Ιδανικά για αστική μετακίνηση

Παπί ή scooter μικρού κυβισμού;

Για την καθημερινή μετακίνηση τίποτα δεν είναι καλύτερο από ένα παπί ή ένα scooter μικρού κυβισμού. Κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και όχι άδικα αφού εξοικονομούν χρόνο και χρήμα. Εσείς τι χρησιμοποιείτε για την μετακίνησή σας; Τι από τα δύο θα επιλέγατε, αν αγοράζατε σήμερα ένα δίτροχο μικρού κυβισμού.

Τόσο τα παπιά όσο και τα scooter μας επιτρέπουν να κινούμαστε γρήγορα και οικονομικά κάνοντας τις καθημερινές μετακινήσεις άνετες, εύκολες και ανέξοδες. Η εξέλιξή τους έχει προχωρήσει πολύ και πλέον είναι τα ιδανικά μέσα για τη μετακίνηση εντός πόλης. Ποια είναι, όμως, τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία τους;

Ένα παπί είναι, συνήθως, πιο προσιτό, καθώς έχει χαμηλότερη τιμή από ένα scooter αντίστοιχου κυβισμού. Το χαμηλό κόστος κτήσης συνοδεύεται και από χαμηλό κόστος συντήρησης, καθώς η εργασία, και τα ανταλλακτικά και τα αναλώσιμα, έχουν χαμηλές τιμές. Ένας άλλος τομέας στον οποίο υπερτερούν τα παπιά είναι αυτός του βάρους. Αυτό έχει αντίκτυπο στην ευκολία χειρισμών, αλλά και στην κατανάλωση. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι το παπί θεωρείται ο βασιλιάς της κίνησης, καθώς χάρη στη μεγάλη ευελιξία του, είναι σχεδόν αδύνατο να εγκλωβιστεί ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, το μικρό πλάτος και το χαμηλό βάρος είναι τα όπλα με τα οποία ο αναβάτης μπορεί να αντιμετωπίσει την κίνηση. Δεν προσφέρουν, όμως, καθόλου αποθηκευτικούς χώρους, καθιστώντας αναγκαία την αγορά κάποιου Top Case, αν θέλουμε να μεταφέρουμε πράγματα πιο εύκολα. Επίσης, η σέλα τους, συνήθως, δεν είναι άνετη και θα κουράσει σε μεγάλες αποστάσεις, ενώ τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο στην περίπτωση του συνεπιβάτη.

Από την άλλη πλευρά, τα scooter ποντάρουν στην πρακτικότητα και κερδίζουν κατά κράτος σε αυτό τον τομέα. Διαθέτουν ένα ή περισσότερα χαρακτηριστικά που κάνουν εύκολη τη συμβίωση του αναβάτη μαζί τους. Σε ένα scooter είναι δυνατό να βρούμε γάντζο στην ποδιά, στον οποίο μπορούμε να κρεμάσουμε κάποια τσάντα, παροχή ρεύματος 12v ή θύρα USB για φόρτιση συσκευών και το βασικότερο, αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Εκεί, θα χωρέσει ένα κράνος τύπου jet στη χειρότερη περίπτωση, απαλλάσσοντας μας από το να το κουβαλάμε μαζί μας. Επίσης, πολλά scooter μπορούν να εξοπλιστούν με μια «κουβέρτα», η οποία το χειμώνα κρατά ζεστά και στεγνά τα πόδια του αναβάτη. Τέλος, είναι πιθανό να διαθέτουν κάποιο μικρό ντουλαπάκι στην ποδιά για να έχουμε πρόχειρα τα κλειδιά, το κινητό ή το πορτοφόλι μας. Η σέλα τους είναι άνετη, ευρύχωρη και επιτρέπει την παραμονή πάνω της ακόμα και για μεγαλύτερες αποστάσεις. Όλα αυτά όμως, σημαίνουν  αυξημένο κόστος αγοράς και συντήρησης. Τα αναλώσιμα ενός scooter, όπως ο ιμάντας της μετάδοσης, δεν έχουν αμελητέο κόστος και απαιτούν περισσότερες εργατοώρες. Τέλος, το αυξημένο πλάτος και το μεγαλύτερο βάρος τα κάνει λίγο πιο δυσκίνητα μέσα στην πόλη και είναι πιο εύκολο να εγκλωβιστούν.

Οι διαφορετικές ανάγκες των αναβατών καθορίζουν την τελική επιλογή. Εσείς, τι θα επιλέγατε για τη μετακίνησή σας;

  • Χρίστος

    Τα παπιά είναι πιο ανθεκτικά στη χρήση πιο οικονομικά στην κατανάλωση και στα σέρβις. Τα σκούτερ πιο πρακτικά και πιο ξεκούραστα για πολύωρη οδήγηση και μέσα στην πόλη ειδικά τα μεγάλα που απλώνεις τα πόδια. Αλλά θα βγάλουν πιο πολλές ζημιές και τα αυτόματα κυβώτια δεν είναι και ότι καλύτερο ή οικονομικότερο στην κατανάλωση. Εγώ είχα παπιά πάντα και πήγα σε συμ τζόιράιντ 200 και ξαναγυρίζω σε παπί , είμαι μεταξύ 125-150 cc.

      2