Στο πρώτο teaser της η Yamaha, μίλαγε για την αρχή μιας νέας εποχής, και για επανάσταση στην πίστα, και άφηνε το μυστήριο να πυκνώνει. Σήμερα όμως, μας αποκάλυψε πως πρόκειται για το νέο R1. Και όχι μόνο!
Όπως σας είχαμε γράψει, στο πρώτο teaser βίντεο της εαιρείας των τριών διαπασών, λίγες ήταν οι απτές λεπτομέρειες για τη νέα αυτή, επαναστατική μοτοσικλέτα. Θα προορίζεται για πίστα, και θα παρουσιαστεί στις 3 Νοεμβρίου. Είδαμε και τη σιλουέτα της στο σκοτάδι, και τέλος.
Στο νέο όμως teaser -και με την ταυτόχρονη αποκάλυψη του R6 2015 στο press site της εταιρείας, R6 που δείχνει απαράλλαχτο με πέρυσι-, η Yamaha αναφέρεται για πρώτη φορά, ξεκάθαρα στο νέο R1. Πέρα από αυτό, το βίντεο δείχνει δύο ακόμη νέες λεπτομέρειες της μοτοσικλέτας. Τα όργανα, και 2 σκιστά οριζόντια LED φώτα που μάλλον βρίσκονται τοποθετημένα πάνω από τους προβολείς.
Ας πιάσουμε πρώτα τα όργανα, γιατί είναι πράγματι ξεχωριστά και το σημαντικότερο κομμάτι του βίντεο.Αυτά αποτελούνται από μια μεγάλη ορθωγώνια ψηφιακή και ΕΓΧΡΩΜΗ οθόνη (τουλάχιστον οι μπάρες των στροφών έχουν κόκκινο-καφέ χρώμα), που δεν μοιάζει με κανένα όργανο που έχουμε δει μέχρι σήμερα! Θυμίζουν λίγο... road book!
Σημειώστε πως το στροφόμετρο δείχνει μέχρι 15.000σαλ. (και λίγες ακόμα)! Στο πρώτο πλάνο, το ταχύμετρο δείχνει 228χλμ/ώρα, και 12.000σαλ., με τετάρτη στο κιβώτιο -έχει ευδιάκριτη μεγάλη ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου, με λευκά νούμερα σε μαύρο φόντο! Ο κινητήρας ακούγεται να ουρλιάζει, με τον αναβάτη να συνεχίζει να ανεβάζει στροφές, και να αλλάζει σε πέμπτη (η ένδειξη αλλάζει με όμορφο εφέ, λες και γυρίζεις σελίδα!) στα 240χλμ/ώρα.. Φτάνει τα 262χλμ./ώρα με πέμπτη, το στροφόμετρο δείχνει και πάλι 12.000σαλ., και πριν αλλάξει ταχύτητα ο σκηνοθέτης αλλάζει το πλάνο.
Επιπλέον, στα όργανα διακρίνονται διάφορες ενδείξεις. Βλέπουμε πχ. το Mode A, για προ-ρυθμισμένες ρυθμίσεις όλων των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Αυτό μεταφράζεται σε χάρτη ανάφλεξης PWR1, TCS 3, τρίτο επίπεδο στο ρυθμιζόμενο Traction Control, και μετά αρχίζουν κάποιες... ιδιαίτερες και μυστήριες ενδείξεις, όπως... SCS; Stability Control System; Ε, αυτό δεν είναι ίδιο με το TCS; Μάλλον όχι. Μυστήριο. Έχουμε κι άλλες όμως! LIF; QS; A2 με ένα σκιτσάκι που θυμίζει αμορτισέρ; Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις; Βλέπουμε επίσης 2 δείκτες θερμοκρασίας, μοτέρ και περιβάλλοντος, ρολόι, και κάτι περίεργους δείκτες, στο τέρμα δεξιά, που δεν γνωρίζουμε τι σημαίνουν (ο ένας ανεβάζει μπάρες όπως ανεβαίνουν οι στροφές του μοτέρ).
Κατόπιν, πάμε στα LED φώτα. Δεν έχουμε να πούμε και πολλά. Παραείναι σκιστά για να είναι κανονικοί προβολείς, οπότε μάλλον έχουμε να κάνουμε με φώτα θέσης.
Αγνοούμε τις φανφαρόνικες δηλώσεις των μαρκετίρ του στιλ "A new way to feel", "no more riding, but swapping emotions and decisions" κλπ, γιατί μπορούν να σημαίνουν πολλά, μπορεί και τίποτα, οπότε γράψτε τίποτα, και περνάμε στους 2 πιλότους που οδήγησαν το νέο R1.
Ο Valentino Rossi λέει απλώς "She wants to go faster", θέλει δηλαδή να πάει πιο γρήγορα. Οκ. Επίσης δεν μας διαφωτίζει στο ελάχιστο. Και τέλος, ο Josh Hayes, 4 φορές πρωταθλητής στα AMA SBK, μας λέει "πέρασα πολύ όμορφα οδηγώντας το R1 στην πίστα." Και πάλι... οκ. Παιδιά, εσείς να περνάτε καλά, και εμείς να ψηνόμαστε.