Ταύροι σε υαλοπωλείο..!!

Τρεις μοτοσυκλέτες που μπορούν να παρέχουν ανόθευτη ισχύ, υψηλές ταχύτητες και άνεση στο ταξίδι, κορυφαίο στήσιμο για κάθε χρήση και τόνους τεχνολογίας.

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Τα mega on-off είναι μια κατηγορία η οποία βρίσκεται σε ιδιαίτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και των κινητήρων, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις των αναβατών που θέλουν μια μοτοσυκλέτα να τα κάνει όλα και πολύ καλά, έχουν οδηγήσει στην εξέλιξη πολλών μοντέλων με εξαιρετικά χαρακτηριστικά, στην κατηγορία. Κινητήρες με τερατώδη ισχύ, στήσιμο σε κορυφαία επίπεδα, άνεση και τεχνολογία στο έπακρο και δυνατότητες κίνησης σε κάθε τερέν, με αξιώσεις. 

Σχεδίαση – Ποιότητα: Γυμνασμένο Multistrada το Enduro, υπεράνω κριτικής το Rallye, σοβαρό και πολυτελές το 1290

Τα μεγάλα On-Off έχουν μια άκρως εντυπωσιακή εικόνα και καταφέρνουν να σου επιβληθούν. Το 1290 Super Adventure χτίζει πάνω στο οικογενειακό πορτοκαλί look, προσθέτοντας ακόμη περισσότερο όγκο. Ο πιο ήπιος χρωματικός συνδυασμός δίνει έναν έξτρα τόνο σοβαρότητας και πολυτέλειας στη ναυαρχίδα της KTM που της ταιριάζει γάντι. Η συναρμολόγηση και συναρμογή των πλαστικών και μεταλλικών επιφανειών αλλά και η ποιότητα της βαφής τους βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα. Ο εκτός δρόμου χαρακτήρας, είναι τονισμένος σε όλα τα σημεία του Rallye. Από όπου και αν το κοιτάξεις δείχνει επιβλητικό, με το ύψος να είναι αυξημένο κατά 20χιλ. από το «απλό» GS. Το αισθητικό αποτέλεσμα δικαιώνει τον τίτλο του πιο σπορ και τσαμπουκαλεμένου GS όλων των εποχών. Η βαφή και συνολική ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο και είναι στα πρότυπα που μας έχει συνηθίσει η Βαυαρική εταιρία. Ο όγκος και η επιβλητική παρουσία είναι τα “must” σε αυτή την κατηγορία και η Ducati ακολούθησε αυτή την συνταγή. Η εικόνα, κυρίως στην περιοχή της μάσκας, βασίζεται στο Multistrada 1200, από εκεί και έπειτα όμως, το Enduro ακολουθεί τον δικό του δρόμο με τον τεράστιο, όγκο στην περιοχή του ρεζερβουάρ, να δεσπόζει.  Το αποτέλεσμα είναι... περιπετειώδες, όπως αρμόζει στα πρότυπα της κατηγορίας. Η ποιότητα κατασκευής είναι αντάξια ενός luxury Mega On-Off, όπως είναι το Multistrada Enduro. 

Εργονομία- ¶νεση: Πας παντού μες το 1290, ιδανικό για συγκατοίκηση το Rallye, υψηλά επίπεδα άνεσης το Multistrada. 

Η συγκεκριμένη κατηγορία των On-Off, φημίζεται για τις ανέσεις που προσφέρει και τα τρία μοντέλα τα καταφέρνουν περίφημα. Η άνεση στο GS βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα.  Η νέα σέλα είναι προσανατολισμένη για Enduro χρήση και παρέχει άνεση και ευκολία στις κινήσεις. Είναι 10χιλ. πιο ψηλή από του κανονικού GS στα 890 χιλιοστά και είναι πιο στενή στο μπροστά μέρος. Αυτό δημιουργεί την αίσθηση ότι η μοτοσυκλέτα είναι πιο χαμηλή από ότι είναι στην πραγματικότητα. Ο μόνος που θα παραπονεθεί είναι ο συνεπιβάτης, που έχει λιγότερο ωφέλιμο χώρο στη διάθεση του. Η οθόνη των οργάνων είναι μια μίξη αναλογικών στροφομέτρου και ταχυμέτρου, με μια LCD οθόνη που παρέχει ένα σκασμό πληροφορίες. Εργονομικά, το πρώτο στοιχείο που προκαλεί εντύπωση στο Multistrada, είναι το μεγάλο ύψος της σέλας στα 870 χιλιοστά που έχει ως αποτέλεσμα οι μετρίου αναστήματος αναβάτες, να πατάνε κάτω με τις μύτες των ποδιών. Η θέση οδήγησης είναι κλασσική On – Off, με τον κορμό σε όρθια θέση, το χορταστικό σε πλάτος τιμόνι να βρίσκεται σχετικά κοντά στον οδηγό και τα πόδια να τοποθετούνται σε πολύ άνετες γωνίες στα μαρσπιέ. Τα προσφερόμενα επίπεδα άνεσης, βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνεπιβάτη. Το Super Adventure δείχνει άμεσα ότι είναι μια μοτοσικλέτα που έχει φτιαχτεί για να γυρνά τον κόσμο. Στα 860 χλστ. η σέλα βρίσκεται μακριά από το έδαφος αλλά το πλάτος της επιτρέπει να πατάτε κάτω στις μύτες των ποδιών σας μεν, με ασφάλεια δε. Ο πίνακας πληροφοριών της VDO, είναι ευανάγνωστος αλλά και εντυπωσιακός σε παροχή πληροφοριών. Ο συνεπιβάτης κάθεται άνετα στη δική του ξεχωριστή σέλα με το ποιοτικό αφρώδες και δεν θα παραπονεθεί ποτέ για την προσφερόμενη άνεση.

