Πότε γίνεται απόλυτα επικίνδυνη η πιο κλασική τεχνική των αναβατών στις στροφές;

Γόνατο στην άσφαλτο: Μπορεί να σε σκοτώσει;

Για όσους αρέσκονται στην οδήγηση στην πίστα, το «ξύσιμο» του γονάτου στην άσφαλτο είναι η πεμπτουσία μιας επιτυχημένης στροφής. Μήπως όμως αυτή η τεχνική είναι και εξαιρετικά επικίνδυνη;

Αν αγαπάτε την γρήγορη οδήγηση ή παρακολουθείτε αγώνες , θα ξέρετε σίγουρα πόσο ωραίο είναι όταν ο αναβάτης ξύνει το γόνατό του στην άσφαλτο της πίστας. Πιθανότατα δε, να το έχετε ζήσει και οι ίδιοι. Πράγματι, το γόνατο στην άσφαλτο είναι μία από τις πιο συναρπαστικές στιγμές κατά την οδήγηση. Πότε όμως η πρακτική αυτή γίνεται απειλητική ακόμη και για την ζωή του αναβάτη;

Το ξύσιμο γονάτου μπορεί να σε σκοτώσει, αν φυσικά… το κάνεις λάθος! Τι εννοούμε; Ορισμένοι αναβάτες έχουν την λανθασμένη αντίληψη, ότι αν ξύσεις το γόνατό σου κάτω πηγαίνεις αυτόματα και γρήγορα ή οδηγείς πιο σωστά, αφού κάνεις κάτι που κάνουν  και οι αγωνιζόμενοι. Αυτό όμως είναι τελείως, τελείως λάθος και είναι κάτι που και μεγάλοι αθλητές έχουν επισημάνει πολλάκις! Οδηγώντας στις στροφές, ΔΕΝ πρέπει να είναι αυτοσκοπός του αναβάτη να ξύσει το γόνατο του, το αντίθετο θα λέγαμε σε αρκετές περιπτώσεις! Εκτελώντας μια στροφή, τον αναβάτη ενδιαφέρει η μικρότερη δυνατή κλίση της μοτοσυκλέτας για την ταχύτητά του εκέινη την στιγμή, η σωστή γραμμή, το apex και η σωστή τοποθέτηση του σώματος, παράγοντες που όλοι μαζί εξασφαλίζουν την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας μέχρι το τέλος της στροφής. 

Προκειμένου ο αναβάτης να ακουμπήσει το γόνατο του κάτω, μπορεί να πάρει πολύ μεγάλη κλίση αποσταθεροποιώντας την μοτοσυκλέτα, να τοποθετήσει το σώμα του λάθος (κάνοντας το ίδιο αποτέλεσμα στην ισορροπία του), ή να χάσει την συγκέντρωσή του στην οδήγηση, αφού θα τον ενδιαφέρει μόνο να «ξύσει». Αυτόματα λοιπόν, βάζει τον εαυτό του σε μία άκρως επικίνδυνη κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα, ίσως πολύ σοβαρό. Για αυτό, πολλοί αναβάτες που παρασέρνονται από τις… ξύστρες τους τελικά ίσως να είναι πιο αργοί από άλλους στην πίστα, οι οποίοι οδηγούν με σωστή τεχνική από στροφή σε στροφή!

Θα μας πείτε, όλοι οι αγωνιζόμενοι μοτοσυκλέτας πλέον δεν ξύνουν μόνο γόνατο, αλλά και…αγκώνα! Ναι, θα σας πούμε… Μην ξεχνάτε όμως, ότι εκεί μιλάμε για αγώνες, για μοτοσυκλέτες και ελαστικά που είναι σχεδιασμένες να αντέχουν πάνω από 60 μοίρες κλίσης με τρομακτικές ταχύτητες στην στροφή. Ακόμα, μιλάμε για αναβάτες που είναι πλήρως εκπαιδευμένοι, επαγγελματίες, προστατευμένοι από τον εξοπλισμό τους και τις ίδιες τις πίστες, που χρησιμοποιούν τις ξύστρες τους για τελείως διαφορετικό λόγο: Ως προειδοποίηση για τα όριά τους. Επειδή λοιπόν τους βλέπουμε να κάνουν κάτι, δεν σημαίνει ότι μπορούμε να το κάνουμε και εμείς. Όσο καλά και να παρατηρήσεις έναν χειρουργό να χειρίζεται τα εργαλεία του, δεν  μπορείς να κάνεις εγχείρηση αν δεν έχεις λάβει εκπαίδευση!

Η επαφή του γονάτου με την άσφαλτο έρχεται σαν φυσική εξέλιξη της τεχνικής του αναβάτη
, με δεδομένο ότι ο τελευταίος προπονείται σωστά και με σωστή τεχνική. Όσο η ταχύτητά του μέσα στην πίστα αυξάνεται, οι γωνίες κλίσης που ο αναβάτης πετυχαίνει αυξάνονται μαζί με την ταχύτητα του και την ροή του, άρα κάποια στιγμή το γόνατο θα ακουμπήσει αυτόματα κάτω. Μάλιστα, η τεχνική αυτή, όταν γίνεται σωστά, δεν είναι επικίνδυνη και μπορεί να εξελιχθεί σε εργαλείο για τον αναβάτη, όταν πιέζει τα χρονόμετρα στην πίστα. 

Τι πιστεύετε εσείς; «Ξύνετε» γόνατο;  Πιστεύετε ότι είναι απαραίτητο στην οδήγηση; Μπορεί να  γίνει επικίνδυνο;
 

  • grigoris

    Εάν φωτογραφήσεις κάποιον, και του το δείξεις, την ώρα πού "προσπαθεί" να ξύσει γόνατο με το ζόρι,θα δεί ότι είναι σαν μαϊμού που κρέμεται από το δέντρο. Αυτό, όπως πολύ καλά αναφέρθηκε θά έρθει μόνο του με την προπόνηση στην πίστα (ΟΧΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ). Μάλιστα όταν προσπαθείς να το κάνεις στο δρόμο και χωρίς να ξέρεις τις συνθήκες του οδοστρώματος, το πιό πιθανό είναι να τσακιστείς εάν περάσεις πάνω από κανένα σαμάρι.

      3
  • GEORGE

    Δηλαδη σαν να λεμε αν ξυνεις το γονατο στην ασφαλτο χωρις λογο ,ειναι σαν να ξυνεσαι στην γκλιτσα του τσοπανη.

      7