Πόσο εύκολο είναι για έναν νέο να αποκτήσει μια καινούργια μοτοσυκλέτα σήμερα;

Οι νέοι ΔΕΝ αγοράζουν μοτοσυκλέτα πια. Σωστό ή λάθος;

Κάτι που παλιά ήταν ο κανόνας, σήμερα τείνει να γίνει η εξαίρεση. Μπορούν οι νέοι να αγοράσουν καινούργια μοτοσυκλέτα σήμερα, όπως πριν κάποια χρόνια;

Παλιότερα στην Ελλάδα, η μοτοσυκλέτα ήταν σύμβολο της νεολαίας –πολλές φορές μάλιστα και της… οργισμένης. Ήταν μια εποχή με δεδομένα πολύ διαφορετικά σε όλους τους τομείς –οικονομικό, κοινωνικό, μεταφορικό και πάει λέγοντας! Σήμερα, με την οικονομική κρίση, θα έπρεπε περισσότεροι νέοι να στρέφονται στην μοτοσυκλέτα, ως μια πιο βιώσιμη επιλογή. Μπορούν πραγματικά όμως, οι νέοι πλέον να αγοράσουν καινούργια μοτοσυκλέτα;

Η καινούργια μοτοσυκλέτα είναι ακριβή για τον Έλληνα νέο

Οι Έλληνες νέοι έχουν πληγεί σοβαρά από την οικονομική κρίση και έτσι, τα τελευταία έτη οι μοτοσυκλέτες έχουν γίνει εκ των πραγμάτων πιο απρόσιτες. Ως άμεσο αποτέλεσμα, μια μεγάλη μερίδα ατόμων νεαρής ηλικίας δεν μπορεί να αγοράσει τα περισσότερα μοντέλα του εμπορίου…λόγω τιμής. Ακόμα και οι μοτοσυκλέτες που έχουν σχεδιαστεί για νέους –μοντέλα Α1 και Α2- έχουν τιμές που τις κάνει απρόσιτες στις περισσότερες περιπτώσεις. Η συγκυρία γίνεται ακόμα πιο δύσκολη, καθώς πολλοί νέοι εξαρτώνται οικονομικά από τους γονείς τους και δεν εργάζονται, συνεπώς το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να… ονειρεύονται. Αυτός είναι και ο λόγος που… το μεταχειρισμένο πάει σύννεφο, αφού οι επιλογές για αυτό το κοινό εκεί είναι σημαντικά περισσότερες σε δραματικά χαμηλότερες τιμές.

Η αγορά έχει αλλάξει προσανατολισμό

Σε σχέση με το παρελθόν, δεν είναι η μοτοσυκλέτα το κυρίαρχο δίκυκλο μέσο μεταφοράς. Τα scooters, με την ευκολία οδήγησής τους αλλά και το «παράθυρο» που άνοιξαν στους οδηγούς αυτοκινήτων, είναι πια στην κορυφή των προτιμήσεων και σε αυτό συμβάλλουν και οι γενικά προσιτές τιμές τους. Έτσι, τα scooters γίνονται ισχυρότερα στο εμπορικό παιχνίδι, ενώ οι μοτοσυκλέτες περνούν ξανά σε μια φάση «οχήματος αναψυχής» και ακριβαίνουν. Στο τέλος λοιπόν τα scooters «κλέβουν» τους νέους που χρειάζονται και όχι απλώς θέλουν, ένα δίκυκλο μέσο μεταφοράς αλλά δεν μπορούν να πληρώσουν μια μοτοσυκλέτα.

Είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι σε νέες value-for-money μάρκες

Στην ελληνική αγορά μπορεί πλέον κανείς να βρει μοτοσυκλέτες, από νέους «παίκτες» στην σκακιέρα του χώρου, οι οποίες όχι απλά είναι αξιόλογες προτάσεις, αλλά πολλές φορές εκπλήσσουν με την σχέση ποιότητας-τιμής τους. Δυστυχώς όμως αυτά τα μοντέλα η αγορά τα «σνομπάρει», καθαρά και μόνο επειδή προέρχονται από νέες μάρκες, όχι από τα εδραιωμένα «μεγαθήρια». Ακόμα, οι νέοι παίρνουν τα πρώτα τους δίτροχα ερεθίσματα από τους πατεράδες τους, που συνήθως είναι και… οι πιο κολλημένοι με τα «μεγάλα ονόματα» και αντιστέκονται στο καινούργιο. Έτσι υπάρχει ακόμα περισσότερη απομάκρυνση της νεολαίας από τις πιο προσιτές μοτοσυκλέτες.
 
Οι πιο ευκατάστατοι νέοι γοητεύονται από το αυτοκίνητο

Μια από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης είναι η δημιουργία μιας νεολαίας «δύο ταχυτήτων», δηλαδή άτομα που δεν έχουν δυνατότητα να ξοδέψουν πολλά σε ένα νέο όχημα, αλλά και άλλα που είναι αρκετά πιο ευκατάστατα. Με βάση και τις προσταγές της γενικά τετράτροχης ελληνικής πραγματικότητας, αλλά και για λόγους όπως η μόδα και το Image, οι μοντέρνοι ευκατάστατοι νέοι μάλλον στρέφονται περισσότερο προς το αυτοκίνητο. Αυτή ακριβώς η μερίδα ατόμων που θα μπορούσαν να αποκτήσουν μια νέα μοτοσυκλέτα πιο εύκολα, δείχνει να μην επιθυμεί κάτι τέτοιο.

Τι πιστεύετε εσείς; Δεν υπάρχουν λεφτά ή οι μοτοσυκλέτες είναι ακριβές; Μπορεί ένας νέος να αποκτήσει την καινούργια μοτοσυκλέτα των ονείρων του; Πως μπορεί η κατάσταση να αλλάξει; 
 

  • tolis

    Δυστυχως οι νεοι , δηλαδη οι 20 αρηδες δεν εχουν σχεση με την παλαια γενιά του 1970- 80 (σημερινοι 50ρηδες ή 40ρηδες). Δεν τους ενδιαφερουν οι μεγαλες μοτοσυκλετες παρα μονο ενα σκουτερακι για ψωνια και ενα ΚΑΛΟ αμαξι . θεωρουν οτι το αυτοκινητο ανεβαζει το προσωπικο image.

      3
  • Giannis

    Επίσης είδαν ότι από τότε που ήταν "σύμβολο" η μοτοσυκλέτα μέχρι σήμερα, πόσοι νέοι έχασαν τη ζωή τους ή έμειναν ανάπηροι, εξαιτίας της επικινδυνότητας οδήγησης αυτής, ειδικότερα στην Ελλάδα.

      7