Τελικά δεν χρειάστηκε να περιμένουμε μέχρι την EICMA για να δούμε το κορυφαίο mega on-off της BMW αφού η γερμανική εταιρία προχώρησε σήμερα στη διαδικτυακή του παρουσίαση.
Μεγαλύτερη αυτονομία, περισσότερη άνεση και αυξημένες δυνατότητες εκτός δρόμου είναι τα χαρακτηριστικά που διαχώριζαν ανέκαθεν τα Adventure από τα «απλά» R 1200 GS και η νέα γερμανική μοτοσικλέτα απλά δεν θα μπορούσε να βαδίσει σε διαφορετικό μονοπάτι.
Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ έχει αυξηθεί κατά 10 λίτρα και ανέρχεται πλέον στα 30 αυξάνοντας την αυτονομία του γερμανικού mega on-off κατά 50%, ενώ για υλικό κατασκευής του ρεζερβουάρ επιλέχθηκε το αλουμίνιο ώστε να η αύξηση του βάρους να συγκρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα.
Στο τομέα της εργονομίας και της άνεσης έχουμε επίσης αλλαγές. Η στάνταρ ζελατίνα του R 1200 GS Adventure είναι ψηλότερη από του βασικού μοντέλου και ρυθμίζεται πολύ εύκολα σε ύψος από ένα περιστροφικό διακόπτη, ενώ η BMW έχει προσθέσει έξτρα εκτροπείς αέρα αλλά και χούφτες στο τιμόνι για τα χέρια του αναβάτη που βελτιώνουν ακόμη περισσότερο την ήδη εξαιρετική προστασία από τον αέρα του R 1200 GS.
Μεγαλύτερη κατά 10 χλστ. είναι η απόσταση της μοτοσικλέτας από το έδαφος, σε σχέση με το απερχόμενο Adventure. Κατά συνέπεια η απόσταση της ρυθμιζόμενης σε ύψος αλλά και κλίση σέλας από το έδαφος έχει επίσης αυξηθεί σε σχέση με το R 1200 GS καιανέρχεται στα 890/910 χλστ. έναντι των 870/850. Παράλληλα το λεβιέ των ταχυτήτων και το ποδόφρενο είναι ρυθμιζόμενα και ενισχυμένα ενώ τα μαρσπιέ είναι μεγαλύτερα για να επιτρέπουν στον αναβάτη να στέκεται πάνω στη μοτοσικλέτα με μεγαλύτερη άνεση.
Στον τομέα του νέου και μερικώς υγρόψυκτου κινητήρα των 125 ίππων οι αλλαγές, σε σχέση με το «απλό» R 1200 GS, είναι μικρές και δεν υπάρχει διαφορά στην συνολική απόδοση. Ωστόσο, ενισχύουν ακόμη περισσότερο τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του στα μακρινά ταξίδια και βελτιώνουν την ικανότητα κίνησης της μοτοσικλέτας εκτός δρόμου. Το βάρος του βολάν αυξήθηκε κατά 950 γραμμάρια μια σημαντική αύξηση που θα προσδώσει μεγαλύτερη ηπιότητα στα χαρακτηριστικά απόδοσης και κάνει, σύμφωνα με την εταιρία, πιο εύκολη την εκτός δρόμου οδήγηση σε κλειστά κομμάτια με χαμηλές ταχύτητες. Επίσης, η BMW, για να κάνει τη λειτουργία του μοτέρ, ακόμη πιο βελούδινη πρόσθεσε έναν αποσβεστήρα κραδασμών ο οποίος βρίσκεται μεταξύ του κιβωτίου και του άξονα μετάδοσης.
H βασική έκδοση του νέου R 1200 GS Adventure έρχεται με δύο προγράμματα για τον ψεκασμό του κινητήρα (Road και Rain) τα οποία επηρεάζουν με την επιλογή τους και το στάνταρ ευστάθειας Automatic Stability Control(ASC) που ελέγχει το γλίστρημα του πίσω τροχού.
Στον έξτρα ηλεκτρονικό εξοπλισμό ανήκει το «πακέτο» Riding mode Pro το οποίο προσθέτει τα προγράμματα Dynamic, Enduro και Enduro Pro τα οποία αλλάζουν ανάλογα τόσο τη λειτουργία του ASC (σε Enduro ASC) όσο και του στάνταρ ABS (σε enduro ABS). Με την προσθήκη τους ρυθμίζεται ανάλογα και η ημι-ενεργητική ανάρτηση (επίσης μέρος του έξτρα εξοπλισμού) ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στην εκτός δρόμου οδήγηση. Στο πρόγραμμα Dynamic η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο «κοφτερή» και το ASC επεμβαίνει λιγότερο στον πίσω τροχό επιτρέποντας τις μικρές πλαγιολισθήσεις. Στο πρόγραμμα Enduro η τροφοδοσία του ψεκασμού γίνεται πιο ήπια και προσαρμόζεται για κίνηση σε σαθρό τερέν με ασφάλτινα ελαστικά επιτρέποντας τις πλαγιολισθήσεις για να διορθώνει ο αναβάτης την πορεία του, ενώ ανάλογα προσαρμόζεται και το ABS.
Τέλος, το πρόγραμμα Enduro Pro ενδείκνυται για χρήση μόνο με χωμάτινα ελαστικά. Εδώ, η απόκριση του γκαζιού είναι πιο άμεση και η λειτουργία του ABS στο πίσω τροχό απενεργοποιείται επιτρέποντας έτσι στον αναβάτη να πλαγιολισθένει και με το φρένο.
Αλλαγή υπάρχει και στις αναρτήσεις οι οποίες έχουν αποκτήσει 20 χλστ. μεγαλύτερη διαδρομή τόσο για στον εμπρός όσο και στον πίσω τροχό (210 και 220 εμπρός και πίσω αντίστοιχα) έναντι του R 1200 GS, ενώ έχει προστεθεί και σταμπιλιζατέρ στον βασικό εξοπλισμό. Να πούμε σε αυτό το σημείο ότι οι διαστάσεις των τροχών παραμένουν στις 19 και 17 ίντσες εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Μεγαλύτερο σε σχέση με το βασικό μοντέλο παρουσιάζεται και το βάρος του νέου Adventure το οποίο ανακοινώνεται στα 260 κιλά με 27 λίτρα στο ρεζερβουάρ (22 κιλά επιπλέον). Λογική αύξηση αν σκεφτεί κανείς ότι πέρα από το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ έχουν προστεθεί και τα εκτενή προστατευτικά κάγκελα, οι αλλαγές στο μοτέρ αλλά και επιπλέον στοιχεία στο βασικό εξοπλισμό.
Όπως αναμενόταν, στον επιπλέον εξοπλισμό του νέου R 1200 GS θα βρει κανείς όλα όσα χρειάζεται για να γυρίσει με άνεση ολόκληρη τη γη. Το νέο γερμανικό mega on-off θα είναι αρχικά διαθέσιμο σε τρία χρώματα, λευκό, μπλε ματ και λαδί ματ με το τελευταίο χρώμα να του προσδίδει και τη μεγαλύτερη δόση περιπέτειας.