Μια συγγνώμη δεν σώζει ζωές

Αν αποδεχθούμε ότι τα λάθη είναι ανθρώπινα, είναι ικανή μια συγγνώμη να σώσει ζωές όταν η απροσεξία και η αδιαφορία έχουν γίνει μόνιμη κατάσταση στους δρόμους;

Οι μοτοσυκλέτες, εκτός από ένα ευχάριστο και πρακτικό μέσο μεταφοράς, είναι ικανές να προσφέρουν και μια αίσθηση ελευθερίας στους αναβάτες, πάντα ,βέβαια, με το ανάλογο κόστος, καθώς οι κίνδυνοι είναι πολλαπλάσιοι, από αυτούς που έχει να αντιμετωπίσει, ένας οδηγός αυτοκινήτου. Οι οδηγοί μοτοσυκλετών, ακόμα και οι πιο έμπειροι, βρίσκονται συνεχώς εκτεθειμένοι, στην απρόσεκτη συμπεριφορά των άλλων οδηγών. Δυστυχώς, οι οδηγοί αυτοκινήτου, πολλές φορές δεν δίνουν τη δέουσα προσοχή στους μοτοσικλετιστές, με αποτέλεσμα να δημιουργούν δυσάρεστες καταστάσεις.

Αλλάζουν ξαφνικά πορεία, χωρίς προειδοποίηση, μιλούν στο κινητό ή σερφάρουν στα κοινωνικά δίκτυα την ώρα της οδήγησης, κάνουν παράνομες αναστροφές, μπαίνουν ανάποδα σε μονόδρομους, παραβιάζουν ερυθρούς σηματοδότες και προειδοποιητικά σήματα προτεραιότητας με κίνδυνο να προκαλέσουν ατύχημα. Η πιο συνηθισμένη φράση που ακούγεται σε τέτοιες περιπτώσεις, αν φυσικά δεν αρχίσουν οι τσαμπουκάδες για το ποιος έχει δίκιο,  είναι συγγνώμη δεν σε είδα. Και αν δεχθούμε ότι όλοι μας κάνουμε λάθη, ακόμα και κατά την οδήγηση, πόσο ασυνείδητος πρέπει να είσαι όταν έχεις τόσο λάθος οδική συμπεριφορά πίσω από τιμόνι, και να περιμένεις ότι ο έτερος χρήστης του οδικού δικτύου θα σωθεί με ένα "απλό" συγγνώμη. Όλα τα παραπάνω, έχουν ως συνέπεια, οι αναβάτες να είναι εκτεθειμένοι σε μεγαλύτερο κίνδυνο, καθώς, πολλές φορές, η σύγκρουση με αυτοκίνητο ή η πτώση στην άσφαλτο, μπορεί να επιφέρει σοβαρούς τραυματισμούς, ακόμη και θάνατο.

Σύμφωνα με έρευνες, οι αναβάτες, είναι έως και 26 φορές πιο πιθανό να χάσουν τη ζωή τους, σε σχέση με επιβάτες, άλλων οχημάτων. Στατιστικά, στο 65% των ατυχημάτων, μοτοσυκλετών με άλλα οχήματα, παραβιάστηκε κάποιο οδηγικό δικαίωμα του μοτοσικλετιστή. Οι πιο συχνές αιτίες ατυχημάτων, μεταξύ μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων, προέρχονται από χρήση ναρκωτικών ουσιών και οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, ξαφνικές απότομες στάσεις, ανοίγματα πόρτας, ενασχόληση με το κινητό τηλέφωνο την ώρα της οδήγησης, απροειδοποίητη αλλαγή λωρίδων κυκλοφορίας. Αυτές οι καταστάσεις, δείχνουν κυρίως έλλειψη οδηγικής παιδείας και αλληλεγγύης. 

Τι να την κάνεις λοιπόν την συγγνώμη, όταν το υποτιθέμενο λάθος προκαλείται τις περισσότερες φορές από την ανεύθυνη στάση των οδηγών;  ο θέμα είναι να υπάρχει συναίσθηση των πράξεων μας, και να βάλουμε καλά μέσα στο μυαλό μας ότι την ώρα που είμαστε στο τιμόνι είμαστε εν μέρει υπεύθυνοι και για τους υπόλοιπους οδηγούς. Φυσικά δεν εξαιρούνται οι ασυνείδητοι αναβάτες που οδηγούν με τον καφέ η το κινητό στο χέρι, μοστράροντας το καλογυαλισμένο κράνος φορεμένο στον αγκώνα και οδηγώντας σαν κασκαντέρ σε ταινία λες και ο δρόμος τους ανήκει.
 
