Μικρές οπές, που κάνουν μεγάλη διαφορά.

Γιατί οι δίσκοι των φρένων έχουν τρύπες;

Οι οπές στη επιφάνεια του δίσκου, εκτός από το αισθητικό κομμάτι, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα σημαντικών λειτουργιών, όσο αναφορά την απόδοση του συστήματος φρένων αλλά και την αντοχή των δίσκων.

Α) Η σημασία του σχήματος
Οι δίσκοι των φρένων είναι ένα κρίσιμο συστατικό της μοτοσυκλέτας  όχι μόνο επειδή σας επιτρέπουν να φρενάρετε, αλλά και για τις επιπτώσεις που παρουσιάζουν σύμφωνα με τη σχηματική μορφή τους. Απόδειξη αποτελούν οι δίσκοι μαργαρίτα, που αρχικά χρησιμοποιήθηκαν στις χωμάτινες μοτοσυκλέτες, επειδή ο κυματοειδής σχηματισμός βοηθάει στην αποβολή της λάσπης, έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια και στις ασφάλτινες μοτοσυκλέτες.

Β) Μεγαλύτερη ικανότητα τριβής
Ο διάτρητος δίσκος εξασφαλίζει πιο άμεσο και αποτελεσματικό φρενάρισμα, καθώς οι τρύπες στην επιφάνειά του δημιουργούν υψηλότερο συντελεστή τριβής ανάμεσα στο δίσκο και το τακάκι. Παρουσιάζουν ταχύτερη και ισχυρότερη απόκριση από ένα συμπαγή δίσκο. 

Γ) Πλεονεκτήματα
Καλύτερη διασπορά της θερμότητας και του φυσικού αερίου - σε ένα συμπαγή δίσκο, τα αλλεπάλληλα  απότομα φρεναρίσματα σε στενούς χώρους οδηγούν σε αύξηση των θερμοκρασιών. Τα τακάκια, κατά την τριβή τους με το δίσκο, παράγουν αέρια τα οποία επικάθονται στην επιφάνεια, μειώνοντας την αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης. Οι οπές επιτρέπουν μια ταχεία αποβολή αυτών των αερίων, διατηρώντας παράλληλα τον συντελεστή τριβής και επίσης επιτρέπουν την αποβολή θερμότητας του συστήματος πέδησης ακόμα και σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας. Μια άλλη αποτελεσματική λειτουργία των οπών είναι να διακόπτουν το στρώμα του νερού που μπορεί να συσσωρευτεί στην επιφάνεια πέδησης.