Κινητήρας: Ωμή δύναμη το Ducati, κτηνώδης ροπή το 1290, αειθαλής Boxer για το BMW

Πολλά τα κυβικά και αντίστοιχα πολλά και τα άτια που αποδίδουν τα τρία θηρία. Η καρδιά του GS είναι ο γνωστός 1200άρης Boxer στην υγρόψυκτη εκδοχή του και αποδίδει 125 ίππους στις 7.750σαλ με μέγιστη ροπή 12,5kgm στις 6.500σαλ. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερις διαφορετικές χαρτογραφήσεις, οι οποίες έχουν διαφορετική απόκριση στο γκάζι και επηρεάζουν ανάλογα την παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Ο αναβάτης έχει την ελευθερία να αναμείξει διάφορες ρυθμίσεις και αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα της αναβαθμισμένης έκδοσης του Rallye. Ο L2 υγρόψυκτος κινητήρας που γνωρίσαμε από την εφαρμογή του στην σειρά Multistrada., έχει χωρητικότητα 1.198,4κ.εκ., μεταβλητό χρονισμό και απόδοση 160 ίππων στις 9.500σαλ. και 13,8kg-m ροπής στις 7.500σαλ. Αρκετά ισχυρό το μοτέρ και η Ducati έχει φροντίσει την καταπολέμηση των συμπτωμάτων που προκύπτουν από τον ατίθασο χαρακτήρα του, με τα συστήματα Wheelie Control Traction Control. Επιλέγοντας κάποια από τις τέσσερις χαρτογραφήσεις, πέραν της απόδοσης του μοτέρ, ρυθμίζεται ο βαθμός επέμβασης των ABS, DWC και DTC καθώς και τα settings των αναρτήσεων. Ο κτηνώδης δικύλινδρος κινητήρας του 1290 Super Duke R βρήκε καταφύγιο και στα σωθικά του κορυφαίου Adventure, έχοντας ωστόσο δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να ταιριάξει καλύτερα στα νέα του καθήκοντα. Οι 160 ανακοινώσιμοι ίπποι είναι ένας άκρως εντυπωσιακός αριθμός, όμως εκεί που τα πράγματα ξεφεύγουν είναι στη ροπή αφού αυτή ανέρχεται στα 14,3kgm. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών χαρτογραφήσεων (Road, Sport, Rain, Off Road). Στις δύο πρώτες αλλάζει μόνο η απόκριση του γκαζιού, ενώ στις δύο τελευταίες μειώνεται και η ισχύς για ακριβέστερο έλεγχο.

Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα:  Όλες άριστα εξοπλισμένες με ικανότατα περιφερειακά

