LIVE: Mega Τεστ ελαστικών: Ιδού τα αποτελέσματα

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα! Μετράμε και συγκρίνουμε 6 Best Seller ελαστικά και σας μεταδίδουμε live τα αποτελέσματα 18 και 19 Απριλίου. Ποιο είναι το καλύτερο ελαστικό στην ελληνική αγορά;

Καλησπέρα σε όλους τους αναγνώστες του Moto Τρίτη.

Σήμερα Παρασκευή 19/4 βρεθήκαμε στην πίστα των Μεγάρων, στην οποία μετρήσαμε χρόνους γύρου και τον χρόνο, που χρειάζεται κάθε ελαστικό, προκειμένου να φτάσει την θερμοκρασία λειτουργίας του. Μαζί μας ήταν και ο συνεργάτης μας, Γιώργος Παπασταύρου, ο οποίος και πραγματοποίησε τους γύρους προθέρμανσης και μετρήσεων. 

Διαβάστε παρακάτω την διαδικασία όπως εξελίχθηκε ΖΩΝΤΑΝΑ. 


Continental Conti Road Attack III
 
13:00 O Γιώργος μπαίνει στην πίστα με το 2ο λαστικό, για 5 γύρους προθέρμανσης.
13:06 Επιτυχημένοι οι γύροι προθέρμανσης, το Continental ανέβασε 62,5 βαθμούς. Μπαίνουμε για τον χρονομετρημένο γύρο.
13:09 Η χρονομέτρηση ολοκληρώθηκε. Ο χρόνος γύρου ανήλθε στα 1.07.74. Αλλάζουμε ελαστικό και συνδεόμαστε ξανά.
13:10

Dunlop Roadsmart III
 
13:32 Ο Γιώργος μπαίνει στην πίστα, για τους 5 γύρους προθέρμανσης.
13:34 Επιτυχημένοι οι 5 γύροι προθέρμανσης. Το ελαστικό ανέβασε 66, βαθμούς. Σειρά έχει ο χρονομετρημένος γύρος. Πάμε.
13:35 Επιτυχημένος και ο χρονομετρημένος γύρος, ο οποίος ανήλθε στο 1.08.53. Αλλάζουμε ελαστικό και επιστρέφουμε.
13:38 Προσωρινή κατάταξη Θερμοκρασία 1) Dunlop Roadsmart III (66,1) 2) Continental Conti Road Attack 3 (62,5 βαθμοί)  Γύροι 1) Continental Conti Rad Attack 3 (1.07.74) 2) Dunlop Roadsmart III (1.08.53) 
13:40

Metzeler Roadtec 01
 
14:08 O Γιώργος μπαίνει στην πίστα, για τους 5 γύρους προθέρμανσης.
14:14 Μετά τους 5 γύρους προθέρμανσης, το ελαστικό έδειξε θερμοκρασία 65,1 βαθμών. Μπαίνουμε για χρονομετρημένο γύρο.
14:17 Ολοκληρώθηκε επιτυχώς ο χρονομετρημένος γύρος. Το χρονόμετρο έδειξε 1.07.54. Αλλάζουμε ελαστικό και επιστρέφουμε κοντά σας.
14:19 Προσωρινή κατάταξη Θερμοκρασία 1) Dunlop Roadsmart III (66,1 βαθμοί) 2) Metzeler Roadtec 01 (65,1 βαθμοί) 3) Continental Conti Road Attack 3 (62,5 βαθμοί) Γύροι 1) Metzeler Roadtec 01 (1.07.54) 2) Continental Conti Rad Attack 3 (1.07.74) 3) Dunlop Roadsmart III (1.08.53) .
14:23

