Τι να τα κάνεις τα γκάζια όταν εφαρμόζονται τα όρια ταχύτητας;

Έχει σημασία η τελική ταχύτητα μιας μοτοσυκλέτας ή πόσο γρήγορα πάει, από τη στιγμή που όταν εφαρμόζονται τα όρια ταχύτητας, το θέμα των επιδόσεων ακυρώνεται;

Από τη μία πλευρά, με τη βενζίνη στα ύψη, μας απασχολεί η κατανάλωση και από την άλλη στην ωμή καθημερινή πραγματικότητα, επιζητούμε επιδόσεις κατά την οδήγηση. Μια μοτοσυκλέτα η οποία θα πάει ελάχιστες φορές πάνω από 160χλμ/ώρα, ειδικότερα αν δεν ταξιδεύει συχνά και δεν θα επιδοθεί σε επιταχύνεις από στάση σε κατάσταση αγώνα, τελικά δεν έχει ιδιαίτερο λόγο να είναι σε θέση να μπορεί να τα κάνει όλα γρήγορα. 

Τα όρια έχουν μπει χωρίς μελέτη

Αν θέλουμε να δούμε την αλήθεια του πράγματος, τα όρια ταχύτητας στην χώρα μας δεν έχουν πιάσει τόπο, γιατί φαίνεται να έχουν τοποθετηθεί χωρίς ιδιαίτερη μελέτη και τις κατάλληλες υποδομές και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην τα σέβεται κανείς. Γι αυτό, το όριο ταχύτητας έχει καταλήξει ως κάτι προαιρετικό ή απλά μια προτροπή για την μετρίαση της ταχύτητας.  

Ακατάλληλο οδικό δίκτυο 

Η άλλη όψη του νομίσματος μιλάει για τις δυσάρεστες συνέπειες από την απαξίωση των ορίων ταχύτητας. Οι οδηγοί τα αγνοούν συστηματικά και μερικές φορές τα αποτελέσματα είναι τραγικά. Τη στιγμή που στην Ελλάδα νιώθουμε ότι ο δρόμος μας ανήκει και ότι είμαστε και εμείς σαν τις άλλες χώρες και μπορεί ο καθένας να πάει με ότι ταχύτητα θέλει, όπου θέλει. Δεν έχουμε τους κατάλληλους δρόμους και το απαρχαιωμένο σε ορισμένες περιπτώσεις οδικό δίκτυο, δεν επιτρέπει στον οδηγό να νιώσει ασφάλεια. 

Ιπποδύναμη: Ενεργητική ασφάλεια χωρίς υπερβολές

Από τα παραπάνω γίνεται εύκολα κατανοητό, ότι τα όρια ταχύτητας δεν επηρεάζουν στο ελάχιστο την επιλογή μοτοσυκλέτας. Η ιδιαιτερότητα των δρόμων, που παρουσιάζονται στενοί, κάνουν τις προσπεράσεις συχνό φαινόμενο και απαιτούν ενεργητική ασφάλεια  από τη μοτοσυκλέτα μας. Όμως η αίσθηση της ελευθερίας που δημιουργεί η ουσιαστική έλλειψη ορίων, οδηγεί μερικές φορές σε υπερβολές. Το 600άρι superbike με τις πρώτες δύο ταχύτητες έχει περάσει κατά πολύ τα όρια. Είναι όμως απαραίτητα τόσα άλογα και αγωνιστικές επιδόσεις, από την στιγμή που ένα προσπέρασμα μπορεί να γίνει και από έναν μικρότερο σε ιπποδύναμη κινητήρα;

Ποια είναι η λύση; 

Η επανεξέταση των ορίων θα μπορούσε να γίνει μόνο κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες ενός βελτιωμένου οδικού δικτύου, στα πρότυπα των αντίστοιχων Ευρωπαϊκών. Βέβαια ακόμα σε μια τέτοια περίπτωση, ο αναβάτης πρέπει να διακατέχεται από υπευθυνότητα και να ξέρει τι καβαλάει.


Εσείς όμως τι λέτε; Είναι τα όρια ταχύτητας κάτι που θα αλλάξει την άποψή σας για το τι μπορεί να κάνει μια μοτοσυκλέτα; Έχετε την αίσθηση ότι μπορείτε να πάτε παντού, όσο θέλετε; Τελικά πόσες επιδόσεις πρέπει να έχει μια μοτοσυκλέτα, που έχει βασικά χρηστικό χαρακτήρα;