Και όμως! Δεν έχουμε γεμίσει μοτοσικλέτες;

Τελικά, γιατί δεν έχουμε γεμίσει με μοτοσυκλέτες και δίκυκλα, αν αναλογιστούμε την οικονομική κρίση που μας έχει πλήξει και τα ασύγκριτα πλεονεκτήματα της μετακίνησης με δίτροχο;

Το ερώτημα είναι απλό, οι απαντήσεις πολύ πιο σύνθετες όμως. Αναρωτιόμαστε λοιπόν το εξής: Η χώρα βρέθηκε σε μια από τις χειρότερες οικονομικές κρίσεις της νεότερης ιστορίας της, τα αποτελέσματα της οποίας τα βιώνουμε και στις μέρες μας. Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, προσάρμοσαν τις ζωές τους στα νέα δεδομένα, ψαλιδίζοντας τα περιττά έξοδα και προσπαθώντας να βρουν οικονομικές εναλλακτικές για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Μια εκ των αναγκών και η μετακίνηση, όπου φυσικά δεν μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη.

Πολλά πολυτελή αυτοκίνητα πωλήθηκαν κοψοχρονιά για να απαλλαχθούν οι ιδιοκτήτες τους από το δυσβάσταχτο κόστος συντήρησης τους ενώ και στα δίτροχα είχαμε ανάλογα φαινόμενα με την έννοια του ότι οι μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού κλειδώθηκαν στα γκαράζ και οι βόλτες αραίωσαν ή κόπηκαν εντελώς.  Η περικοπή στα έξοδα έγινε, το θέμα ήταν όμως το πως θα καλύψει ο κόσμος τις ανάγκες μετακίνησης του με το μικρότερο δυνατό κόστος. Οι μοτοσικλετιστές είχαν την λύση, δίτροχα μικρού κυβισμού, scooter, παπάκια και commuters, αντικατέστησαν πρόσκαιρα ή μόνιμα τις μεγάλες μοτοσικλέτες.

Προφανείς οι λόγοι ή μάλλον ο λόγος: Οικονομία, οικονομία!  Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε το κόστος χρήσης ενός δίκυκλου της κατηγορίας, το έχουμε κάνει πολλάκις και έχει αποδειχθεί ότι έρχεται σχεδόν μια η άλλη με την χρήση των ΜΜΜ. Το γνωρίζουμε και το γνωρίζετε και εσείς. Το θέμα είναι γιατί ο υπόλοιπος κόσμος δεν το αντιλαμβάνεται ή κάνει πως δεν το βλέπει. Αναφερόμαστε φυσικά στους χρήστες αυτοκινήτων, που δεν εννοούν με τίποτα να κάνουν την μετάβαση, ή μήπως είναι υπέρβαση τελικά;, στους δύο τροχούς. Σύμφωνοι, το αυτοκίνητο έχει κάποια συγκριτικά πλεονεκτήματα, μεγαλύτερους χώρους, άνεση ,  προστασία από τα καιρικά φαινόμενα και παθητική ασφάλεια… αλλά, πόσοι πραγματικά μεταφέρουν σε καθημερινή βάση φορτία που δεν θα μπορούσαν να μεταφέρουν με ένα δίτροχο, πόσες είναι οι μέρες στην χώρα μας που ο καιρός είναι πραγματικά απαγορευτικός και επικίνδυνος για να κινηθεί κανείς με scooter παπί και πόσοι θα οδηγήσουν οποιοδήποτε όχημα με σκοπό να εμπλακούν σε ατύχημα;  

Το θλιβερό θέαμα των πηγμένων από την κίνηση λεωφόρων με στοιβαγμένα αυτοκίνητα ειλικρινά δεν μπορούμε να το καταλάβουμε, όταν μάλιστα τόσο ο χρόνος όσο και το χρήμα του καθενός, απαιτούν την καλύτερη δυνατή διαχείριση. Την τελευταία περίδο, με εξαίρεση την περίοδο των capital control, η αγορά των μοτοσικλετών παρουσιάζει μια ανοδική τάση, θα περίμενε όμως κανείς  να έχει συμβεί… έκρηξη στις πωλήσεις! 

Εσείς τι λέτε; Ποιοι είναι οι λόγοι που, δεδομένων των συνθηκών,  δεν έχουμε μια αύξηση των μοτοσικλετών, έστω και μικρού κυβισμού στους δρόμους; Παγιωμένες αντιλήψεις που απέχουν έτη φωτός από την πραγματικότητα; Στερεότυπα και εμμονές; Φόβος;  Προκατάληψη;