Michelin Road 5
 
14:30 Ο Γιώργος μπαίνει στην πίστα για τους 5 γύρους προθέρμανσης.
14:37 Επιτυχημένοι οι γύροι προθέρμανσης του ελαστικού, το οποίο ανέβασε 73,90 βαθμούς. Πάμε για γρήγορο χρονομτρημένο γύρο. Ο χρόνος του 1.08.90 που ανακοίνωσε ο Γιώργος δεν ισχύει, καθώς αν και το χρονόμετρο έδειξε, δεν ήταν ο επιθυμητός ρυθμός και αποφασίσαμε να επαναλάβουμε.
14:38 Επιτυχία για την χρονομέτρηση του Road 5. Το χρονόμετρο έδειξε 1.08.38 τελικό. Τοποθετούμε το επόμενο λάστιχο και συνδεόμαστε ξανά.
14:40 Προσωρινή κατάταξη Θερμοκρασία 1) Michelin Road 5 (73,9 βαθμοί) 2) Dunlop Roadsmart III (66,1 βαθμοί) 3) Metzeler Roadtec 01 (65,1 βαθμοί) 4) Continental Conti Road Attack 3 (62,5 βαθμοί) Γύροι 1) Metzeler Roadtec 01 (1.07.54) 2) Continental Conti Rad Attack 3 (1.07.74) 3) Michelin Road 5 (1.08.38) 4) Dunlop Roadsmart III (1.08.53) .
14:41

Pirelli Angel GT II
 
14:57 Ο Γιώργος μπήκε στην πίστα για τους 5 γύρους προθέρμανσης.
15:04 Επιτυχείς οι γύροι προθέρμανσης, μετρήσαμε 61,2 βαθμούς στο ελαστικό. Πάμε για χρονομετρημένους γύρους.
15:07 O Γιώργος βγήκε από την πίστα διότι το χρονόμετρο κόλλησε και σταμάτησε να λειτουργεί. Θα επαναλάβουμε την διαδικασία του χρονομετρημένου γύρου.
15:09 Αυτή την φορά η χρονομέτρηση έγινε κανονικά. Το χρονόμετρο έδειξε 1.08.16. Αλλάζουμε ελαστικό και επανερχόμαστε.
15:10 Προσωρινή κατάταξη Θερμοκρασία 1) Michelin Road 5 (73,9 βαθμοί) 2) Dunlop Roadsmart III (66,1 βαθμοί) 3) Metzeler Roadtec 01 (65,1 βαθμοί) 4) Continental Conti Road Attack 3 (62,5 βαθμοί) 5) Pirelli Angel GT II (61,2 βαθμοί) Γύροι 1) Metzeler Roadtec 01 (1.07.54) 2) Continental Conti Rad Attack 3 (1.07.74) 3) Pirelli Angel GT II (1.08.16) 4) Michelin Road 5 (1.08.38) 5) Dunlop Roadsmart III (1.08.53) .
15:15

Επανάληψη μετρήσεων: Bridgestone Battlax T31
Καθώς κάναμε 4 γύρους προθέρμανσης και όχι 5 για το ελαστικό της Bridgestone, οι πρώτες μετρήσεις θεωρήθηκαν ανακριβείς και απορρίφθηκαν. Θα επαναλάβουμε την διαδικασία. 
 
15:28 Ο Γιώργος μπαίνει στην πίστα με τα Τ31, για γύρους προθέρμανσης.
15:36 Οι γύροι προθέρμανσης ολοκληρώθηκαν. Η θερμοκρασία που μετρήσαμε, ήταν 65,6 βαθμοί. Πάμε για χρονομετρημένο γύρο.
15:37 Επιτυχής ο χρονομετρημένος γύρος. Το χρονόμετρο σταμάτησε στο 1.09.13. Κάπως έτσι, ολοκληρώθηκε αυτή η άνευ προηγουμένου, διήμερη, δοκιμή ελαστικών, αποκλειστικά από το Moto Τρίτη.
15:40 ΤΕΛΙΚΗ κατάταξη: 

Θερμοκρασία
1) Michelin Road 5 (73,9 βαθμοί) 2) Dunlop Roadsmart III (66,1 βαθμοί) 3) Bridgestone Battlax T31 (65,6 βαθμοί) 4) Metzeler Roadtec 01 (65,1 βαθμοί) 5) Continental Conti Road Attack 3 (62,5 βαθμοί) 6) Pirelli Angel GT II (61,2 βαθμοί)

Γύροι 1) Metzeler Roadtec 01 (1.07.54) 2) Continental Conti Rad Attack 3 (1.07.74) 3) Pirelli Angel GT II (1.08.16) 4) Michelin Road 5 (1.08.38) 5) Dunlop Roadsmart III (1.08.53) 6) Bridgestone Battlax T31 (1.09.13) .
15:40






Επιλέξαμε τα 6 πιο δημοφιλή ελαστικά για μοτοσυκλέτα και θα τα πιέσουμε μέχρι να βρούμε τα όρια τους .
Οι δοκιμασίες θα γίνουν σε 2 στάδια, πρώτο στάδιο θα τα δοκιμάσουμε σε συνθήκες δρόμου, εκεί όπου πραγματικά χρειαζόμαστε τα ελαστικά να είναι αποδοτικά, και αύριο έχουνε κλείσει την πίστα των Μεγάρων για να βρούμε τα όρια πρόσφυσης του κάθε ελαστικού καθώς και τον ακριβή χρόνο που χρειάζεται το κάθε ελαστικό για να πιάσει την ιδανική θερμοκρασία απόδοσης.

