Η δοκιμή της Kawasaki Versys X 300 ABS

    Οδηγώντας: Για κάθε περίσταση

    Πρώτη επαφή με το νέο Versys X 300 και προσπαθώ να βολευτώ πάνω στη σέλα του. Αυτό δεν μοιάζει καθόλου δύσκολη διαδικασία, καθώς η θέση οδήγησης σε προδιαθέτει ευχάριστα. Τα χέρια έχουν σωστές αποστάσεις από το φαρδύ τιμόνι με τις μεγάλες χειρολαβές. Τα πόδια είναι κοντά στο ρεζερβουάρ, τα γόνατα δεν έχουν μεγάλη κλίση και ο κορμός είναι όρθιος. Είναι εμφανής η προσπάθεια της Kawasaki να παρουσιάσει μια καθημερινή μοτοσυκλέτα, προσανατολισμένη στην άνετη και ξεκούραστη παραμονή στη σέλα της ακόμα και μετά από πολύωρη χρήση. 

    Τη σούπα χαλάει η σκληρή σέλα, που δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας και θα απαιτήσει διάλλειμα μετά από 1-2 ώρες συνεχούς οδήγησης. Το ύψος της είναι στα 815 χιλιοστά από το έδαφος και σε συνδυασμό με το ισορροπημένο εργονομικό τρίγωνο, που συμπληρώνεται από το τιμόνι και τα μαρσπιέ, θα βολέψει αναβάτες όλων των σωματότυπων. Μέσω της μίζας στην δεξιά μεριά του τιμονιού, ο 300άρης κινητήρας έρχεται στη ζωή, παράγοντας ένα κροταλιστό δικύλινδρο μπάσο ήχο. Ο συμπλέκτης βούτυρο μπορεί να πατηθεί ακόμα και με το ένα δάχτυλο και οι σχέσεις κουμπώνουν με ακρίβεια στο σαφέστατο κιβώτιο. Από τα πρώτα μέτρα το σωστά ζυγισμένο πλαίσιο και τα 175 κιλά, μετατρέπουν το Versys X σε ευχάριστο παιχνίδι στην πόλη. Το τιμόνι κόβει αρκετά και δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα ακόμα και σε επιτόπιες μανούβρες, ενώ αν το μενού περιλαμβάνει απότομους ελιγμούς ή αλλαγές κατευθύνσεων, το X θα ακολουθήσει πιστά και πειθήνια κάθε σας εντολή. 

    Αξιος συμπαραστάτης στην οδηγική συμπεριφορά του νέου μοντέλου είναι ο ροπάτος κινητήρας, με την ομαλή απόκριση και τον άμεσο ψεκασμό, ο οποίος διακρίνεται για την βελτιωμένη απόδοσή του στις χαμηλο-μεσαίες στροφές. Από τις 5.000 σαλ και μετά η ροπή μαζί με τον ήχο από το φιλτροκούτι αυξάνονται, ενώ η βελόνα δεν έχει κανένα πρόβλημα να βουτήξει βαθιά μέχρι τις 12.500 σαλ που βρίσκονται τα κόκκινα, χωρίς να μεταφέρει ανεπιθύμητους κραδασμούς στον αναβάτη. Ο κινητήρας εκτός από αποδοτικός και αρκετά οικονομικός, αφού όσο και αν τον ζορίσαμε η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 4,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Το νούμερο αυτό είναι μικρότερο αν δεν είστε συνεχώς κολλημένοι με το γκάζι. Σε συνδυασμό με το 17 λίτρων ρεζερβουάρ καυσίμων προσφέρει αρκετά καλή αυτονομία. 

