net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το Dominator SS είναι το νέο μοντέλο της Norton για το 2015-2016, βασισμένο στον γνωστό κινητήρα 961 κ.εκ. του Commando. Η νέα γενιά δεν είναι ακόμη έτοιμη.

Ο Stuart Garner (αριστερά) και ο George Osbourne (δεξιά) μόλις έχουν ανακοινώσει τα χαρμόσυνα νέα.

Το Commando 961 SF είναι το μοντέλο με το ιστορικό όνομα που επανέφερε τη Norton στη μοτοσικλετιστική πραγματικότητα.

Norton SG4, η αγωνιστική V4 με καρδιά Aprilia που έτρεξε και φέτος στο Isle of Man.

Ο γνωστός αναβάτης Cameron Donald έβαλε ένα χεράκι στην εξέλιξη του Norton SG4 για το Isle of Man.

Η Norton ετοιμάζει νέους κινητήρες

Έχοντας μόλις εξασφαλίσει κρατική χρηματοδότηση, η Norton εντάσσεται σε ένα εθνικό πλάνο ανασυγκρότησης της αγγλικής βιομηχανίας και έχει στα πλάνα της δύο νέους κινητήρες.

 
Η ανακοίνωση της κρατικής χορηγίας προς τη Norton έγινε με πάσα επισημότητα στις 28 Ιουλίου, όταν ο υπουργός George Osbourne επισκέφτηκε τα κεντρικά της Norton Motorcycles Ltd στην περιοχή Midlands και δίπλα στον ιδιοκτήτη της εταιρείας, Stuart Garner, παρουσίασε το πλάνο του. Η Norton θα λάβει 7,5 εκατομμύρια λίρες (περίπου 10,6 εκατομμύρια ευρώ), εκ των οποίων τα 4 προέρχονται από ένα κρατικό πρόγραμμα για τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Με αυτά τα χρήματα η Norton θα στήσει μια νέα μονάδα παραγωγής 1.000 τετραγωνικών μέτρων, μέσω της οποίας στα επόμενα δύο χρόνια θα πρέπει να έχει βγει τουλάχιστον ένας νέος κινητήρας "πράσινων προδιαγραφών". Παράλληλα, αυτή η διαδικασία θα σημάνει άμεσα 159 νέες θέσεις εργασίας για την περιοχή των Midlands, οι οποίες κατά τον σχεδιασμό της Norton σταδιακά θα αυγατίσουν σε περίπου 600.

Εκτός από τη γραμμή παραγωγής, η Norton θα στήσει μια νέα Βρετανική Ακαδημία Κατασκευής Μοτοσικλετών (British Motorcycle Manufacturing Academy) μέσω της οποίας ο στόχος είναι εκπαιδευτούν 200 νέοι μηχανικοί στην επόμενη πενταετία. Αυτοί θα είναι οι εξειδικευμένοι μηχανικοί που θα στελεχώσουν μελλοντικά την αναγεννημένη βρετανική βιομηχανία μοτοσικλετών, όπως το οραματίζεται η κυβέρνηση της νησιωτικής χώρας.

Σε δηλώσεις που έκανε ο Stuart Garner στον αγγλικό Τύπο, αποκάλυψε πως η εταιρεία του δουλεύει ήδη εδώ και έναν χρόνο πάνω σε δύο νέους κινητήρες, έναν V4 1.200 κ.εκ. που προορίζεται για σπορ χρήση, καθώς και έναν δικύλινδρο 650 - προφανώς δικύλινδρο σε σειρά, στα κλασικά πρότυπα της αγγλική παράδοσης.
“Η δουλειά στη νέα πλατφόρμα ήδη προχωρά εδώ και αρκετό καιρό," αποκαλύπτει ο Garner. “Είναι περίπου ένας χρόνος από τότε που αρχίσαμε να το δουλεύουμε, έχει γίνει πολλή προπαρασκευαστική δουλειά και έχει ήδη ξεκινήσει η σχεδίαση των κινητήρων. Με τον V4 1.200 κοιτάμε να στήσουμε μια σπορ μοτοσικλέτα, ενώ ακόμη επεξεργαζόμαστε διάφορες ενδεχόμενα μοντέλα για το 650, ίσως να είναι ένα γυμνό, ένα scrambler ή ακόμη και μια ελαφριά αγωνιστική κατασκευή - είναι μια σπουδαία πλατφόρμα με πολλές επιλογές.”

Φαίνεται πως η αγγλική κυβέρνηση έχει πάρει στα σοβαρά το θέμα της ανάπτυξης της παλαί ποτέ κραταιάς βρετανικής βιομηχανίας μοτοσικλέτας και το εξαιρετικά πετυχημένο παράδειγμα της Triumph δείχνει πως η προσπάθεια έχει πολλές ελπίδες επιτυχίας αν σχεδιαστεί σωστά.

Η Norton Motorcycles Ltd επανήλθε στο προσκήνιο το 2008 όταν αγοράστηκε από τον δραστήριο επιχειρηματία Stuart Garner και αμέσως έβαλε σε περιορισμένη παραγωγή ένα γυμνό μοντέλο με το ιστορικό όνομα Commando, κινούμενο από έναν νέο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 961 κ.εκ. Πουλώντας ως ουσιαστικά ένα ακριβό custom μοντέλο, το Commando 961 δεν είναι η σύγχρονη μοτοσικλέτα που θα μπορέσει να κινηθεί σε μαζική παραγωγή. Ο δικύλινδρος κινητήρας εξελίχθηκε αρκετά χρόνια πριν με στόχο να επαναφέρει την εταιρεία στο παρόν και στη συνείδηση του κόσμου, προσφέροντας επιδόσεις "παλιάς σχολής", δηλαδή 80 ίππους και ωφέλιμη περιοχή κυρίως στις μεσαίες, χωρίς ψηλόστροφα παιχνίδια. Παράλληλα η Norton έκανε μια θορυβώδη επιστροφή στο Isle of Man, στήνοντας μια αγωνιστική ομάδα γύρω από μια μοτοσικλέτα που χρησιμοποιεί έναν V4 κινητήρα από Aprilia RSV4. Προφανώς η τεχνογνωσία μετά από τρεις χρονιές στο Νησί με αυτόν τον κινητήρα επιτρέπει στους Αγγλους μηχανικούς να σχεδιάζουν σήμερα τον δικό τους V4 κινητήρα.

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