Έτσι σε συνθήκες δρόμου θα μετρήσουμε φρενάρισμα σε στεγνό και σε βρεγμένο (εδώ να ευχαριστήσουμε το Σωματείο εθελοντών δασοπυροσβεστών Προβαλίνθου Δήμου Μαραθώνα που θα μας δημιουργήσει συνθήκες βρεγμένου οδοστρώματος). Οι μετρήσεις θα γίνουν με τα ειδικά όργανα μέτρησης του Moto Τρίτη, με αυτά που μετράμε με ακρίβεια τις επιδόσεις στις μοτοσυκλέτες που κάνουμε τα test. Θα μετρήσουμε φρενάρισμα πανικού λοιπόν από τα 100 χιλιόμετρα την ώρα στο στεγνό και από τα 80 χιλιόμετρα την ώρα στο βρεγμένο, για να βρούμε πόσα μέτρα χρειάζεται το κάθε ελαστικό να φρενάρει.

Οι δοκιμασίες αυτές λοιπόν είναι σημαντικές για την σωματική ακεραιότητα μας, λίγα μέτρα παραπάνω φρενάρισμα μπορεί να μας σώσει ή να μας σκοτώσει, λίγα χιλιόμετρα παραπάνω πρόσφυση και μας γλυτώνουν από μια ενδεχόμενα καταστροφική πτώση. Να επισημάνουμε πως οι δοκιμασίες θα γίνουν με σχεδόν κρύα ελαστικά, ψάχνουμε τις πραγματικές συνθήκες, σε όλους έχει χρειαστεί φρενάρισμα πανικού λίγα μέτρα ή χιλιόμετρα από την εκκίνηση

Η μοτοσυκλέτα σε αυτό το Test δεν έχει σημασία, δεν δοκιμάζεται αυτή αλλά τα ελαστικά. Επιλέξαμε την Yamaha Tracer 900 GT μιας και είναι πρώτη σε πωλήσεις μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα και με αυτή θα γίνουν όλες οι δοκιμασίες δρόμου, για την πίστα και επειδή είναι πιο κατάλληλη θα χρησιμοποιήσουμε την Yamaha MT-09 SP μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να φορέσει ακριβώς τα ίδια ελαστικά.

Για τις αλλαγές των ελαστικών θα έχουμε μαζί μας τον κύριο Δημήτρη Λιγνό, ιδιοκτήτη του καταστήματος Wheel City οποίος θα πραγματοποιεί επί τόπου τις αλλαγές των ελαστικών σε ρυθμούς … Pit Stop. Τον ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο που μας διαθέτει καθώς και την πολύτιμη εμπειρία του στον τομέα των ελαστικών.

Τα Ελαστικά  που επιλέξαμε είναι  διάστασης 120/70-17 εμπρός  και 180/55-17 πίσω με τις πιέσεις που ορίζει ο κατασκευαστής και είναι αλφαβητικά τα …

Bridgestone : Batlax T31
Continental : Conti Road attack 3
Dunlop : Roadsmart III
Metzeler: Roadtec 01
Michelin : Road 5
Pirelli : Angel GT II

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • Χρήστος

    Αρχικά μπράβο για την δοκιμή! Πολύ χρήσιμη, αν και βλέπω σχετικά ίδια αποτελέσματα . Βέβαια μια δοκιμή στην σπορ κατηγορία ελαστικών (Παράδειγμα Dunlop sportsmart κ.α.) θα ήταν ποιο χρησιμη για τους ελληνικούς δρόμους. Καθώς οι περισσότεροι δρόμοι γλιστράνε σαν σαπούνι ειδικά μέσα στην πόλη. Το λάστιχο στην μοτοσυκλέτα είναι το Α & Ω για την ασφάλεια μας και δεν πρέπει να κάνουμε οικονομία εκεί. Δεν έχω κρατήσει πότε λάστιχο πάνω από 3 χρόνια και συνήθως το αλλάζω κάθε 2 χρόνια ανεξάρτητα των χιλιομέτρων που θα κάνω. Επίσης δεν χρησιμοποιώ ποτέ touring. Θεωρώ ότι τα ελαστικά της δοκιμής ( touring) είναι για ευρωπαϊκούς δρόμους τύπου Γερμανίας , Αγγλίας κ.α.)