Το πλαίσιο του Multistrada είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα, ενώ το ψαλίδι είναι νέο, αλουμινένιο με δύο στελέχη. Αναθεώρηση στον τομέα των αναρτήσεων, που αποτελούνται από ανεστραμμένο μπροστινό 48 χλστ. και μονό, χωρίς μοχλικό αμορτισέρ της Sachs. Αυτό που τις κάνει ξεχωριστές, είναι το σύστημα DSS (Ducati Skyhook Suspension), το οποίο τους προσδίδει ενεργητικά χαρακτηριστικά. Ρυθμίζονται αστραπιαία και σε real time χρόνο σε ότι αφορά στις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς. O τομέας της πέδησης είναι εξίσου hi-tech, αφού ελέγχεται από μονάδα 9.1 της Bosch, με cornering ABS. Δύο δίσκοι διαμέτρου 320 χλστ. μπροστά, συνδυάζονται με ακτινικής έδρασης, τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες της brembo οι οποίες με την σειρά τους ελέγχονται από επίσης ακτινική, τρόμπα φρένου. Πίσω ο δίσκος είναι διαμέτρου 265 χλστ. και συνδυάζεται με πλευστή δαγκάνα της brembo. Στο 1290, το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα, ενώ από το ίδιο υλικό έχει κατασκευαστεί και το αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Το εντυπωσιακό σε μέγεθος ψαλίδι με τα εξωτερικά “νεύρα” είναι το μόνο που έχει κατασκευαστεί από αλουμίνιο. Το ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 48χλστ. αλλά και το αμορτισέρ προέρχονται από τη WP και αποτελούν τις πρώτες ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της γνωστής εταιρίας. Ο αναβάτης μπορεί να διαλέξει τέσσερα διαφορετικά set up, προσαρμόζοντας τις γενικές ρυθμίσεις της ανάρτησης στις εκάστοτε συνθήκες κίνησης αλλά και την προφόρτιση του ελατηρίου του αμορτισέρ. Στον τομέα των φρένων επιλέχθηκαν μπροστά πλευστοί δίσκοι διαμέτρου 320χλστ. οι οποίοι συνεργάζονται με ακτινικά τοποθετημένες μονομπλόκ δαγκάνες της Brembo, ενώ πίσω το “παρών” δίνει ένας δίσκος ταψί στα 267 χλστ. που συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων. Το Super Adventure φέρει το υπερ-εξελιγμένο σύστημα της Bosch, MSC (Motorcycle Stability Control), υποσύστημα του οποίου είναι το ρυθμιζόμενο-συνδυαζόμενο cornering ABS. Τo Rallye χρησιμοποιεί ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο που προσφέρει αυξημένη ακαμψία. Το Telelever και το Paralever έχουν δεχθεί τις απαραίτητες αναβαθμίσεις, ώστε να ταιριάξουν με το off-road προφίλ του νέου μοντέλου. Οι αναρτήσεις είναι πλέον σκληρότερες με αυξημένη διαδρομή ελατηρίου. Όλα γίνονται υπό το άγρυπνο βλέμμα του Dynamic ESA, που προσαρμόζει την απόσβεση ανάλογα με την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και τον τρόπο που οδηγείς και ταυτόχρονα ρυθμίζει αυτόματα το ύψος ανάλογα με το φορτίο που δέχεται. Για την ακινητοποίηση του θηρίου, έχουν επιλεγεί δύο δίσκοι 305 χιλιοστών με δαγκάνες 4 εμβόλων της Brembo για μπροστά, ενώ πίσω συναντάμε ένα δίσκο 267 χιλιοστών με δαγκάνα 2 εμβόλων της Brembo. Το βελτιωμένο ABS ρυθμίζει την ευαισθησία του ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας. Μπορείς να αλλάξεις γραμμές μέσα στη στροφή ή να φρενάρεις αν έχεις μπει με περισσότερα, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις.

Συμπέρασμα

Το Super Adventure έρχεται να προσθέσει ακόμη υψηλότερα επίπεδα κύρους, άνεσης και ασφάλειας στη γνωστή σειρά της KTM. Με εκπληκτικό κινητήρα-επιδόσεις, υψηλότατα επίπεδα στάνταρ εξοπλισμού, εντυπωσιακή εμφάνιση και συμπεριφορά, το 1290 Super Adventure μπορεί να σας πάει παντού με άνεση, ασφάλεια και φυσικά ταχύτητα. Με τιμή κάτω από 19.000 ευρώ, είναι ένα ιδιαίτερα ελκυστικό “πακέτο” για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το Multistrada είναι μια μοτοσικλέτα  εξοπλισμένη με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Προσαρμόσιμη σε κάθε τερέν και με απίστευτη παραμετροποίηση, είναι ικανή να ανταποκριθεί άριστα στις απαιτήσεις που έχουν διαμορφωθεί στην κατηγορία των Mega On-Off. H τιμή κτήσης στα 22.900 ευρώ αλλά δικαιολογείται σε μεγάλο βαθμό από τον εξοπλισμό  που αγγίζει κορυφαία επίπεδα και την απόδοση, που είναι στο σύνολο της πολύ καλή. Κάθε διαδρομή αποτελεί ευκαιρία να διασκεδάσεις και είτε σε δρόμο είτε σε χωμάτινο μονοπάτι, το Rallye είναι για όλα ικανό. Σταθερότητα, ροπή, φρένα και ελαφριά αίσθηση είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν μια πολύ καλή μοτοσυκλέτα δρόμου και συνάμα ένα εξαιρετικό μηχάνημα εκτός δρόμου. Η τιμή του είναι 22.780 ευρώ με όλα τα διαθέσιμα πακέτα εξοπλισμού και έχετε μπροστά σας μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να κάνει τα πάντα.