Ποια κατεύθυνση παίρνει η σημερινή αγορά των δικύκλων και των μοτοσυκλετών;

Οδεύουμε προς μοτοσυκλετισμό...2 ταχυτήτων;

Πως η οικονομική κατάσταση επηρεάζει την αγορά μοτοσυκλέτας στη χώρα μας; Μπορεί να φτάσουμε σε μια αγορά 2 ταχυτήτων, με διακριτή διαφορά τιμής, αλλά και ποιότητας, ανάμεσα στα μοντέλα;

Στην χώρα μας η οικονομική κατάσταση δεν έχει δείξει ακόμα, ισχυρά στοιχεία ανάκαμψης. Έχοντας επηρεάσει έντονα την αγορά του δικύκλου, η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει φυσικά σε αρκετές αλλαγές, με μία από τις πιο αισθητές να είναι η επικράτηση των οικονομικότερων μοντέλων μοτοσυκλετών και scooters, στις πωλήσεις. Τι αποτέλεσμα μπορεί, όμως, να έχει αυτή η τάση μακροπρόθεσμα;

Αγορά δύο ταχυτήτων: Μύθος η πραγματικότητα;

Η έννοια της αγοράς δύο ταχυτήτων είναι εύκολο να κατανοηθεί: Από την μία, υπάρχουν τα οικονομικά μοντέλα με προτεραιότητα το μικρό κόστος απόκτησης, ενώ από την άλλη έχουμε μοντέλα ανώτερα σε αρκετά επίπεδα, αλλά και σημαντικά ακριβότερα. Σημαντικό είναι να αναφερθεί, ότι σε μια τέτοια περίπτωση οι διαφορές τιμών είναι σημαντικές και όχι απλά «όσο χρειάζεται, για να υπάρχει ανταγωνισμός», ενώ ξεχνάμε την… μεσαία τάξη τιμών, η οποία είναι και επιλογή πολλών αναβατών που θέλουν τα καλύτερα και από τους δύο κόσμους. Σαν σενάριο, είναι απόλυτα εφικτό… σε τι κατάσταση όμως, βρίσκεται η ελληνική αγορά;

Ούτε κοντά είμαστε… ούτε μακριά

Φαίνεται ότι στην χώρα μας δεν έχουμε φτάσει στο ακραίο σενάριο που περιγράφουμε παραπάνω. Ναι μεν η αγορά έχει κάποια πιο προσιτά και κάποια πιο premium μοντέλα, αλλά οι διαφορές μεταξύ τους –ποιοτικά και οικονομικά- δεν είναι πολύ μεγάλες. Σε μια οικονομία όμως που είναι ακόμα αβέβαιη, οι εξελίξεις στην αγορά μπορεί να είναι ραγδαίες από την μία μέσα στην άλλη…

Ποιος βγαίνει χαμένος από ένα τέτοιο παιχνίδι;

Ας είμαστε ειλικρινείς: Η χαμηλότερη τιμή είναι πάντα πόλος έλξης για τους αναβάτες. Έχουμε δει δίκυκλα που, ακόμα και αν πατήσουν σε μια πεπατημένη κάνοντας μια επανεκτέλεση ή παρουσιάσουν κάτι νέο, πηγαίνουν «σφαίρα» με την κατάλληλη τιμολόγηση. Αν δε, εξετάσουμε τους αναβάτες που τοποθετούν το κόστος στην κορυφή των προϋποθέσεων αγοράς, ψάχνοντας κάτι προσιτό, τα δεδομένα είναι συντριπτικά. Εύκολα συμπεραίνει κανείς λοιπόν, ότι σε περίπτωση που η αγορά πάρει την μορφή των 2 ταχυτήτων, οι χαμένοι στις πωλήσεις θα είναι όσοι παραμείνουν απρόσιτοι!

Για τι ποιοτικές διαφορές μιλάμε;

Μέχρι σήμερα, καθώς η αγορά δεν βρίσκεται σε ακραίο σημείο διαφοροποίησης, όλες οι μοτοσυκλέτες είναι ποιοτικές και ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των αναβατών. Όταν όμως οι κατασκευαστές προσπαθούν να γίνουν πολύ προσιτοί, ξεχωρίζοντας σε μεγάλο βαθμό από τον ανταγωνισμό… από κάπου πρέπει να τα ισορροπήσουν και σύνηθες θύμα είναι η ποιότητα κατασκευής. Ακόμα, στο βωμό της καλύτερης τιμής θυσιάζονται συχνά ο εξοπλισμός και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Πολλές φορές, χάριν της πιο προσιτής τιμής, αυτό γίνεται επιτυχημένα, όμως δεν μπορεί να γίνει πάνω από ένα επίπεδο –για το καλό τόσο της τεχνολογίας, όσο και της  αγοράς. ¶λλωστε, κανένας, αναβάτης ή κατασκευαστής, δεν θέλει οπισθοχωρήσεις και συμβιβασμούς. Αυτό θα ήταν και το δεύτερο χαρακτηριστικό μιας αγοράς των δύο ταχυτήτων –ότι οι πιο φθηνές μοτοσυκλέτες, θα γίνουν αισθητά υποδεέστερες από τις ακριβότερες. Με τι αντίκτυπο, στην αγορά, όμως;
Τι πιστεύετε εσείς; Πηγαίνει η αγορά μας προς αυτή την κατεύθυνση; Πιστεύετε ότι ένα τέτοιο καθεστώς λειτουργεί; Τι πρέπει να γίνει στο μέλλον στο χώρο της μοτοσυκλέτας;