      39
  • ALEXANDROS

    Μετά από 26 χρόνια οδήγησης με μότο, μπορώ να πω με σιγουριά 100%. ¨Άλλο πίστα άλλο πραγματικές συνθήκες. Παρακαλώ επαναλάβετε το τεστ σε πραγματικές συνθήκες. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

      9
    • Mototriti

      Απάντηση: Οι δοκιμές φρεναρίσματος έγιναν σε πραγματικές συνθήκες, απλά σε ελεγχόμενο περιβάλλον για προφανέστατους λόγους. (Αλήθεια, θα ήταν δεοντολογικό να δοκιμάσουμε φρένα πανικού σε δημόσιο δρόμο, άραγε;) Αν διαβάσετε καλά την ανάλυση της κάθε δοκιμής θα καταλάβετε ακριβώς με ποια λογική επιλέξαμε την κάθε δοκιμασία για το κάθε ελαστικό. Σκεφτείτε ότι το φρενάρισμα, πραγματοποιήθηκε σε άσφαλτο "δρόμου" και όχι πίστας, με ΚΡΥΑ ελαστικά, έτσι ώστε να έχουμε όχι απλά εικόνα πραγματικών συνθηκών, αλλά και την χειρότερη δυνατή εκδοχή για το φρενάρισμα. Και εμείς ευχαριστούμε. :)

        11
  • Γιαννης

    καλο θα ηταν να βαλετε και αλλα ελαστικα οπως Bridgestone A40-A41, Metzeller Next tourance,Michelin Anakee κ.λ.π

      9
    • Mototriti

      Απάντηση: Καταλαβαίνουμε την ανάγκη σας κάθε φορά όμως συγκρίνουμε 1 κατηγορία ελαστικών, πολύ σύντομα θα έρθει και το επόμενο test ελαστικών σε νέα κατηγορία

        11
  • angelos

    Αυτή η άσφαλτος στην οποία κάνατε τα τεστ, ούτε στα όνειρα μας σε σχέση με την Ελληνική πραγματικότητα.Τώρα που θα βρίσκατε δρόμο δημόσιο για τεστ..?? Αυτό αφορά εσάς εφόσον θέλετε να το κάνετε.Η χώρα μας απαιτεί ελαστικά ειδικά τους κρύους μήνες που να θερμαίνονται όσο πιο γρήγορα γίνεται διότι,αν δείτε τα στατιστικά ατυχημάτων,τροχαίων κ.λ.π.σύμφωνα με την ΕΛΠΑ πάνω από 90/100 γίνονται εντός αστικών περιοχών πράγμα που σημαίνει ότι βγαίνεις από το γκαράζ και πριν προλάβει να ζεσταθεί το ελαστικό τραβάς το φρενάρισμα πανικού και είτε δε σου φθάνουν τα μέτρα,είτε πέφτεις αν τσιμπήσεις άτσαλα το μπροστινό..!!Ποιο λοιπόν είναι αυτό το ελαστικό που ανεβάζει πιο γρήγορα θερμοκρασία..?? Εσείς είπατε ότι κάνατε τα τεστ με κρύα ελαστικά..??Μήπως θα έπρεπε να μας πείτε και ποιο έρχεται πιο γρήγορα στην καλύτερη κατάσταση..?? Επίσης μήπως θα έπρεπε να διαχωρίσετε τις κατηγορίες..??Να γράψετε δηλαδή για την πιο δημοφιλή κατηγορία αυτή την εποχή λόγω πωλήσεων για τα on-off..?? Πάντως συγχαρητήρια για την προσπάθεια σας. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ...

