Ο Αμερικάνος all-round rider, Aaron Colton, έδωσε το σήμα της εκκίνησης.

Η πρώτη πίστα Flat Track στην Ελλάδα

Η στάση σώματος είναι το κλειδί στο Flat Track.

Από τη θεωρία... στην πράξη.

Η οδήγηση στην πίστα Flat Track και η συμμετοχή μας στο Clinic.

Ο Aaron Colton επί το έργο.

Η πρώτη πίστα Flat Track στην Ελλάδα

Μέσα από 2 ημέρες εντατικών workshops, εγκαινιάστηκε η πρώτη οβάλ πίστα Flat Track στην Ελλάδα στο χώρο του Riding School, με οικοδεσπότη τον 26χρονο all-round rider Aaron Colton.

Ο Αμερικανός rider υποδέχτηκε τους «μαθητές» του στην αίθουσα θεωρίας για την εισαγωγή του clinic, με κάποιες συμβουλές για την προετοιμασία και το στήσιμο της μοτοσυκλέτας, αλλά και βασικές αρχές του γλιστρήματος στο χώμα. Σειρά είχε η εφαρμογή της θεωρίας, και η πίστα ζωήρεψε! Πάνω στις “εκπαιδευτικές“ Yamaha TTR 125, οι αναβάτες άρχισαν να εξοικειώνονται στο γλίστρημα με κάποια riding drills μέχρι την ώρα που υπό την καθοδήγηση του Colton μπήκαν σε ρυθμό για τα πρώτα τους γυράκια στην πίστα.

Ακολούθησε ένα burger break, με το crew του Brokies MoodBar να προσφέρει την απαραίτητη πρωτεΐνη στους συμμετέχοντες, λίγο πριν το grand finale της βραδιάς, έναν αυτοσχέδιο αγώνα για όσους θέλανε να δοκιμάσουν τα αποτελέσματα του clinic σε συνθήκες μάχης! 

Τα φώτα της πίστας άναψαν και οι συμμετέχοντες, κάποιοι εκ των οποίων ήταν θεατές που «ζήλεψαν» και δήλωσαν ενδιαφέρον επιτόπου, χωρισμένοι σε heats των τριών, πήραν θέση στην εκκίνηση και με τον Colton να ρίχνει την σημαία, επιδόθηκαν σε έναν φιλικό αγώνα μεταξύ τους, με τις μάχες να δυναμώνουν όσο πέρναγαν τα heats!

Ερασιτέχνες μοτοσικλετιστές, έμπειροι αναβάτες από διαφορετικές κατηγορίες, νέα παιδιά αλλά και εκπροσώπηση από το γυναικείο φύλο, όλοι κατάφεραν να νιώσουν γιατί το Flat Track βιώνει μια αναγέννηση παγκοσμίως. «Σήμερα ήταν μια αποκάλυψη. Μάθαμε πολλά και γελάσαμε πολύ, πραγματικά το flat track δείχνει να έχει την τέλεια αναλογία ικανοποίησης ανά γύρο!», ανέφερε ο πρωταθλητής Enduro Δημήτρης Βαγγελάκος, νικητής στις μάχες της πρώτης βραδιάς.

Με την αισιοδοξία αυτό να είναι μόνο ένα βήμα προς τη δημιουργία μια νέας «σκηνής», ο 26χρονος «δάσκαλος» Aaron Colton έφυγε πολύ ευχαριστημένος από την εξέλιξη των αναβατών, αλλά και τη διάθεσή τους να μάθουν όσο το δυνατό περισσότερα για τον ίδιο, την τεχνική του και τα μυστικά του σπορ. «Δεν περίμενα τόση θετική αντιμετώπιση. Ήταν έτοιμοι να ξεχάσουν όσα ήξεραν και να προσαρμοστούν σε κάτι καινούργιο για αυτούς. Και αυτό είναι το δυσκολότερο βήμα.», είπε ο Aaron λίγο πριν αναχωρήσει και πάλι για τις ΗΠΑ.

WhatΆs next..? Κάτι φαίνεται να δρομολογείται για τον Σεπτέμβρη από το Riding School και το crew των Zulap, μείνετε συντονισμένοι! 

Τι είναι το FlatTrack;
Το Flat Track, μια κλειστή οβάλ διαδρομή σε καλά πατημένο χώμα όπου οι μοτοσυκλέτες δεν «ισιώνουν» ποτέ και όπου ο οδηγός παίρνει τις στροφές με τον πίσω τροχό σε υπερστροφή διορθώνοντας συνεχώς το τιμόνι, έχει επανέλθει τα τελευταία χρόνια και αναγεννάται διεθνώς. Πλέον, υπάρχουν πολλοί αγώνες τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη όπως το Superprestigio, το ισπανικό και το βρετανικό πρωτάθλημα. Επίσης, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά φέτος το flat track συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα των X- Games. 

Οδηγώντας
Η οδήγηση στην πίστα Flat Track και η συμμετοχή μας στο Clinic, ήταν μια πρωτόγνωρη και άκρως διασκεδαστική εμπειρία, που μας έδειξε ότι αυτό το είδος μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχει όλα τα χαρακτηριστικά ώστε να πρωταγωνιστήσει μελλοντικά και στη χώρα μας. Δεν είναι απαραίτητο να έχεις ακριβή αγωνιστική, μοτοσυκλέτα τελευταίας τεχνολογίας για να διασκεδάσεις, αφού και με τα μικρού κυβισμού ¨σχολικά¨ TTR 125 που οδηγήσαμε, ¨γλιστρούσαμε¨ συνεχώς, κλείνοντας τη μέρα με ένα πλατύ χαμόγελο. Κάτι που θα ήταν δύσκολο, χωρίς την καθοδήγηση του φιλικού και υπομονετικού Aaron Colton που εκτός από το θεωρητικές πληροφορίες, οδηγούσε και μαζί μας, ώστε να μας βοηθήσει να αφομοιώσουμε τις ιδανικές γραμμές, αλλά και τη σωστή στάση του σώματος που διέφεραν από όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Μετά τις πρώτες βασικές ασκήσεις για την τοποθέτηση του σώματος, μπήκαμε στην πίστα προσπαθώντας να κάνουμε πράξη τα λόγια του Aaron.

Στην αρχή, ακολουθώντας τον με 3η ταχύτητα χωρίς φρένο και έπειτα με 2η και τη χρήση του πίσω φρένου μόνο. Το μπροστινό φρένο δεν χρησιμεύει και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται καθόλου, αν και πολλές φορές το δάκτυλο πήγαινε ασυναίσθητα στη μανέτα. Το ιδανικό είναι να πλαγιολισθαίνεις με τη χρήση του πίσω φρένου από την είσοδο της στροφής, η οποία γίνεται πιο αργά από ότι συνήθως. Έτσι διαγράφεται στην ουσία μια γωνία, αφού αλλάζει η κορυφή, με αποτέλεσμα στην έξοδο να περνάς με τη μοτοσυκλέτα όσο το δυνατόν πιο όρθια από την εσωτερική της στροφής. Αυτό έχει σκοπό να μπορείς να εκμεταλλευτείς περισσότερο το γκάζι, αφού όταν η μοτοσυκλέτα επιταχύνει όρθια, έχει περισσότερη πρόσφυση. Όλα αυτά συντελούν, ώστε το Flat track να είναι μια από τις διασκεδαστικότερες εμπειρίες που είχαμε σε δύο τροχούς, ανυπομονώντας  για την  εξάπλωσή του και στην Ελλάδα.