Ίδιο DNA, διαφορετική φιλοσοφία

Τα δύο Multistrada έρχονται αντιμέτωπα και το καθένα προτάσσει τα δικά του δυνατά χαρακτηριστικά. Είναι το περισσότερο και καλύτερο ή μήπως η ποιότητα είναι σημαντικότερη από την ποσότητα.

Σχεδίαση – Εργονομία
Οι δυο εκδόσεις του Multistrada έχουν πολλά κοινά σημεία. Αρχικά, η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Αισθητικά, τα δύο μοντέλα έχουν στο εμπρός μέρος  το χαρακτηριστικό ράμφος, τους διπλούς προβολείς και το μεγάλο ρεζερβουάρ καυσίμου, που προσθέτει όγκο στην κατασκευή. Πλήρη ταύτιση έχουμε και στα κομμάτια του φέρινγκ, καθώς και το πίσω μέρος έως την ουρά. Οι διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν με το υποπλαίσιο και το ψαλίδι, αφού στην περίπτωση του 1200 είναι  μονόμπρατσο, ενώ στο 950 είναι διπλής διάταξης. Μεγαλύτερος εμπρός τροχός 19 ιντσών για το 950, πιο ασφάλτινος ο 17άρης του 1200. Το 950 δανείζεται από το Enduro,το κοντό ψηλά τοποθετημένο τελικό της εξάτμισης. Στο 1200 από την άλλη έχουμε τελικό με διπλές απολήξεις πιο χαμηλά τοποθετημένο. Ο αναβάτης έχει στη διάθεση του ένα ευρύχωρο περιβάλλον οδήγησης, όποιο από τα δύο μοντέλα και να επιλέξει. Το ύψος της σέλας στο μεγάλο Multi φτάνει τα 830χιλιοστά, τη στιγμή που το στο 950 είναι λίγο πιο ψηλά στα 840 χιλιοστά. ¶νεση και στην περίπτωση του συνεπιβάτη με επαρκές τμήμα σέλας και μεγάλες χειρολαβές.. Στο 950 επιλέχθηκε μια οθόνη LCD , ενώ αυτή του 1200 είναι έγχρωμη και  αλλάζει φόντο ανάλογα με το αν είναι μέρα η νύχτα. Και οι δύο παρέχουν πλήθος ενδείξεων ενώ από το αριστερό γκριπ ο αναβάτης μπαίνει στις ρυθμίσεις του υπομενού επιλογών. 

Κινητήρες – Ηλεκτρονικά
Στην ουσία δεν παρατηρείται διαφορά μεταξύ των δύο V2 κινητήρων όσον αφορά την αρχιτεκτονική τους, καθώς και οι δύο φέρουν 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με δεσμοδρομικό σύστημα και μεταβλητό χρονισμό. Συνδυάζουν επομένως την οµαλή, ροπάτη απόδοση και την οικονοµική λειτουργία στις χαµηλές στροφές µε την εκρηκτικότητα και τη δύναµη από το µεσαίο φάσµα µέχρι και τα κόκκινα. Εκείνο που κάνει τη διαφορά είναι τα 261 κυβικά εκατοστά. Ο 1200άρης με τους 160 ίππους είναι πιο απολαυστικός με πλούσια αποθέματα ροπής από χαμηλά που μετατρέπουν τις προσπεράσεις σε μια εύκολη διαδικασία, ακόμα και με τη μοτοσυκλέτα φορτωμένη. Από την άλλη στο 950 η ιπποδύναμη ανέρχεται στους 113 ίππους. Περισσότερο από το 80% της διαθέσιμη ροπής, είναι διαθέσιμο από τις 3.500 έως τις 9.500σαλ. και παρουσιάζει αρκετά καλή διασπορά για κινητήρα V-Twin.  Και τα δύο διαθέτουν ξεχωριστές χαρτογραφήσεις απόδοσης και μια πλειάδα ηλεκτρονικών βοηθημάτων, όπως ABS, Traction control, Wheelie control με τον κατάλογο του 1200 να είναι μακρύτερος και να περιλαμβάνει εκτός των προηγουμένων, μονάδα μέτρησης αδράνειας IMU, Cruise control και πλατφόρμα Multimedia σύνδεσης με την οθόνη. 

Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Και τα δύο Multistrada φέρουν ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα με στόχο την σταθερότητα και τη σωστή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες. Η μεγάλη διαφοροποίηση αφορά τις αναρτήσεις, με το 1200 να εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες και ημι-ενεργητικές της Sachs. Τόσο το πιρούνι 48 χιλιοστών όσο και το πίσω αμορτισέρ, ελέγχονται από το Ducati Skyhook Suspension σύστημα. Για το 950 επιλέχθηκε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 48 χιλιοστών της KYB για εμπρός και ένα monoshock αμορτισέρ της Sachs για πίσω, όλα πλήρως ρυθμιζόμενα.  Στον τομέα της πέδησης τα πράγματα είναι περισσότερο ισορροπημένα, καθώς και τα δύο φέρουν δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo, με τη διαφορά ότι στο 1200 οι δίσκοι είναι διαμέτρου 330 χιλιοστών, ενώ στο 950 είναι μικρότεροι 320 χιλιοστών. Πίσω έχουμε πλήρη ταύτιση  με δίσκο διαμέτρου 265 χιλιοστών και διπίστονη δαγκάνα. Όσον αφορά το σύστημα αντι-μπλοκαρίσματος και τα δύο διαθέτουν ABS που ρυθμίζεται σε 3 επίπεδα και μπορεί να απενεργοποιηθεί, όμως το 1200 εκμεταλλευόμενο την IMU μπορεί να φρενάρει και υπό κλίση ( Cornering ABS ).

Συμπέρασμα
Δύο μοτοσυκλέτες από την ίδια οικογένεια μεγαλωμένες με τα πρότυπα της μαμάς Ducati. To Multistrada 1200 αποτελεί μια όλα-σε-ένα πρόταση, με τιμή 21.200 ευρώ. Χάρη στην προηγµένη τεχνολογία που φέρει, τις ηµι-ενεργητικές αναρτήσεις, το πανίσχυρο δικύλινδρο κινητήρα και τις τέσσερις διαφορετικές προσωπικότητες που διαθέτει, τοποθετείται µεταξύ των κορυφαίων sport-tourer, δίνοντας έµφαση στη σπορ συµπεριφορά αλλά και στην φιλικότητα. Το 950 καταφέρνει και συγκεντρώνει όλα τα δυναμικά και ιδιαίτερα στοιχεία, από τα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς, ενώ η μικρότερη αλλά αρκετή ιπποδύναμη και η αυξημένη πρακτικότητα και ευχρηστία, το καθιστούν ενδεδειγμένη λύση για καθημερινή χρήση και για ταξίδια με περιπετειώδεις προορισμούς. Με τιμή 14.300 ευρώ, είναι μια συναρπαστική μοτοσυκλέτα, που θα την ευχαριστηθεί ο αναβάτης περισσότερο από το 1200, καθώς δεν θέτει περιορισμούς.