      8
    • Mototriti

      Απάντηση: Αγαπητέ Αγγελε, στην επριγραφή της δοκιμής και της σύγκρισης υπάρχουν απαντήσεις σε όλα ανεξαιρέτως τα κρίσιμα ερωτήματα που έχεις θέσει, ειδικά στο θέμα των συνθηκών μέτρησης , γιατί επιλέξαμε τα ελαστικά που επιλέξαμε και τι αποσκοπούσαμε από την δοκιμή μας. Διάβασε μας πάλι... Όσο για τις υπόλοιπες κατηγορίες ελαστικών, μείνε συντονισμένος διότι έρχονται και περισσότερα...

        4
  • BBB

    Ωραίο άρθρο, μπράβο, αλλά λείπουν τα: Dunlop sportsmart (όπως είπε ο φίλος αναγνώστης νωρίτερα) Dunlop GP Racer Continental ContiRaceAttack Metzeler M5, M7 (δε θυμάμαι που έχει φτάσει η metzeler στα Μ) Pirelli Diablo

      7
    • Mototriti

      Απάντηση: Αγαπητέ ΒΒΒ, τα κριτήρια επιλογής των συγκεκριμένων ελαστικών του συγκριτικού τα αναγράφουμε σαφώς, μέσα στο κείμενό μας.

        1
  • Βαγγέλης

    Αυτό το τεστ είναι σίγουρα το καλύτερο που έχει γίνει για ελαστικά μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα. ¨Εδωσε πολύ χρήσιμα αποτελέσματα αλλά υπάρχει ένας τομέας που πρέπει να δοκιμαστεί και να σχολιαστεί απο εσάς κάποια στιγμή σε αυτά τα τεστ. Πέρα απο τις απόλυτες επιδόσεις σε περιβάλλον πίστας και καποιες μεμονωμένες δοκιμές σε ελεγχόμενο περιβάλλον πρέπει ένα λάστιχο με το που βγάινεις κρύο απο το σπίτι να κάνεις 4-5 χλμ ειδικά στους σαπουνόδρομους στην Αθήνα να μπορεί να δουλέψει και να συ δίνει εμπιστοσύνη. Αυτά τα λάστιχα που δοκιμάζετε εδώ κάνουν για αυτή τη δουλειά ή να τα προτιμήσουμε μόνο για ταξίδια. Εγω προσωπικά έχω ένα Tiger 1050 Και φοράω επάνω τα Dunlop Roadsmart 3 αλλά πήρα με την μηχανή με αυτά επάνω ήδη 2 ετών αν και με πολύ πελμα αλλά δεν ε΄χω σίγουρη άποψη. Δε ένα ψιλόβροχο γλύστραγε αρκετά στους βρώμικους δρόμους της Αθήνας αλλά σε ταξίδι και επαρχιακούς είναι πολύ καλό. Και σε καθημερινό στεγό δεν μπορώ να πω πως είναι κακό αλλά δεν δίνει αυτή την άμεση εμπιστοσύνη που μου είχαν δώσει π.χ. τα Pilot Road 4 σε παλαιότερη μηχανή. Τέτοια σχόλια μας ενδιαφέρουν επιπλέον πέρα απο την απόλυτη απόδοση.

      5
  • Παναγιώτης

    Το μισο τεστ ηταν αρκετα χρησιμο αν και σε συνεργασια με την Τροχαια και καποιο Δημο εκτος Αθηνων θα μπορουσαν να δημιουργηθουν συνθηκες δοκιμων και εκτος του ελεγχομενου χωρου ο οποιος κακα τα ψεμματα προσφερει ιδιαιτερα αισιοδοξα σε σχεση με τα πραγματικα αποτελεσματα. Το τεστ στην πιστα, κατα τη γνωμη μου παντα, ειναι ανουσιο μιας και τα ελαστικα της δοκιμης δεν προοριζονται για τη χρηση αυτη... Παρολα αυτά ειναι σημαντικο να πραγματοποιουνται συχνοτερα τετοιου ειδους δοκιμες και μιας και εγινε η αρχη συγχαρητηρια και σαν οδηγοι, ευχαριστουμε!

      2
  • Παναγιωτης

    σκεφτομαι να βαλω στο tdm 900 a , το michelin road 5 αλλα επειδη στην μπροστινη 18αρα ζαντα μου παιρνει μονο το Gt μοντελο, ενω στην πισω την απλη εκδοση του ελαστικου, το σκεφτομαι. πιστευετε οτι θα ηταν σωστοτερο να ειναι ιδια ως εκδοσεις?

      1