LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μερικές από τις ελάχιστες φωτογραφίες που υπάρχουν, από το παράξενο fairing της Yamaha!

Μερικές από τις ελάχιστες φωτογραφίες που υπάρχουν, από το παράξενο fairing της Yamaha!

Μερικές από τις ελάχιστες φωτογραφίες που υπάρχουν, από το παράξενο fairing της Yamaha!

Μερικές από τις ελάχιστες φωτογραφίες που υπάρχουν, από το παράξενο fairing της Yamaha!

Μερικές από τις ελάχιστες φωτογραφίες που υπάρχουν, από το παράξενο fairing της Yamaha!

Τα MotoGP ίσως ήταν έτσι!

Δείτε φωτογραφίες από μια πρωτότυπη, αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Yamaha, με ένα ριζοσπαστικό φέρινγκ, που δοκιμάστηκε στα πρώτα χρόνια των Moto GP!

 
Μπορείτε να φανταστείτε ότι οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του σήμερα…ίσως να είχαν αυτή τη μορφή; Και όμως, πίσω στο 2002, αυτό ήταν ένα πιθανό σενάριο! Πως ακριβώς;
 
Το 2002 δημιουργήθηκαν τα σημερινά Moto GP, με αλλαγές στους κανονισμούς που έφερναν νέους, τετράχρονους κινητήρες των 1.000 κ.εκ. στην μεγάλη κατηγορία. Για τον πρώτο χρόνο, οι νέες μοτοσυκλέτες αγωνίστηκαν μαζί με τις δίχρονες των 500 κ.εκ. που μέχρι τότε αποτελούσαν την κατηγορία, με τα αποτελέσματα σαφώς να ευνοούν τα τετράχρονα μηχανήματα.

Mία από αυτές τις μοτοσυκλέτες  ήταν και η πεντακύλινδρη, κτηνώδης Honda RC211V, ένα μηχανικό σύνολο που δεν είχε προηγούμενο στην ιστορία των αγώνων μοτοσυκλέτας. Η Yamaha, ο μεγάλο αντίπαλος της Honda, προσπάθησε πολύ να ανταπαντήσει με την κατάλληλη δυναμικότητα, ωστόσο δεν κατάφερε να αναπτύξει επιτυχώς ένα τετράχρονο σύνολο, στην αρχή.

Για τον λόγο αυτό, αποφασίστηκε ένα μυστικό, ιδιωτικό τεστ στην Valencia, το 2002. Σε αυτό, οι αναβάτες Gary McCoy και John Hopkins θα δοκίμαζαν την Yamaha YZR500 με αυτό το επαναστατικό φέρινγκ που βλέπετε στις φωτό! Σύμφωνα με δοκιμές της εποχής, το τεράστιο και αρκετά… άσχημο φέρινγκ απέδιδε πολύ καλά στην αεροδυναμική και υποσχόταν αύξηση τελικής ταχύτητας κατά 10 χμ/ώρα.

Το φέρινγκ, το οποίο χαρακτηριζόταν από μεγάλες επιφάνειες, δύο αεραγωγούς εμπρός και απουσία πλήρους κάλυψης για τον εμπρός τροχό, τελικά δοκιμάστηκε μόνο από τον John Hopkins, καθώς ο Gary McCoy τραυματίστηκε. Τα αποτελέσματα του test ήταν απογοητευτικά…

Ο Hopkins δήλωσε ότι το φέρινγκ δεν άλλαζε την αίσθηση της μοτοσυκλέτας, παρά μόνο την  έκανε «γρηγορότερη στις αλλαγές κατεύθυνσης». Ακόμη και η τηλεμετρία έδειξε ότι η βελτίωση δεν ήταν σημαντική, σε σχέση με τα συμβατικά φέρινγκ. Και κατόπιν… ακολούθησε η καταστροφή: Ο John Hopkins έπεσε, καταστρέφοντας το μοναδικό φέρινγκ που είχε κατασκευαστεί και τοποθετώντας οριστικά το project στον πάγο.

Μετά από 14 χρόνια, πολλά έχουν αλλάξει, ωστόσο η βασική μορφή των αγωνιστικών μοτοσυκλετών παραμένει ίδια. Μπορείτε όμως, να φανταστείτε πως θα έμοιαζαν σήμερα, αν τα σχέδια της Yamaha είχαν επιτυχία; 
 

 

COOL NEWS - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