Κινούμαι Ηλεκτρικά: Πόσο κοστίζουν τελικά τα scooter και τι όφελος έχεις;
Δες εδώ ποιες είναι οι τελικές τιμές των scooter σε 17 εταιρείες. Ποια μοντέλα είναι μόνο για την πόλη και ποια βγαίνουν εθνική; Τι αυτονομία έχουν και πόσο κοστίζει η φόρτιση;
Η επιδότηση μπορεί να φτάσει τα 2.500 ευρώ υπό προϋποθέσεις.
Ο δεύτερος κύκλος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ξεκίνησε και κάνει πιο εύκολη την απόκτηση ενός ηλεκτρικού δικύκλου επιδοτώντας μέρος της αξίας του, ενώ έχεις έξτρα όφελος αν αγοράσεις δεύτερη μπαταρία ή αποσύρεις το παλιό σου δίκυκλο. Πιο συγκεκριμένα, η επιδότηση είναι 30% της αξίας του οχήματος προ φόρων με μέγιστο τα 1300 ευρώ. Με 300 ευρώ επιδοτείται η αγορά έξτρα μπαταρίας, ενώ AMEA και τρίτεκνοι παίρνουν επιπλέον 500 ευρώ. Αν η αγορά καινούργιου ηλεκτρικού δικύκλου συνδυαστεί με απόσυρση του παλιού, έχεις επιπλέον επιδότηση 400 ευρώ, που σημαίνει ότι το μέγιστο όφελος συνδυαστικά μπορεί να φτάσει τα 2.500 ευρώ. Αν το ποσό της επιδότησης ξεπερνά την τιμή του δικύκλου, ο αγοραστής πληρώνει μόνο τον Φ.Π.Α.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Γλιτώνεις έναν μισθό το χρόνο σε βενζίνες.
Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη ενός ηλεκτρικού scooter είναι η αποδέσμευση από τη βενζίνη, η τιμή της οποίας συνεχώς ανεβαίνει κάνοντας πιο ακριβή την καθημερινή μετακίνηση. Ας υποθέσουμε ότι κάποιος κάνει 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο με ένα μικρού κυβισμού scooter που καταναλώνει 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Με τη μέση τιμή της βενζίνης στα 2,2 ευρώ το λίτρο την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, πληρώνεις 660 ευρώ το χρόνο σε βενζίνη.
Από την άλλη πλευρά, η πλειοψηφία των ηλεκτρικών scooter της αγοράς χρησιμοποιούν μπαταρίες λιθίου 60V με μέση χωρητικότητα 25Ah που δίνουν αυτονομία κοντά στα 50 χιλιόμετρα. Με την τιμή της κιλοβατώρας στα 0,11 ευρώ, η αξία του ρεύματος που πληρώνεις για να κάνεις 10.000 χιλιόμετρα σε ένα χρόνο είναι μόλις 33 ευρώ. Παράλληλα, τα περισσότερα ηλεκτρικά της αγοράς είναι εξοπλισμένα με αποσπώμενες μπαταρίες, τις οποίες μπορείς να τις πάρεις στο σπίτι ή στο γραφείο σου και να τις φορτίσεις εκεί.
Από την άλλη πλευρά, η πλειοψηφία των ηλεκτρικών scooter της αγοράς χρησιμοποιούν μπαταρίες λιθίου 60V με μέση χωρητικότητα 25Ah που δίνουν αυτονομία κοντά στα 50 χιλιόμετρα. Με την τιμή της κιλοβατώρας στα 0,11 ευρώ, η αξία του ρεύματος που πληρώνεις για να κάνεις 10.000 χιλιόμετρα σε ένα χρόνο είναι μόλις 33 ευρώ. Παράλληλα, τα περισσότερα ηλεκτρικά της αγοράς είναι εξοπλισμένα με αποσπώμενες μπαταρίες, τις οποίες μπορείς να τις πάρεις στο σπίτι ή στο γραφείο σου και να τις φορτίσεις εκεί.
Σε βάθος 5ετίας γλιτώνεις 1.000 ευρώ από τα service, χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος της εργατοώρας.
Πολύ σημαντική διαφορά έχουμε και στο κόστος συντήρησης. Ένας βενζινοκινητήρας αποτελείται από εκατοντάδες εξαρτήματα και όλα αυτά μπορεί να χρειαστούν αντικατάσταση ή συντήρηση μετά από κάποια χιλιόμετρα. Επίσης χρειάζεται τακτικά αλλαγή λαδιών, που κοστίζουν περίπου 10 ευρώ το λίτρο, και άλλα 10 ευρώ το φίλτρο λαδιού. Για μια μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα που αλλάζει λάδια κάθε 5.000 χιλιόμετρα, το κόστος της αλλαγής λαδιών σε βάθος 5ετίας είναι περίπου 500 ευρώ, μόνο για τα ανταλλακτικά, χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος της εργατοώρας που χρεώνεται διαφορετικά σε κάθε εταιρεία. Μια ακόμα διαδικασία με υψηλό κόστος εργατικών είναι και η ρύθμιση των βαλβίδων, που γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε το κόστος αντικατάστασης του ιμάντα ή της αλυσίδας κίνησης που απουσιάζει από ηλεκτρικά δίκυκλα με ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον τροχό. Στα 5 χρόνια χρήσης θα χρειαστείς λογικά 2 φορές αλλαγή αλυσίδας και γραναζιών με συνολικό κόστος περίπου 300 ευρώ. Ακόμα ένα εξάρτημα που χρειάζεται τακτική αντικατάσταση είναι και τα μπουζί, το κόστος των οποίων δεν είναι αμελητέο, όταν μιλάμε για πολυκύλινδρους κινητήρες. Χρειάζονται αλλαγή κάθε 20.000 χιλιόμετρα, που σημαίνει ότι θα τα αλλάξεις δυο φορές στα 5 χρόνια. Με κόστος 15 ευρώ ανά μπουζί, για μια τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα θα χρειαστείς 120 ευρώ στην 5ετία.
Η πιο απλή κατασκευή των ηλεκτρικών και τα πολύ λιγότερα εξαρτήματα μειώνουν το κόστος συντήρησης σε μεγάλο ποσοστό καθώς αυτή περιορίζεται σε κάποια μικρής αξίας αναλώσιμα όπως ελαστικά, τακάκια, υγρά φρένων και τον τυπικό έλεγχο μια φορά το χρόνο. Αν σε όλα αυτά υπολογίσεις ότι ένα ηλεκτρικό δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, τα οποία μπορούν να φτάσουν τα 135 ευρώ (και ακόμα περισσότερο σε μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού) ετησίως, τότε αντιλαμβάνεσαι ότι η απόσβεση των επιπλέον χρημάτων που έδωσες κατά την αγορά γίνεται σε μικρό χρονικό διάστημα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η πιο απλή κατασκευή των ηλεκτρικών και τα πολύ λιγότερα εξαρτήματα μειώνουν το κόστος συντήρησης σε μεγάλο ποσοστό καθώς αυτή περιορίζεται σε κάποια μικρής αξίας αναλώσιμα όπως ελαστικά, τακάκια, υγρά φρένων και τον τυπικό έλεγχο μια φορά το χρόνο. Αν σε όλα αυτά υπολογίσεις ότι ένα ηλεκτρικό δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, τα οποία μπορούν να φτάσουν τα 135 ευρώ (και ακόμα περισσότερο σε μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού) ετησίως, τότε αντιλαμβάνεσαι ότι η απόσβεση των επιπλέον χρημάτων που έδωσες κατά την αγορά γίνεται σε μικρό χρονικό διάστημα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »