Η Kawasaki ακολούθησε μια σειρά επιτυχημένων κινήσεων όταν κατασκεύαζε τον μεσαίο Ζ. Ξεκινώντας από την θέση οδήγησης και την οικειότητα που νιώθει ο αναβάτης όταν ανέβει στη σέλα. Τα χέρια είναι σε σωστή γωνία σε σχέση με το τιμόνι, ο κορμός παραμένει σε όρθια ξεκούραστη θέση και το επανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ επιτρέπει την τοποθέτηση των ποδιών μέσα στη μοτοσυκλέτα. Η χαμηλή σέλα προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε όλων των κατηγοριών τους αναβάτες, ενώ το μαλακό αφρώδες είναι ιδανικό για πολύωρη χρήση. Στα πολύ ψηλά αναστήματα η γωνία στα γόνατα είναι περισσότερο κλειστή και ίσως να κουραστούν γρηγορότερα. Το μεσαίο supernaked, προδιαθέτει ευχάριστα εσένα και τους γύρω σου, με τον όμορφο σχεδιασμό του.
Μόλις γυρίσεις το κλειδί της μίζας, ο μοντέρνος πίνακας οργάνων σου τραβάει το βλέμμα. Εκκίνηση λοιπόν, του δικύλινδρου κινητήρα και στα πρώτα μέτρα αδυνατείς να κατανοήσεις ότι πρόκειται για ένα σύνολο 650 κυβικών, καθώς το ελαφρύ πλαίσιο σε συνδυασμό με το πολύ καλό ζύγισμα, θα σε κάνουν να πιστέψεις ότι βρίσκεσαι πάνω σε κάποιο Duke 390 ή στο ομόσταυλo Ζ300. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μετατοπίσεις βάρους και οι ελιγμοί να εκτελούνται μόνο με τη σκέψη του οδηγού. Θέλει τρόπο και όχι κόπο φαίνεται να διαμηνύει η Kawasaki. Ευελιξία και χρηστικότητα βρίσκονται στο απόγειο τους και το Ζ650 με την λεπτή σιλουέτα του, να ξεγλιστράει σαν χέλι στην κίνηση της πόλης. Και το καταφέρνει μάλιστα με απόλυτα φιλικό τρόπο, χωρίς να κουράζει και να τρομάζει τον αναβάτη. Τίποτα δεν θα μπορούσε να εκτελεστεί σωστά χωρίς την πολύτιμη συμβολή του ελαστικού και ροπάτου κινητήρα που εκπληρώνει άριστα τα καθήκοντά του. Με γεμάτη καμπύλη ροπής, άψογο ψεκασμό και χωρίς η απόλυτη ιπποδύναμη να είναι αυτοσκοπός, το Ζ650 θα πεταχτεί δυνατά μπροστά σε κάθε φανάρι, ενώ μπορεί να εκτελέσει μεγαλοπρεπείς σούζες όταν ο αναβάτης το επιδιώξει. Μπορείς να δουλεύεις με μια ταχύτητα πάνω, αφού τραβάει θετικά από χαμηλά και όταν περνάει τις 4.000σαλ αρχίζει να φουσκώνει, δίνοντας τα ρέστα του μέχρι ψηλά στις 9.000σαλ. Είναι και αυτός ο ήχος που παράγει το φιλτροκούτι, κάθε φορά που ρουφάει αβυσσαλέα αέρα, που δεν σε αφήνει να αγιάσεις. Κάθε στρίψιμο του δεξιού καρπού μεταφράζεται σε μια πορωτική ιαχή που θυμίζει έντονα ήχο από V-TEC μοτέρ όταν στροφάρει ψηλά στα κόκκινα!
Οι σχέσεις στο σασμάν κουμπώνουν με απόλυτη ακρίβεια δίνοντας σαφή αίσθηση στον αναβάτη, ενώ ο συμπλέκτης παραμένει ελαφρύς χωρίς να κουράζει τα χέρια του αναβάτη. Αν η διαδρομή περιλαμβάνει στροφές, το Ζ650 θα δείξει τη σπορ καταγωγή του και δεν θα διστάσει να πάρει μεγάλες κλίσεις παραμένοντας σταθερό και ουδέτερο, απόρροια της επιθετικής γεωμετρίας. Το μπροστινό μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ η πίσω ανάρτηση, θυσιάστηκε στον βωμό της άνετης λειτουργίας και είναι περισσότερο μαλακή από ότι θα θέλαμε. Εξαιτίας της μαλακής ρύθμισης, όταν πιεστεί τερματίζει, αναγκάζοντας την ουρά να ανοίξει ελαφρώς την τροχιά της. Χαράσσοντας καθαρές γραμμές και δουλεύοντας το μοτέρ στην καλή του περιοχή, ο αναβάτης θα καταφέρει να διατηρήσει ένα γρήγορο ρυθμό, χωρίς να δυσκολευτεί.
Κατά το φρενάρισμα λείπει το αρχικό δάγκωμα, όμως τα φρένα κρίνονται ικανοποιητικά για τον χαρακτήρα του μοντέλου, σταματώντας έγκαιρα το Ζ650. ¶ριστες εντυπώσεις μου άφησε το ABS με την πολύ ομαλή λειτουργιά του. Αποτρέπει τα ανεπιθύμητα μπλοκαρίσματα σε ολισθηρές συνθήκες, χωρίς να δεν παρεμβαίνει άσκοπα. Το πεδίο δράσης του Ζ650 δεν σταματάει φυσικά στο κλεινόν άστυ, με τις δυνατότητες του να επεκτείνονται και στις μακρινές βόλτες, εκεί όπου το μεσαίο supernaked θα μεταφέρει τον οδηγό του άνετα και ασφαλή σε κάθε είδους διαδρομή. Η ροπή είναι αρκετή για γρήγορες προσπεράσεις και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν γρήγορα σε τριψήφια νούμερα. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χιλιόμετρα με το ρυθμό από τα 160 και μετά να πέφτει σταδιακά, αν και η απουσία κάλυψης από τον αέρα σε αυτές τις ταχύτητες θα σας κουράσει.
Το 15λιτρο ρεζερβουάρ καυσίμων σε συνδυασμό με την απόλυτα αποδεκτή κατανάλωση των 5,3 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα, θα σας χαρίσουν αυξημένη αυτονομία πριν την επόμενη σας στάση για ανεφοδιασμό.