4 scooters με την κατανάλωση στα Τάρταρα

Με μεγάλο πλεονέκτημα την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία και αραιά διαστήματα επίσκεψης στο βενζινάδικο, τα παρακάτω scooter καταφέρνουν να ανταποκριθούν επάξια στις καθημερινές δοκιμασίες.

KYMCO: Συναρπαστική απόδοση με XCITING VS 400

SYM: Νέα μοντέλα & γνήσια ανταλλακτικά SYM-DAYTONA

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

Honda SH 150: 3.990 ευρώ
Kymco People S 150: 2.965 ευρώ
Piaggio Medley 150: 2.890 ευρώ
Sym Jet14 200: 2.695 ευρώ

Παρόλα τα μικρά κυβικά τους, τα παρακάτω 4 scooter καταφέρνουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αντεπεξέλθουν σε κάθε είδους απαίτηση των αναβατών τους. Μάλιστα τα Kymco People S 150,  Piaggio Medley 150, Honda SH 150 και Sym Jet14 200 , το κάνουν με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο το καθένα, αποζημιώνοντας και με το παραπάνω όταν έρχεται η ώρα να μπει το χέρι στην τσέπη. Οικονομία καυσίμου και χαμηλό κόστος συντήρησης, είναι από μόνα τους στοιχεία ικανά, να τα φέρουν στην κορυφή των  προτιμήσεων.

Ανεση –Εργονομία

Τα scooter διακρίνονται για δύο βασικές σταθερές, την χρηστικότητα και την άνεση που προσφέρουν στον αναβάτη. Αν θέλετε χώρους, ο βασιλιάς ονομάζεται Medley, καθώς η διαχείριση του χώρου από την Piaggio, είναι υποδειγματική. 14αρης τροχός πίσω, τάπα ρεζερβουάρ στην ποδιά παρέα με δύο ντουλαπάκια για μικροαντικείμενα και χώρος για 2 full face κράνη κάτω από τη σέλα. Το μόνο που προβληματίζει είναι η άνεση της σελάς σε πολύωρη χρήση. Παρά τις μαζεμένες διαστάσεις, το Jet14 δεν κάνει θυσίες στην εργονομία. Το επίπεδο πάτωμα έχει ικανοποιητικό χώρο για τα πέλματα και τα γόνατα δεν θα συναντήσουν τα πλαστικά της ποδιάς. Η σέλα έχει σωστές διαστάσεις και είναι μέτριας σκληρότητας και από κάτω της, υπάρχει χώρος για ένα full-face κράνος. Η σέλα του SH 150i, είναι άνετη και φιλόξενη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη. Το επίπεδο πάτωμα, σε συνδυασμό με την θέση που είναι τοποθετημένο το τιμόνι, προσφέρει μια ευρύχωρη θέση οδήγησης. Το Top Box ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό, έχει χωρητικότητα 35 λίτρα, ενώ ο χώρος κάτω από τη σέλα, χωράει ένα full face κράνος. Στο People S, η θέση οδήγησης δεν κρύβει εκπλήξεις, όσον αφορά την εργονομία. Η σέλα στην περιοχή του αναβάτη είναι αρκετά στενή, με έντονα κοψίματα για τα πόδια στο εμπρός μέρος, ενώ το γέμισμά της είναι σχετικά σκληρό. Ο χώρος κάτω από την σέλα, φιλοξενεί με ευκολία ένα full-face κράνος και αρκετά αντικείμενα. 

Κινητήρας 

Πρωταρχικός στόχος είναι η μικρή κατανάλωση, εν τούτοις και τα τέσσερα σύνολα καταφέρνουν να κινούν αξιοπρεπώς τον αναβάτη, στις αστικές μετακινήσεις του. Το SH είναι το πιο δυνατό στα χαρτιά, καθώς αποδίδει 14,79 ίππους στις 8.250σ.α.λ. και 1,42 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.500σ.α.λ. Το σύστημα start – stop συνεισφέρει στην μειωμένη κατανάλωση των 2,5 λ/100χλμ. Στο Medley ,ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας iGet4 αποδίδει 14,75 ίππους στις 7.750σ.α.λ. και 1,47 kg-m ροπής στις 6.400σ.α.λ. Το σύστημα start-stop, πετυχαίνει χαμηλότερες τιμές καυσίμου της τάξεως των 3λ/100χλμ. Το People φέρει αποδίδει 14 ίππους και 1,2 kg-m ροπής, όντας 4βάλβιδος, αερόψυκτος και με τροφοδοσία ψεκασμού. Στο δρόμο, έχει μεστή απόδοση, χωρίς να εντυπωσιάζει αλλά και χωρίς να υπολείπεται σε ισχύ, ενώ καταναλώνει 3λ/100χλμ.  Η μονάδα των 163 κ.εκ. του Jet14 αποδίδει 12 ίππους στις 8.000σ.α.λ με ροπή 1,2kg-m στις 6.000σ.α.λ. Παρουσιάζει γεμάτη απόδοση σε όλες τις ταχύτητες και σε όλο το φάσμα στροφών με μέση τιμή κατανάλωσης 3λ/100χλμ.

