Η ΚΤΜ παρουσίασε στο Μιλάνο το μεσαίου κυβισμού streetfighter 790 Duke, το οποίο είναι το μικρότερο και πιο ευκίνητο αδελφάκι του πληθωρικού 1290 Super Duke R.
Η ΚΤΜ ονομάζει το μεσαίο Duke «The Scalpel» (νυστέρι) και πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα χτισμένη γύρω από τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 799 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 105 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 8,7 κιλά ροπής στις 8.000 σ.α.λ., ενώ το βάρος του γεμάτο είναι 190 κιλά και η KTM υποστηρίζει ότι έχει την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππων στην κατηγορία.
Από τον καινούργιο Δούκα δεν θα μπορούσε να λείπει ένα πλήρες υπερσύγχρονο πακέτο ηλεκτρονικών που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 4 riding modes, σύστημα ελέγχου της σούζας και του φρένου κινητήρα, traction control, μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU), quick shifter, που λειτουργεί στα ανεβάσματα, αλλά και στα κατεβάσματα, cornering ABS, launch control, ενώ δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να τα απενεργοποιήσει κατά βούληση, μέσα από μια TFT οθόνη και να εξερευνήσει της δυνατότητες της μοτοσυκλέτας, αλλά και του εαυτού του.
Από τα 4 riding modes (Sport, Street, Rain και Track) τα τρία πρώτα είναι προκαθορισμένα, ενώ το τέταρτο επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει τις δικές του ρυθμίσεις για τα επιμέρους ηλεκτρονικά βοηθήματα και να απενεργοποιήσει όσα δεν χρειάζεται. Στο πρόγραμμα Sport, η επέμβαση των ηλεκτρονικών είναι η ελάχιστη δυνατή και η απόκριση στο γκάζι άμεση, ενώ στα Street και Rain είναι πιο έντονη με στόχο την ασφαλή καθημερνή μετακίνηση. Επίσης υπάρχει και το συμπληρωματικό πρόγραμμα Supermoto, το οποίο λειτουργεί ταυτόχρονα με τα τέσσερα riding modes και απενεργοποιεί όποιο σύστημα επεμβαίνει στον πίσω τροχό, επιτρέποντας στον αναβάτη να τον μπλοκάρει και να ντριφτάρει.
Το 790 Duke έχει δυο πολύ ισχυρά όπλα για να καταπολεμήσει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού σε απότομο κατέβασμα ταχυτήτων. Το ένα είναι ο συμπλέκτης ολίσθησης και το άλλο το σύστημα ελέγχου του φρένου κινητήρα, που η ΚΤΜ ονομάζει Motor Slip Regulation (MSR). Το σύστημα αυτό εξισορροπεί το γκάζι, όταν υπάρχει κίνδυνος μπλοκαρίσματος του πίσω τροχού από το έντονο φρένο του κινητήρα, εξασφαλίζοντας ομαλή επιβράδυνση.
Το πλαίσιό του είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα που χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως ενεργό μέρος του για αυξημένη ακαμψία κι εξοικονόμηση βάρους, ενώ για τον ίδιο λόγο έχει επιλεγεί ένα αλουμινένιο υποπλαίσιο. Εντυπωσιακό σε εμφάνιση είναι και το ατσάλινο ψαλίδι με τα νεύρα στην εξωτερική πλευρά. Το ύψος της σέλας από το έδαφος είναι στα 825 χιλιοστά, που σημαίνει ότι ακόμα και χαμηλού αναστήματος αναβάτες, θα μπορούν να πατήσουν με ασφάλεια στο έδαφος.
Παραδοσιακά τις αναρτήσεις έχει αναλάβει η WP και έχει εφοδιάσει το 790 Duke με ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών, χωρίς όμως, να υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης, ενώ το μονό πίσω αμορτισέρ ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και εδράζεται απευθείας στο ψαλίδι, χωρίς μοχλικό, για μείωση του βάρους, χάρη στην απουσία επιπλέον εξαρτημάτων. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει και το σταμπιλιζατέρ τιμονιού, το οποίο δεν δέχεται ρυθμίσεις.
Για το φρενάρισμα της γυμνής μοτοσυκλέτας υπεύθυνοι είναι δυο δίσκοι 330 χιλιοστών με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και ένας δίσκος διαμέτρου 240 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, με το cornering ABS, να παίρνει στοιχεία για την κλίση της μοτοσυκλέτας, με στόχο το τέλειο φρενάρισμα κάθε στιγμή. Οι τροχοί των 17 ιντσών φορούν ελαστικά Maxxis Supermaxx ST διαστάσεων 120/70-17 και 180/55-17 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.