Kawasaki: «Ώρα να σχεδιάσουμε ένα ακραίο SBK»

«Συναγερμός» στα γραφεία της εταιρείας από το Akashi, η οποία έχει παραπάνω από έναν λόγους να σχεδιάσει νέα superbike, αλλά «μπαίνει στην πρίζα» λόγω... Panigale R! Δείτε περισσότερα.

Η παντοκρατορία της Kawasaki στα WSBK από το 2015 και μετά, την είχε μάλλον ωθήσει σε μια στρατηγική αργής εξέλιξης, μια κατά βάση όμοιας Superbike μοτοσυκλέτας (σχεδόν από το 2011, αλλά με αρκετές αλλαγές το 2016). Ωστόσο οι μηχανικοί της Kawasaki μάλλον συνειδητοποιούν ότι ήρθε η ώρα για μια αποφασιστική αλλαγή, όπως δήλωσε και ο Ichiro Yoda, σχεδιαστής της εταιρείας.

Βασικός λόγος είναι φυσικά η δυναμική είσοδος της Panigale V4R στο παιχνίδι, που με το άνευ προηγουμένου ρεκόρ νικών της έχει προβληματίσει τους πάντες...στην απέναντι όχθη. Φυσικά ο Yoda μοιυράζεται τον προβληματισμό αυτό, δηλώνοντας για τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας: «Το να φτάσουμε την Ducati φέτος θα είναι δύσκολο. Ο κινητήρας τους προέρχεται από τα MotoGP, όλο το πακέτο προέρχεται από τα MotoGP. Πρόκειται ουσιαστικά για μία MotoGP μοτοσυκλέτα με λάστιχα Pirelli. Ακόμη και αν χρησιμοποιούσαμε ειδικά ανταλλακτικά, δεν θα μπορούσαμε να φτάσουμε την απόδοσή της. Η μόνη λύση είναι να φτιάξουμε μια μοτοσυκλέτα παρόμοια με τα MotoGP

«Θα είναι μια ακραία μοτοσυκλέτα που θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό. Για την Kawasaki θα είναι εύκολο να φτιάξει 500 από αυτές τις μοτοσυκλέτες. Η φιλοσοφία των SBK ήταν πάντα η χρήση μοτοσυκλετών παραγωγής και η μείωση του κόστους, αλλά με την άφιξη της V4R όλα άλλαξαν. Τώρα είναι ώρα για μας να αφοσιωθούμε και να σχεδιάσουμε μια ακραία SBK, έχουμε πολλή εμπειρία στα Moto GP αλλά και με ισχυρούς τετρακύλινδρους κινητήρες, δεν θα πρέπει να είναι πολύ δύσκολο να τα καταφέρουμε. Δεν είμαστε στα SBK μόνο και μόνο για την παρουσία!» είπε ο Yoda, επιβεβαιώνοντας μάλλον τις σκέψεις του Jonathan Rea!

Πού πάνε λοιπόν, τα Superbikes; Η κατεύθυνση αυτή, οφελεί η βλάπτει το άθλημα; Μήπως είναι ώρα η Dorna να σκεφτεί μια ριζική αλλαγή των κανονισμών, προκειμένου να μην ξεφύγει τελείως η κατάσταση σε αυτό το πρωτάθλημα; Όπως και να έχει, μιλάμε για μια μάλλον βολική συγκυρία όσον αφορά την Kawasaki, καθώς με την έλευση των προδιαγραφών Euro 5, είναι πολύ πιθανόν το ZX-10R να χρειαστεί ούτως η άλλως μεγάλης έκτασης ανανέωση, προκειμένου να καταφέρει να περάσει τους ρύπους.