Εσείς τι λέτε; Αναγνωρίζετε τον εαυτό σας μέσα σε ένα τέτοιο περιστατικό; Πως αντιδράσατε στη συγγνώμη του άλλου;
 
 

 

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΕΓΚΑΣ

    Σπάνια δέχομαι συγνώμη κατά την οδήγηση ίσως γιατί τηρώ απολύτως τον κ.ο.κ.Δυστυχώς δεν υπάρχει παιδεία ούτε πρόθεση για να μπει το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία ούτε σταθερός αστυνομικός έλεγχος. Αποτέλεσμα τα τόσα τροχαία.

     
  • Stampier

    Σταματημένος στο φανάρι , έρχεται δίπλα μου κυριλέ κυρία με ακριβό BMW. Ανοίγει το παράθυρο και πετάει τη γόπα της η οποία πέφτει πρώτα στα πόδια μου χαμηλά, μετά στο μηχανάκι και μετά στο έδαφος. Χτυπάω το παράθυρο ευγενικά και τη ρωτάω αν κατάλαβε τι ακριβώς έκανε. Η απάντηση ήταν "Τι να σου κάνω τώρα ρε... ". Απλά την άφησα να φύγει. Δεν είχε νόημα

      4
  • Χρηστος

    Σταματήστε να Γαυκαλίζεστε. Οι χειρότεροι οδηγοί βρίσκονται ανάμεσα στούς οδηγούς δικύκλων. Μήν το ψάχνετε. Είναι οι πιό αλλαζόνες, οι πιό ανεύθυνοι, οι πιό θρασσείς, οι πιό ανεγκέφαλοι. Είναι αυτοί που δέν σέβονται τους άλλους και πρωτίστως δέν σέβονται τον εαυτό τους, στερούνται οδηγητικής παιδείας και θεωρούν το δίκυκλο ώς μέσον ελευθερίας πρός όλες τίς κατευθύνσεις. Ως οδηγός μοτοσυκλέττας μεγάλου κυβισμού κινδυνεύω 100 φορές περισσότερο από τούς δικυκλιστές απ ότι τα αυτοκίνητα. Σφήνες ανάμεσα στά σταματημένα αυτοκίνητα αλλά και ανάμεσα από εκείνα που βρίσκονται ήδη εν κινήσει, αλλαγές λωρίδας γιά να κερδίσουν 2-3 μέτρα κόβοντας τήν πορεία σε άλλους οδηγους οχι μόνο αυτοκινήτων. τρομάζουν και τσιτάρουν άλλους οδηγούς φρενάροντας τελευταία στιγμή η κάνοντας τελευταία στιγμή ελιγμους στύλ ζώ/πεθαίνω. Θεωρούν οτι όλοι πρέπει να τους παραχωρούν προτεραιότητα έστω και αν παραβιάζουν τα πάντα και τους πάντες.... Βρίσκονται δίπλα σου απροειδοποίητα για να σε περάσουν ακουμπώντας έως και τους αγκώνες σου.... και όλα αυτά γιά να μπούν μπροστά σου και να κερδίσουν 3 μέτρα. Και όλα αυτά χωρίς να τηρούν κανένα μέτρο ασφάλειας πρωτίστως γιά τους εαυτούς τους.... Χωρίς κράνος, με σορτσάκια το καλοκαίρι, με σαγιονάρες ενίοτε, με τήν κοπέλα τους να προσπαθεί να ισσοροπήσει έναν όροφο πάνω από αυτούς που μερικές φορές τους βλέπω να κάνουν επίδειξη τής επιτάχυνσης τής μηχανής τους, Παραβιάζοντας πολλές φορές το κόκκινο με τήν αίσθηση ψευτοελευθερίας που τούς δίνει το δίκυκλο. Αίσχος Αίσχος Αίσχος. Θα ήταν πολύ καλύτερα τα άρθρα σας να στόχευαν στήν βελτίωση τής οδηγητικής συμπεριφοράς τών δικυκλιστών και όχι να δίνεται η αίσθηση οτι φταίνε τα αυτοκίνητα. Οι οδηγοί αυτοκινήτων έχουν βελτιωθεί απιστευτα τήν τελευταία 15ετία. Απλά οι άνθρωποι δέν ξέρουν απο που θα τούς έρθει με τους ανεγκέφαλους μηχανόβιους, που παρεπιπτόντως δέν εχουν ιδέα εάν και πώς γίνονται αντιληπτοί από τούς οδηγούς αυτοκινήτων αφού δέν έχουν αυτή την εμπειρία. Εν κατακλείδι το 90% της ευθύνης τήν έχουν οι οδηγοί μοτοσυκλέττας γιατί και πιό ευέλικτοι είναι και θα πρέπει να ξέρουν οτι αυτοί είναι που πρέπει να προβλέπουν τα πάντα μπροστά τους. Αντιθέτως όμως είναι μακράν οι πιό ανεύθυνοι οδηγοι.