Πλαίσιο – Αναρτήσεις –Φρένα

Στην περίπτωση του πλαισίου η επιλογή του ατσάλινου σωληνωτού, προσφέρει καλύτερη συγκέντρωση μαζών χαμηλά και κοντά στο κέντρο βάρους και προσφέρει στα scooter, μεγαλύτερη ευελιξία και σταθερότητα. Στον τομέα των αναρτήσεων θα βρούμε συμβατικά πιρούνια στον εμπρός τροχό, που συνδυάζονται με διπλά αμορτισέρ στον πίσω τροχό, που δίνουν δυνατότητα ρύθμισης ως προς την προφόρτιση. Οι διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν με τον τομέα της πέδησης, όπου το People S εξοπλίζεται με διπίστονες δαγκάνες και στους δύο τροχούς. Ο δίσκος μπροστά είναι 260χιλ. και ο δίσκος πίσω 240χιλ. με το δικάναλο ABS να προσφέρει ασφαλή φρεναρίσματα. Η Piaggio επέλεξε για το Medley δίσκους 260χιλ και 240χιλ για εμπρός και πίσω με διπίστονες δαγκάνες και στους δύο τροχούς. Το ABS της Bosch είναι εντυπωσιακό σε ότι αφορά την ταχύτητα εμπλοκής και απεμπλοκής του συστήματος. Για την επιβράδυνση του SH, έχουν επιστρατευθεί δίσκοι 240 χιλιοστών και στους δύο τροχούς, με διπίστονη δαγκάνα εμπρός και μονοπίστονη πίσω. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει, φυσικά και το ABS.  Το 200άρι Jet14 φέρει ABS αντί για CBS, το οποίο εργάζεται στον εμπρός τροχό. Δύο δίσκοι 260χιλ με δίπίστονη και 220χιλ με μονοπίστονη εμπρός και πίσω αντίστοιχα, αναλαμβάνουν την επιβράδυνση.   

Συμπέρασμα

Και τα τέσσερα scooter φιλοδοξούν να αποτελέσουν τον καθημερινό σας σύντροφο στις δύσκολες αστικές περιπλανήσεις. Πιστά, αφοσιωμένα και κυρίως οικονομικά σε κατανάλωση, δεν θα πουν όχι σε ότι δοκιμασία και αν υποβληθούν. Η SYM με το Jet14 200i φέρνει μια πρόταση που ικανοποιεί τις αστικές ανάγκες των αναβατών. Σχεδιασμένο προσεκτικά ως ένα προσωπικό μέσο μετακίνησης -δεν είναι τυχαία η φράση «ιδιωτικό jet»- επιτελεί και με το παραπάνω τον ρόλο του. Το Honda SH 150i σε κερδίζει από την πρώτη ματιά χάρη στη μοντέρνα εμφάνισή του και την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Το μεγάλο Top Box των 35 λίτρων αυξάνει κατακόρυφα την εργονομία και την πρακτικότητα, ενισχύοντας σημαντικά τους διαθέσιμους αποθηκευτικούς χώρους. Η KYMCO παρουσιάζει ένα μοντέλο που μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό στα περισσότερα επίπεδα, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα και την εικόνα της ίδιας. Το People S είναι ένα καλά μελετημένο scooter που εκπληρώνει τις προσδοκίες, προτάσσοντας μια ισχυρή ταυτότητα εμφάνισης και στυλ. Αν οι απαιτήσεις της κατηγορίας ήταν στόχοι, το Medley πετυχαίνει το κέντρο σε όλους! Σε ορισμένους τομείς μάλιστα, όπως η ποιότητα κατασκευής και οι αποθηκευτικοί χώροι, ξεπερνά τα στεγανά της κατηγορίας του και ανταγωνίζεται μοντέλα μεγαλύτερου κυβισμού.