    Το Versys παραμένει ασφαλές και άνετο κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Οι αναρτήσεις είναι ένας τομέας στον οποίο η Kawasaki έδωσε τα διαπιστευτήριά της. Μπορεί να μην δέχονται ρυθμίσεις όμως δεν φαίνεται να τις χρειάζονται, καθώς απορροφούν κάθε είδους ανωμαλία του οδοστρώματος κρατώντας το Versys ουδέτερο και τον αναβάτη ξεκούραστο, ενώ ταυτόχρονα όταν αποφασίσεις να πιέσεις, το μικρό 300άρι θα ανταποκριθεί σε στριφτερές διαδρομές χωρίς δισταγμούς, αποπνέοντας σου ασφάλεια σε κάθε περίπτωση. Απλά κρατάς τις στροφές πάνω από τις 8.000 σαλ και απολαμβάνεις πρόσφυση. Το πίσω μέρος θα ξεκολλήσει μόνο σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα και αυτό απόλυτα ελεγχόμενα που καταλήγει σε ένα μικρό driftάρισμα. Τα φρένα είναι προβλέψιμα με τη δύναμη να αποδίδεται προοδευτικά όσο πιέζεις τη μανέτα του φρένου και το ABS επεμβαίνει μόνο όταν παραστεί ανάγκη, παραμένοντας σε κάθε περίπτωση διακριτικός παρατηρητής. Η επόμενη ερώτηση είναι αν το Versys είναι ικανό για εκτός πόλης διαδρομές; 

    Διατηρώντας ταχύτητες των 120 χιλιομέτρων, μπορείτε να ταξιδεύετε all day long. Ο 19άρης τροχός σε συνδυασμό με την καλοκουρδισμένη ανάρτηση προσφέρουν εκτός από άνεση, σταθερότητα και έτσι το X παραμένει ακλόνητο μέχρι την τελική του ταχύτητα των 165 χιλιομέτρων. Η ζελατίνα, αν και δεν ρυθμίζεται, προσφέρει επαρκή προστασία από τον αέρα και μαζί με τις πλαϊνές βαλίτσες και το top case, αποτελούν σημαντικά πλεονεκτήματα αν αποφασίσετε για εκτός των τειχών εξορμήσεις. Ο διπλός χαρακτήρας του Versys 300 αποτυπώνεται από την ικανότητα του να κινηθεί και στο χώμα. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μια adventure μοτοσυκλέτα. Σε εκτός δρόμου συνθήκες, το μικρό 300άρι τα καταφέρνει αρκετά καλά, καθώς τα λίγα κυβικά και το μικρό βάρος κάνουν τη μοτοσυκλέτα εύκολα διαχειρίσιμη. Το όριο θα μπει από τα ελαστικά, που είναι περισσότερο προσανατολισμένα για χρήση δρόμου.

    • Petros

      Νεκτάριε, επειδή γράφεις οτι η σέλα μπορεί να γίνει λιγότερο σκληρή, σε παρακαλώ δώσε περισσότερες πληροφορίες.Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

        1
    • Γιαννης

      Φίλε Νεκταριε,το περιοδικό που αναφέρεσαι δεν το αγοράζω,αλλά αν έβγαλε καλύτερο το kawa στο χώμα από το crf τότε πράγματι είναι για γέλια.....

        1
    • NEKTARIOS

      Καιρος ηταν να γινει αναβαθμιση στο honda ωστε να γινει διπλου χαρακτηρα γιατι δεν ηταν! Τωρα αυτο που λες για μικρη διαδρομη...δες ποια ειναι η διαφορα σε mm και μετα θα καταλαβεις. Επισης λες για χωματινες διαδρομες...εδω γελανεκαθως αμφιβαλλω να ξερεις πιο καλα απο συγκριτικο τεστ που εγινε αναμεσα σε versys--v strom--crf rallye-- bmw gs 310....φυσικα το cb ΔΕΝ ηταν μεσα γιατι δεν υπηρχε με τετοια δομη να μπορει να υποστηριξει τετοιες δυνατοτητες ! Πλεον εγινε πιο ανταγωνιστικο εβαλε και συμπλεκτη περιορισμενης ολισθησης που ειχε απο την αρχη το versys και πλεον κοιταζει το versys στα ματια στο θεμα ''διπλος χαρακτηρας''. Απλα σε ρεπριζ μην πετυχεις versys γιατι θα χασεις μεχρι τα 130. Αλλωστε απο 'κει και πανω μιλανε και τα κυβικα.

