• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μοτοσικλέτα, μια φλόγα που αργοσβήνει

 

Η νομοθεσία που διέπει την κυκλοφορία και κατοχή μιας μοτοσικλέτας αποτελεί τροχοπέδη στην είσοδο νέων αναβατών στο μαγικό χώρο του δικύκλου. Και όμως η πολιτεία κάνει ότι μπορεί ώστε να μην αλλάξει τίποτα!

Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι αποτελεί μέρος κάποιου άλυτου γρίφου, ο τρόπος με τον οποίο μεταχειρίζεται η πολιτεία την μοτοσικλέτα. Τα παραδείγματα είναι πολλά και μια απλή παρατήρηση στην νομοθεσία που τη διέπει , συγκριτικά πάντα με άλλα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς,  δείχνει ότι υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά.
 
Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, με τη συμπλήρωση του 18ου έτους,  μπορείς πλέον να δώσεις εξετάσεις για την απόκτηση άδεια οδήγησης αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας. Ένα θέμα που έχουμε τονίσει είναι, ότι ενώ στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός σε κυβισμό και ιπποδύναμη, στη μοτοσικλέτα σύμφωνα με τις διατάξεις , σου επιτρέπεται να οδηγείς μέχρι 125 κυβικά εκατοστά. Θα πει κανείς ότι όλα γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια και εν μέρει έχει δίκιο, όμως με ποια ακριβώς διαδικασία υπολογίζεται το επίπεδο επικινδυνότητας ανάμεσα σε μοτοσικλέτα και αυτοκίνητο;

Ένας 18-χρονος μπορεί δυνητικά να αγοράσει αυτοκίνητο από την επομένη κιόλας μέρα ακόμα και αν έχει 300 ίππους, ενώ θα πρέπει να αρκεστεί σε ένα 125άρι μηχανάκι αν επιλέξει να αγοράσει μοτοσικλέτα. Μήπως όταν βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο θεωρείσαι πιο ώριμος , την ώρα που στην μοτοσικλέτα είσαι λιγότερος σκεπτόμενος και περισσότερο επικίνδυνος;

Ας το προχωρήσουμε όμως λίγο παρακάτω. Όπως λέει ο θυμόσοφος λαός, είναι να μην γίνει η αρχή. Αφορμή για το συγκεκριμένο σχόλιο είναι τα ηλεκτρικά πατίνια τα οποία ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια το τελευταίο διάστημα, σε πλατείες, δρόμους, μέχρι και σε κεντρικές λεωφόρους, είτε από εταιρίες που τα ενοικιάζουν έναντι αντιτίμου σε όσους θέλουν να διευκολυνθούν, είτε από ιδιώτες για ιδία χρήση που θέλουν να αποτάξουν από πάνω τους τον βραχνά τους κόστους των καυσίμων.
 
Όχι  φυσικά δεν έχουμε κάτι προσωπικό με τα συμπαθέστατα αυτά μεταφορικά μέσα απλά η απουσία νομοθετικού πλαισίου τα καθιστά άκρως επικίνδυνα. Όμως και σε αυτή την περίπτωση  η πολιτεία αδιαφορεί κάνοντας τα στραβά μάτια. Μπορεί δηλαδή οποιοσδήποτε θελήσει, χωρίς καν να έχει πρότερη εμπειρία όχι μόνο σε μοτοσικλέτα ή πατίνι αλλά ίσως και σε ποδήλατο, να βρεθεί να οδηγεί , ελλείψει ποδηλατόδρομων, ανάμεσα σε μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα στο δρόμο. Η τελική του ταχύτητα είναι 25 χλμ./ώρα, ενώ τα πιο δυνατά μπορούν να φτάσουν μέχρι τα 50 χλμ./ώρα. Και δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης. Υπενθυμίζουμε ότι για 50άρι μηχανάκι θα χρειαστεί κάποιος άδεια από την τροχαία. Όλα αυτά, την ώρα που στην Ευρώπη υπάρχουν χώρες που σου επιτρέπουν να οδηγείς μοτοσικλέτα 125 κυβικών, αρκεί να έχεις δίπλωμα αυτοκινήτου.

Έτσι, ο αριθμός των μοτοσικλετιστών συρρικνώνεται χρόνο με το χρόνο, και ο ηλικιακός μέσος όρος των αναβατών γερνάει. Το νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να βελτιωθεί ώστε να δοθούν κίνητρα σε νέους αναβάτες και να σταματήσει ο κόσμος να απομακρύνεται από το χώρο της μοτοσικλέτας.
 
Εσείς τι λέτε; Τι φταίει και τι πρέπει να αλλάξει; Γιατί δεν μπαίνουν οι νέοι στο χώρο της μοτοσικλέτας;
 
 
 

 
  • sotos

    ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΕΠΙΔΗ ΕΔΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΕΛΗ ΕΛΕΙΨΗ ΟΔΗΓΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ 60 ΧΡΟΝΩΝ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΥΝ sms ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ.... ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ...ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ Η ΝΕΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΠΡΙΝ ΠΑΡΟΥΝ ΔΙΠΛΩΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΣΤΩ 5 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΠΟΙΟ ΑΥΣΤΗΡΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ....

     
  • Γιωργος

    Οι νεοι δεν μπαινουν στονχωρο της μοτοσυκλετας,γιατι ειναι πανακριβες.Εναι γεγονος οτι η σχεση τιμης και οδηγικης πρακτικης, τα τελευταια ιδιως χρονια στη χωρα μας,που οι μισθοι εχουν εξαχνωθει,ειναι αρνητικη.Απο την αλλη, η πρακτικη των εταιρειων,που θελουν μια μεσαιου κυβισμου μηχανη τοσο στην αγορα της οσο και στην συντηρηση της,να κοστιζει οσο ενα μικρο συτοκινητο,οδηγσε και εμας τους μεσηλικες να πουλησουμε τις δικες μας για ενα scooter....Ερχεται η Κινα βεβαια,αλλα θα παρει χρονια για να πεισει....

      14
  • GREGORY

    Σχετικα με τους λογους απομακρυνσης των νεων απο την μοτοσυκλετα , θελω να επισημανω οτι το γεγονος οτι ο εξοπλισμος ασφαλειας των αναβατων ( κρανη ) θα επρεπε να ηταν τουλαχιστον με φοροαπαλλαγη ουτως ωστε η αποκτηση τους να ηταν με πιο ελκυστικες τιμες Το ιδιο ισχυει και με τον ρουχισμο και με ολα τα υπολοιπα αξεσουαρ που πλαισιωνουν την μοτοσυκλετα επισης πολλα χρονια η μοτοσυκλετα αντιμετωπιζεται με προκαταληψη στην χωρα μας και αυτο εχει ως συνεπεια την απομακρυνση των αγοραστων γενικοτερα Τελος θεωρω οτι θα επρεπε και για την αγορα μοτοσυκλετας βνα ισχυει ο θεσμος του leasing

      35
  • Κωστης

    Δεν φταιει ούτε η νομοθεσία, ούτε τα πατινια φυσικα!! Είναι μια φυσική εξέλιξη των ειδών! Μέχρι 500 κυβικά σκούτερ, μετά μοτοσυκλέτα. Είναι καθαρό θέμα πρακτικότητας / value for money.. Ποιός όμως θέλει (και μπορεί) τα >500 κ.εκ? Πολύ λιγοι...

      11

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