Πως θα σου φαινόταν αν η μοτοσυκλέτα μπορούσε να αξιολογήσει το ατύχημα που εμπλακεί και να στείλει το κατάλληλο σήμα για βοήθεια καθώς και το σημείο που έχει πέσει ο αναβάτης; Ίσως φουτουριστικό, αλλά η Honda δουλεύει πάνω σε ένα τέτοιο σύστημα.
Σύστημα από τη Honda που θα ενεργοποιείται όταν ο αναβάτης είναι ξαπλωμένος στο δρόμο μετά από ατύχημα
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών συστημάτων βρίσκει όλο και περισσότερες εφαρμογές στον τομέα της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας οδήγησης και υπάρχουν ήδη συσκευές που ενεργοποιούν αυτόματα ένα «συναγερμό» σε περίπτωση πτώσης της μοτοσυκλέτας, στέλνοντας σήμα κινδύνου.
Σύστημα που θα εκτιμάει αυτόματα τη σοβαρότητα του ατυχήματος
Όμως η Honda φαίνεται να ετοιμάζεται να το πάει ένα βήμα παρακάτω, αναπτύσσοντας ένα ακόμα πιο προηγμένο σύστημα που θα είναι ικανό να εκτιμήσει τη σοβαρότητα του ατυχήματος, να προσδιορίσει αν αξίζει πραγματικά να στείλει μια κλήσηκινδύνου και στο τέλος να δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες για το πόσο μεγάλη και σημαντική πρέπει να είναι η παρέμβαση των διασωστών.
Με 3 αισθητήρες που θα αντιλαμβάνονται αν ο αναβάτης βρίσκεται στο έδαφος
Η ιδέα έχει ήδη κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, ο τρόπος λειτουργίας ακόμα μελετάτε και σίγουρα η συσκευή δεν θα μπει άμεσα σε γραμμή παραγωγής, αλλά γνωρίζουμε ότι θα αποτελείται από τρείς αισθητήρες που συνδέονται μέσω Bluetooth με ένα ακουστικό και ένα κινητό τηλέφωνο. Ο πρώτος θα είναι εγκατεστημένος στη μοτοσυκλέτα και θα στέλνει σήμα αν η κλίση του οχήματος ξεπεράσει κατά πολύ τα όρια που επιτυγχάνονται κατά τη συνήθη οδήγηση. Με τα τωρινά δεδομένα, όταν συμβαίνει αυτό, έρχεται μια κλήση από την υπηρεσία βοήθειας που ρωτάει αν ο αναβάτης χρειάζεται βοήθεια, όμως το σύστημα που αναπτύσσει η Honda θα ελέγχει αν το κινητό τηλέφωνο και η μονάδα Bluetooth που είναι συνδεδεμένα στο κράνος είναι κάθετα ή αν ο οδηγός βρίσκεται οριζόντια, δηλαδή είναι ξαπλωμένος στο έδαφος, και στην τελευταία περίπτωση θα στέλνει βοήθεια στο σημείο που υποδεικνύει το GPS.
Θα μπορεί να μετράει την απόσταση μεταξύ αναβάτη και μοτοσυκλέτας
Επιπλέον η Honda μελετά την πιθανότητα εφαρμογής ενός ακόμη στοιχείου που ξεφεύγει ακόμα περισσότερο από τα «συνηθισμένα». ΟΙ Ιάπωνες θέλουν το συγκεκριμένο σύστημα να είναι σε θέση να μπορεί να επαληθεύει ποια ήταν η ταχύτητα της μοτοσυκλέτας πριν από το ατύχημα και να ανιχνεύει ποια είναι η απόσταση μεταξύ του τρακαρισμένου οχήματος και του αναβάτη, ώστε να μπορεί να «αντιληφθεί» την πιθανή σοβαρότητα του συμβάντος και να παρέχει στους διασώστες στοιχεία που θα τους επιτρέψουν να επέμβουν κατάλληλα.
Ετοιμάζεται σύστημα-διασώστης από τη Honda
Θα ενεργοποιείται όταν αντιλαμβάνεται ότι ο οδηγός είναι ξαπλωμένος στο δρόμο.
θα εκτιμάει αυτόματα τη σοβαρότητα του ατυχήματος και θα στέλνει σήμα GPS!
Θα παρέχει πληροφορίες στους διασώστες για να ξέρουν τι έχουν να αντιμετωπίσουν!
Πρέπει τέτοια συστήματα να τα κρατάνε για τους εαυτούς οι εταιρείες ή να τα δίνουν ελεύθερα στην αγορά για την ασφάλεια όλων των αναβατών;