      36
  • ΝΒ

    ΕΊΜΑΙ ΟΔΗΓΌΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ 28 ΧΡΌΝΙΑ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΉΣ ΤΑ ΠΡΏΤΑ 17 ΧΡΌΝΙΑ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΓΆΜΟ ΚΑΙ ΔΎΟ ΠΑΙΔΙΆ ΔΕΝ ΑΝΈΒΗΚΑ ΞΑΝΆ ΣΕ ΜΗΧΑΝΉ... Η ΆΠΟΨΗ ΜΟΥ ΕΊΝΑΙ ΑΝ ΈΝΑΣ ΟΔΗΓΌΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ ΠΡΟΣΈΧΕΙ ΜΙΑ ΦΟΡΆ Ο ΟΔΗΓΌΣ ΜΗΧΑΝΉΣ ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΈΧΕΙ 100.... ΕΥΤΥΧΏΣ ΔΕΝ ΕΊΧΑ ΚΑΝΈΝΑ ΣΟΒΑΡΌ ΑΤΎΧΗΜΑ ΣΑΝ ΟΔΗΓΌΣ ΜΗΧΑΝΉΣ ΓΙΑΤΊ ΠΆΝΤΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΎΣΑ ΝΑ ΠΡΟΒΛΈΨΩ ΤΗΝ Μ@Λ@...@ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΎ.... ΑΛΛΆ ΠΡΟΣΠΑΘΟΎΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΚΑΛΏ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΜΟΥ.... ΤΏΡΑ ΣΑΝ ΟΔΗΓΌΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΒΛΈΠΩ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟΙ ΟΔΗΓΟΎΝ ΣΑΝ ΤΡΕΛΟΙ ΧΩΡΊΣ ΚΡΆΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΆΛΟΓΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΌ .... ΓΙ'ΑΥΤΌ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΥΠΆΡΧΕΙ ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΌΣ.... ΔΕΝ ΦΤΑΊΕΙ ΠΆΝΤΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΟ.... ΥΓ:((( ΚΑΊ ΈΧΟΥΜΕ ΞΕΧΆΣΕΙ ΚΑΊ ΤΟΎΣ ΠΕΖΟΎΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΟΎΝ ΤΟΎΣ ΔΡΌΜΟΥΣ ΑΠΟ ΌΠΟΥ ΘΈΛΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΈΒΟΝΤΑΙ ΤΟΥΣ ΦΩΤΕΙΝΟΎΣ ΣΗΜΑΤΟΔΌΤΕΣ))).

      18
  • Ζαχουλίτης Δημήτρης

    Πρίν 2 χρόνια 5,30 το πρωί Δεκέμβρη μήνα πάω για δουλειά με την μοτοσυκλέτα μου. Ξεκινώ από φανάρι σε κεντρικό δρόμο στο κέντρο της Πάτρας και έχω ολο τον δρόμο μπροστά . Δεξιά παρκαρισμένα 2 αυτοκίνητα με αλάρμ μπροστα σε καφέ στα 150 μέτρα μπροστα. Μόλις φτάνω στα 5 μέτρα το πρώτο από τα αυτοκίνητα ξεκινά και κόβει όλο αριστερά να μπεί σε στενό. Δεν πρόλαβα ούτε να φρενάρω. Του έσκασα στην κολώνα του οδηγού ,έφυγα από πάνω και εσκασα στην άσφαλτο. Αποτέλεσμα η μηχανή πήρε φωτιά κάηκε ολοσχερώς μαζί με άλλο ένα αυτοκίνητο που ήταν παρκαρισμένο. Εγώ 5 μήνες κάτω ,χειρουργείο γόνατο και βίδα στον αστράγαλο. Ο μάγκας οδηγός 23 χρονών μεθυσμένος. Του πήραν επιτόπου το δπλωμα για 3 μήνες και πρόστιμο 700 ευρώ. Οι ασφαλιστικές ? Τίποτα μετά από 2 χρόν ια 2 αναβολές στα δικαστήρια ,η οεριουσία μου καμμένη η υγεία μου κλονισμένη και μπήκα σε έξοδα να πάρω αυτοκίνητο για να πηγαίνω δουλειά. Αυτή είναι η κατάσταση στην Ελλάδα και στην Ελληνική δικαιοσύνη.