        4
    • Γιαννης

      Για μένα απογοήτευση..,καμία σχέση με το cb .....Σε επαρχιακό δρόμο πρέπει να παίζεις συνέχεια με το κιβώτιο αφού είναι πολύ κοντά γραναζωμενο,χαμηλά δεν έχει ροπή καθόλου και ειδικά στο χώμα είναι πολύ κουραστικό.Σε ανοιχτό δρόμο έχει αρκετή δύναμη αλλά είναι πολύ ψηλά και σε αναγκάζει να πίνεις το αίμα του μοτέρ.Μικρες διαδρομές αναρτήσεων κάνουν απαγορευτικές γρήγορες χωμάτινες διαδρομές αλλά στρίβει καλά στην άσφαλτο.Δεν υπάρχει καμία σύγκριση με το cb το οποίο έχει πολύ ποιο αξιοποίηση δύναμη και οδηγείται χωρίς να κουράζει σε οποιοδήποτε έδαφος με μόνο ανασταλτικό παράγοντα το βάρος του.

        12
    • νεκτάριος

      Κοντεύει τα 10.000 χλμ πλέον.Αριστο...οικονομικο.....ειμαι πολύ πολύ ευχαριστημένος! Αξίζει όλα τα χρήματα που δίνεις.πλεον έχει ανοίξει....και στις ρεπριζ... είναι πιο γρήγορο από το 500 CBX ...επίσης αριστο σεχωμαρινες διαδρομές....όπου δεν άφησα παραλία χωρίς να πάω....ΠΑΡΤΕ ΤΟ

        28
    • makis

      Είμαι 1 95 ύψος και 110 κιλά έχω ένα χτ 600 .Ψήνομαι με αυτό το x 300 έχεις άποψη αν ξενερωσο αν το πάρω γιατί έριξα πολλά για ανακατασκευή στο xt Ευχαριστώ

        2
    • νεκταριος

      εγινε το πρωτο σερβις...βγηκα και εθνικη! 2 ατομα μεχρι 130 το πηγα και πηγαμε καλα.... ειναι σταθερο εχει καλη προστασια απο τον αερα (σημαντικο για μενα)...καλο στις πληροφοριες που περνει ο αναβατης! κιβωτιο...οχι βουτυρο...οχι σκληρο...ειναι σαφες κουμπωνει με αγωνιστικο στυλ θα ελεγα( για οποιον εχει οδηγησει) και αυτο σε μενα αρεσει τουλαχιστον τωρα απο γκαζι..δεν εχει ξεσπασμα οπως μπορει καποιος να περιμενει..τακυβικα πιο λιγα..και η ευρωπαικη ενωση με το φιμωμα κανουν ομαλο το ανοιγμα της μοτο. τωρα θα πω για το 500 της HONDA..ΜΙΚΡΗ Η ΔΙΑΦΟΡΑ σε χρηματα ναι ειναι πιο μικρη η σελα για το δευτερο ατομο...δεν εχει σχαρα μαμα πισω....δεν εχει φτερο πισω και πανω απο το λαστιχο οπως εχει το 300...και πρεπει να το παρεις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ.. γιατι πεταει παντου νερο και τελος σε πτωση το μοτερ ειναι εκτεθειμενο στα πλαινα με ολεθριες συνεπειες αν ειναι λιγο πιο πολλα τα χλμ σε αντιθεση με το 300 που εχει τα πλαστικα καλυματα και θα πρεπει και αυτα να τα αγορασεις. μαζι με μενα φιλος πηρε το 500...και οτι σου λεω το ξερω απο πρωτο χερι....οσο για την τιμηαπο 7150 που εχει ξερω οτι μπορειεις να το παρεις πιο λιγα..αν θες πες μου

        11
    • panos

      Καλορίζικο Νεκτάριε! Είναι και αυτό μέσα στις επιλογές μου (με το CB500X βέβαια να με ταλανίζει - 1.000€ διαφορά μόνο έχουν). Γράψε τίποτα για κιβώτιο και συμπεριφορά σε μεγάλους δρόμους.

        3
    • νεκταριος

      Το αγορασα...το οδηγω πλεον !! ΑΡΙΣΤΟ !!! Οτι πρεπει για ολους...και ολες τις ηλικιες...παει καλα...στριβει καλα..φρεναρει καλα...θα συμφωνησω για την σελα ειναι σκληρη.....με λιγα χρηματα ομως γινεται τελεια! Απιστευτα οικονομικο...πιο λιγο απο τα 4.5 που λεει το τεστ...αρκει μην το σπας...νορμαλ κυκλοφορια..και δικαβαλο την βολτα σου τα ψωνια σου...τον χωματοδρομο σου...πραγματικο εργαλειο..πραγματικη εκλπληξη παιδια !!

        42