ΝεοΡετρό: Μόδα ή ανάγκη επιστροφής στις ρίζες;

Γιατί η κατηγορία των ρετρό μοτοσυκλετών έχει γνωρίσει τόσο μεγάλη άνθηση, τα τελευταία χρόνια; Με ποια κριτήρια όλο και περισσότεροι αναβάτες επιλέγουν μοντέλα αυτού του στυλ; Τι είναι αυτό που έλειψε, από τους αναβάτες, και που το βρήκαν μέσα από τα νεορετρό;

Η εξέλιξη της τεχνολογίας κινείται με γοργούς ρυθμούς και φυσικά οι μοτοσυκλέτες δεν θα μπορούσαν να μην είναι μέρος μιας τέτοιας κατάστασης. Περισσότερο εξοπλισμένες και όλο και πιο εξειδικευμένες σε σημείο που έχει χαθεί το ανθρώπινο μέτρο, αφού απαιτούνται  ένα σωρό ηλεκτρονικά βοηθήματα για να είναι αυτές οδηγήσιμες από τον μέσο αναβάτη. 

Φυσικά όλα αυτά μόνο ανεπιθύμητα δεν είναι, όμως υπάρχουν φορές που δημιουργούν πρόσθετα άγχη, μπερδεύουν και πληρώνονται τζάμπα, αφού δεν χρειάζονται σε όλους. Έτσι δημιουργείται μια τάση επιστροφής στα βασικά, η οποία έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο έντονη. Ο κόσμος θέλει να αποστασιοποιηθεί απ ΄όλα αυτά, να σταματήσει λίγο το χρόνο. Το κλασικό, σε οποιαδήποτε έκφανση και έκφραση του, ήταν, είναι και θα εξακολουθεί να είναι το καταφύγιο σε τέτοιες περιπτώσεις. Στις μοτοσυκλέτες, οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές, ιαπωνικές και αμερικανικές φόρμες είναι αυτές που εξυπηρετούν καλύτερα αυτή την τάση ή μήπως να λέγαμε καλύτερα ανάγκη; 

Τα τελευταία χρόνια ένας σημαντικός αριθμός αναβατών κατέβηκαν από το τρένο της αέναης εξέλιξης και επέστρεψαν στην παλιά σχολή, σε ρετρό μοντέλα, εκεί που βρίσκεται η κλασική αξία του μοτοσυκλετισμού. Αρχικά έβλεπες τέτοιες κατασκευές από ιδιοκτήτες που έπιανε το χέρι τους και τα συντηρήσαν οι ίδιοι, με τους υπόλοιπους απλά να τα θαυμάζουν. Αυτή την τάση εκμεταλλεύτηκαν οι εταιρείες που διέγνωσαν αυτή την συνεχώς αυξανόμενη τάση και σε σύντομο διάστημα μπήκαν όλες σε διαδικασία παρουσίασης σύγχρονων μοντέλων με ρετρό αισθητική και αίσθηση. Κάπως έτσι γεννήθηκαν τα νεορετρό.

Εδώ τον πρώτο λόγο είχαν και συνεχίζουν να έχουν οι παραδοσιακές εταιρείες με δεκαετίες ιστορίας πίσω τους, αφού μπορούν να επανασυστήσουν μοντέλα θρύλους ως “νεοαυθεντικά”. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιποι κατασκευαστές μένουν απλοί παρατηρητές αφού οι κλασσικές γραμμές, δεν εμπίπτουν στους κανόνες που διέπουν την πνευματική ιδιοκτησία. Από κοντά και ο χώρος των αξεσουάρ και της ένδυσης, όπου πλέον η “νοσταλγική” γκάμα είναι πλήρης και up-to-date σε τεχνολογία και ασφάλεια.
 

Είναι λοιπόν πιο εύκολο ποτέ για τον καθένα, να κάνει ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο και να πάρει μια γεύση της πιο απλής, ανόθευτης και αγνής μορφής του μοτοσυκλετισμού, χωρίς να “μπλέκει” όμως με τις δυσκολίες και τις παραχωρήσεις που συνεπάγεται η κτήση και η χρήση ενός κλασσικού μοντέλου. 
 
Εσείς τι λέτε; Τι σημαίνει η ραγδαία αύξηση των νεορετρό μοντέλων στην αγορά; Είναι απλά μια μόδα της εποχής ή μήπως ανάγκη που προέκυψε μετά την "υπερβολική" ανάπτυξη των μοτοσυκλετών, σε ισχύ και τεχνολογία;
 
 

  • Βασίλης

    Ο μοτοσυκλετισμος είναι ελευθερία ,επαφή με το περιβάλλον και "αεράκι στο πρόσωπο". Όι κλασσικές μοτό αυτό δίνουν και για αυτό αρέσουν πάντα και σε αυτούς που τις γνώρισαν αλλά και σε αυτούς που τις ανακαλύπτουν τώρα.

      2
  • Κώστας

    Παρότι συνέχεια ακούω για τη μόδα των ρετρό και προτάσεις υπάρχουν αρκετές δε βλέπω κάτι ανάλογο στις πωλήσεις.Περυσι αν θυμάμαι καλά μόνο η Brixton και η Ηarley Iron ήταν μέσα στις πρώτες 30 μοτοσυκλέτες σε πωλήσεις. Οι ρετρό μοτοσυκλέτες κάνουν μόνο για αυτόν που δεν δίνει σημασία σε ευκολίες και στη βολή του και αυτοί είναι λίγοι.

      2
  • BBB

    Η βιομηχανία της μόδας πάντα ανακυκλώνεται και διακατέχεται από μέγιστη υποκρισία. Αυτό συμβαίνει στα αμάξια, μηχανές, ρούχα - ακόμα και στη μουσική. Αν είσαι μέρος της μάζας και τρως ό,τι σου πλασάρουν σαν αγελάδα, σήμερα θα φορέσεις τζην με μπλούζα Μetallica και θα είχες μούσι χίπστερ. Σε 3 χρόνια όμως θα σκάσεις μύτη κυρίλα ξυρισμένος κόντρα με παντελονάκι υφασμάτινο και πουκάμισο Gucci και θα πας στα μπουζούκια να ακούσεις Ρέμο. Το αστείο είναι ότι θα κράζεις τους άλλους και θα τους λες άπλυτους - λες και δεν το έπαιζες κ εσύ έτσι προηγουμένως. Αν έχεις τα @@ θα μείνεις αληθινός σε αυτό που γουστάρεις ό,τι και να γίνει με τη μόδα. Για να γυρίσω στο θέμα, τα ρετρό bikes προσωπικά μ'αρλεσουν, γ@μ8νε. Μ' αρέσει που έχουν αναλογικά όργανα και αυτό που θέλουν να σου δώσουν είναι η ουσία = η βόλτα. και όχι τα 500 ηλεκτρονικά. (για να είμαι δίκαιος αυτό δεν ισχύει στα supersport/ superbikes που εκεί βοηθούν πολύ). Βέβαια, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Το σωστό είναι να μη μας αρέσουν τα ίδια πράγματα και όλα να είναι αποδεκτά. (γιατί αν μας άρεσαν τα ίδια σε όλους, όλοι θα θέλανε να π6δ$ξουν τη γυναίκα σου). Αυτά

      6