      28
  • Χαραλαμποπουλος Τασος

    Ακόμα έχω το χέρι στο γύψο κάταγμα στο 5ο μετακαρπιο 10 ράμματα 15 μέρες ακινησία βαριά θλάση στο πόδι κτλ. Δρόμος 2ης κατεύθυνσης και ξαφνικά στρίβει να μπει αριστερά σε στενό . Την είδα στα 5 μέτρα μπροστά μου δεν πρόλαβα να κάνω τίποτα ... έσκασα στο παρμπρίζ 2 τούμπες στον αέρα και πίσω από το αυτοκίνητο προσγείωση ζω από θαύμα και από το κράνος . Δικαιολογία κοίταγα τον καθρέφτη όταν έστριβα στο αντίθετο ρεύμα και δεν σε είδα . Οι ασφαλιστικές με κάνουν μπαλάκι δίνοντας ψίχουλα για αποζημίωση ηθικής και σωματικής βλάβης , το μηχανάκι ολική η κυρία αν και έκανε δήλωση 100% υπαιτιότητας δεν έχει πάρει ούτε ένα τηλέφωνο να δει πως είμαι και εγώ για να πάρω αυτά που πρέπει μάλλον θα πάω δικαστικά και καλά ξεμπερδέματα σε 2 με 3 χρόνια . Με λίγα λόγια στην Ελλάδα σε σκοτώνουν και δεν σε πληρώνουν και άντε και γ@@@@@ σου !

      23
  • Philippe

    Ο εξαιρετικός ζωγράφος μας Τσαρούχης περιέγραψε την πραγματικότητα της σύγχρονης Ελλάδας και των Νεοελλήνων ως εξής: " Υπέροχο σκηνικό αλλά άθλια παράσταση ". 32 χρόνια στην εκπαίδευση και ακόμα περιμένουμε την κυκλοφοριακή αγωγή στο σχολείο (όπως και άλλα πολλά ) . Χωρίς ουσιαστική παιδεία τι αλήθεια περιμένουμε; Άρα τι θα συμβαίνει και στους δρόμους; Μα άθλια "κατάσταση". Ευχαριστώ.

      44
  • Ioannis

    Κορωπί, διασταύρωση. Περνάω με πρασινό. Τσιμπάω φρένο για παν ενδεχόμενο. Το βλέμμα μου στα σταματημένα στο κόκκινο, αριστερά και δεξιά και στο δρόμο ευθεία. Φτάνω στο μέσο της διασταύρωσης και ξαφνικά γύφτος με φορτηγάκι νομίζω fiat doblo, παραβιάζει το κόκκινο και ορμάει κατα πάνω μου. Ανοίγω γκάζι κάνω ελιγμό και γλυτώνω το χτύπημα στην πίσω ρόδα στο παρα 5. Φυσικά ο σκατόγυφτος συνέχισε την πορεία του σα να μην τρέχει τίποτα.

      33
  • Γιώργος

    Αχ! Τι να πρωτοθυμηθώ... Λεωφ.Βουλιαγμένης, στο εμπορικό στον Άγιο Δημήτριο, τύπισσα βγαίνει χαλαρή από στενό στα δεξιά. Το βλέμμα μου καρφωμένο στο αμάξι της από το πρώτο "ξεμύτισμα". Το δικό της όμως εγκληματικά αλλού.. Χώνεται απευθείας στην μεσαία λωρίδα καθως η δεξιά ήταν κατειλημμένη από λεωφορείο σε στάση, αριστερά μου αμάξι, οπότε φρεεεένα..... - Τι κάνεις κοπέλα μου; της λέω.. - Αχ συγνώμη.. δε σε είδα.. - Για να με δεις -της λέω- πρέπει να κοιτάξεις προς το μέρος μου... - Ε.. εντάξει, δεν έγινε και τίποτα.. είπε αδιάφορα και ξεκίνησε..

      69