το ενδιαφέρον concept! Μπορεί να το δούμε να παίρνει το δρόμο προς την παραγωγή;

Ο Wankel κινητήρας έχει εξαφανιστεί από το προσκήνιο της αυτοκίνησης γενικότερα, ενώ οι τελευταίες του χρήσεις ανάγονται στην βρετανική Norton, σε μοτοσυκλέτες αγώνων και δρόμου.
Ωστόσο, η ιδιοφυής δημιουργία του Felix Wankel που συγκινεί τους μηχανικούς nerds, φαίνεται ότι δεν αφήνει τους πάντες αδιάφορους, ούτε και την Γαλλική εταιρεία Furion.

H εταιρεία μάλιστα, έχει τον περιστροφικό κινητήρα στο επίκεντρο του νέου της concept με ονομασία Μ1. Πρόκειται για μια υβριδική μοτοσυκλέτα, με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικό μοτέρ, που εργάζονται μαζί για την κίνηση της. Η ιδέα της Μ1 πηγαίνει πίσω μέχρι το 2015 αλλά μόλις τώρα η εταιρεία εμφάνισε το concept της.

Η Μ1 φέρει στην καρδιά της, έναν Wankel κινητήρα με δύο ρότορες, κυβισμού 654 κ.εκ., που αποδίδει 125 ίππους και 5,6 kgm ροπής. Μαζί του συνδέεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ, για το οποίο γνωστοποιείται μόνο τιμή ισχύος, που θα ανέρχεται στα 55 άλογα και 10 kgm ροπής, για μια συνδυαστική ισχύ 175 ίππων και 15,6 kgm ροπής! Καθόλου άσχημα για μια naked μοτοσυκλέτα, η οποία, αν κρίνουμε από τον σχεδιασμό της έχει σπορ προσανατολισμό. Προσέξτε για παράδειγμα, το trellis πλαίσιο από ατσάλινους σωλήνες, το μονόμπρατσο ψαλίδι, το ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός και τα 6πίστονα φρένα στον μπροστινό τροχό!

Μαζί με τις εικόνες του μοντέλου, δημοσιοποιείται και ένα βίντεο που το συνοδεύει, το οποίο αποκαλύπτει εις βάθος, λεπτομέρειες όπως την μορφή της μονάδας ισχύος, όμως παραδόξως θα λέγαμε, δεν εμφανίζει κάποια μπαταρία. Αυτό σημαίνει, χονδρικά, πως ίσως έχουμε να κάνουμε με ένα σειριακό ηλεκτρικό όχημα, που χρησιμοποιεί τον κινητήρα γα τροφοδοσία απευθείας του μοτέρ και όχι για ενίσχυση-επαναφόρτιση, αν και είναι μάλλον νωρίς να εξάγουμε οριστικό συμπέρασμα –μπορεί να υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που η Furion δεν αποκαλύπτει κάτι.


Πως σας φαίνεται ωστόσο η νέα μοτοσυκλέτα σαν ιδέα; Πιστεύετε ότι ο Wankel έχει μέλλον σε «εναλλακτικές» εφαρμογές, στα δίκυκλα;