Οδηγούμε: Νέο SYM HD300i

Βρεθήκαμε στα Τρίκαλα και οδηγήσαμε πρώτη φορά το νέο SYM HD300i, ένα premium scooter στα 300 κυβικά που έχει αξιώσεις να διεκδικήσει την κορυφή.

SYM: Νέα μοντέλα & γνήσια ανταλλακτικά SYM-DAYTONA

Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τα αρχικά HD (High Demand) σε scooter της Sym: πρόκειται για μια εξαιρετικά επιτυχημένη σειρά μοντέλων, που φέρουν σημαντικό μερίδιο στην επέκταση της εταιρείας στην αγορά. Μετά το HD στα 200 κυβικά, ήρθε η ώρα για ένα μεγαλύτερο σε όγκο, κυβικά και δυνατότητες scooter, που φέρει τα συγκεκριμένα ακρωνύμια  στην ονομασία του: το HD300i, το οποίο οδηγήσαμε στα Τρίκαλα, στα πλαίσια πανελλαδικής παρουσίασης του από την SYM.

Το νέο HD300i έχει σχεδιαστεί ειδικά, για να ικανοποιήσει ένα μεγάλο αριθμό απαιτητικών αναβατών, που επιλέγουν scooters της κατηγορίας και, για αυτό τον λόγο, έχει αναπτυχθεί πολύ προσεκτικά. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι ο ίδιος ο κ. Γκοργκόλης, επικεφαλής της ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη του HD, παρέχοντας την γνώμη του για τα δεδομένα της Ελλάδας και ζητώντας αλλαγές στο μοντέλο προπαραγωγής (όπως π.χ. την σχεδίαση του πίσω μέρους)!

Το νέο 300αρι διαθέτει μοντέρνα σχεδίαση με LED φωτιστικά και δερμάτινη σέλα, που του δίνουν ένα πολυτελή αέρα. Στο εμπρός μέρος εκτός από το κεντρικό φανάρι, υπάρχουν φώτα ημέρας στην περιοχή της γραβάτας. Πολύ όμορφά και τα πίσω φωτιστικά σε σχήμα μπούμερανγκ. Τα φιλέτα χρωμίου, εναλλάσσονται αρμονικά με τα βαμμένα πλαστικά τμήματα, ενώ τα υλικά και η συναρμογή τους, δείχνουν μια συμπαγή και ποιοτική κατασκευή. Στην περιοχή της ποδιάς ο αναβάτης θα βρει γάντζο για να μεταφέρει σακούλες ή χαρτοφύλακα και ένα ντουλαπάκι για μικροπράγματα, μέσα στο οποίο υπάρχει παροχή ρεύματος για φόρτιση των ηλεκτρικών συσκευών του. Ο πίνακας οργάνων φέρει κυρίως αναλογικές ενδείξεις για ταχύμετρο, στροφόμετρο και δείκτη βενζίνης, με μια μικρή ψηφιακή οθόνη στο κάτω μέρος να περιέχει επιπλέον χρήσιμες πληροφορίες για θερμοκρασία, βολτ μπαταρίας και χιλιομετρητές αποστάσεων.



Η θέση οδήγησης είναι άνετη και η μαλακή σέλα είναι σχεδιασμένη να μην κουράζει στην συνεχόμενη χρήση. Το δε ύψος της στα 800 χιλιοστά, αυξάνει τα επίπεδα χρηστικότητας, αφού και τα δύο πόδια θα πατήσουν με σιγουριά στο έδαφος. Ο χώρος αποθήκευσης είναι επηρεασμένος από τον 16αρη τροχό, αλλά κάτω από τη σέλα υπάρχουν 38 λίτρα που θα χωρέσουν ένα full-face κράνος και διάφορα μικροαντικείμενα. Το τούνελ είναι ψηλό και ενσωματώνει την τάπα πλήρωσης του ρεζερβουάρ, το πορτάκι της οποίας ανοίγει αυτόματα με το στρίψιμο του διακόπτη. Ο χώρος για τα πόδια είναι ικανοποιητικός. Έχεις αρκετό χώρο στο δάπεδο για να τοποθετήσεις τα πέλματά σου, αλλά τα γόνατα, αν είσαι από 1.80 και πάνω, θα πλησιάσουν αρκετά στο τιμόνι στα τέρμα κοψίματα.



Στην καρδία του HD βρίσκεται ο γνωστός μας από τη θητεία Citycom και Cruisym 300αρης F4. Αρκετά ψυχωμένος με απόδοση 27,5 ίππων και 2,8 κιλά ροπής, προσφέρει ζωηρές επιταχύνσεις. Ο νέος σχεδιασμός του πλαισίου, που επιτεύχθηκε χάρη στην ειδική μελέτη των ενισχύσεων στο διπλό σωληνωτό πλαίσιο και το ψαλίδι μειωμένου βάρους, διατηρώντας όμως την ακαμψία του, είχαν σαν αποτέλεσμα την ελάφρυνση του οχήματος κατά 12 κιλά. Δυνατά τα φρένα με δίσκο διαμέτρου 288 χιλιοστών τύπου μαργαρίτα μπροστά και  ένα  δίσκο 260 χιλιοστών πίσω, με διπίστονες δαγκάνες και σωληνάκια υψηλής πίεσης. To δικάναλο σύστημα ABS, είναι της Bosch 9.1 Το πακέτο της ανάρτησης περιλαμβάνει διπλά αμορτισέρ με δυνατότητα προφόρτισης 4 θέσεων και τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 35 χιλιοστών. Οι αναρτήσεις είναι σωστά σεταρισμένες και απορροφούν γλυκά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να μεταφέρουν ανεπιθύμητα κοπανήματα στον αναβάτη.


 
Το νέο scooter θα πατήσει σταθερά στο έδαφος και μπορείς να στρίψεις με ασφάλεια. Εδώ εκτός από την ανάρτηση παίζουν και οι τροχοί τον ρόλο τους. Η ύπαρξη τροχών 16 ιντσών χαρίζουν στο HD πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο και ιδιαίτερα σε λακκούβες, που θα κληθεί να αντιμετωπίσει συχνά κατά της διάρκεια της αστικής και όχι μόνο ζωής του. Η μετάδοση είναι βελούδινη και δεν υπάρχει ο παραμικρός κραδασμός, κάτι που συνεισφέρει στις άνετες μεταβάσεις. Η τελική του είναι κοντά στα 140 και ακόμα και σε αυτά τα χιλιόμετρα το scooter εμπνέει ασφάλεια και σταθερότητα.

Το HD300i εμφανίζεται έτοιμο λοιπόν, να μπει σε μια πολύ δυνατή κατηγορία, στην οποία μετρά και η τελευταία λεπτομέρεια. Σύντομα, θα ακολουθήσει και η πλήρης δοκιμή του, στην οποία τα συμπεράσματά μας θα είναι ακόμα πιο αναλυτικά, για τις συνθήκες κανονικής χρήσης. Η SYM φαίνεται ωστόσο έτοιμη να αντιμετωπίσει την πρόκληση. Περισσότερα από την παρουσίαση του HD300i και όχι μόνο, θα βρείτε στο προσεχές τεύχος του Moto Τρίτη.