Υπερτροφοδότηση σε πιο προσιτά μοντέλα

Το σύστημα ελέγχεται απο την ECU του κινητήρα

Ο αναβάτης καθορίζει την ιπποδύναμη

Το turbo στα χέρια σου

Ήρθαν στη δημοσιότητα σχέδια της νέας υπερτροφοδοτούμενης Kawasaki που περιμένουμε δούμε στην γκάμα της εταιρείας την επόμενη χρονιά.

Είχαμε δει και παλαιότερα σχέδια ενός υπερτροφοδότη που προοριζόταν για ZX10 ή ZX6, όμως τώρα είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε σχέδια μιας ολοκληρωμένης μοτοσυκλέτας με καθρέπτες, βάση πινακίδας ακόμα και πλαϊνό σταντ, η οποία είναι σχεδόν έτοιμη να μπει σε παραγωγή. Στα σχέδια και τα κείμενα που τα συνοδεύουν, δεν αναφέρεται ο κυβισμός του κινητήρα, αλλά το σίγουρο είναι ότι ο αναβάτης θα μπορεί να ρυθμίζει τη λειτουργία του υπερτροφοδότη από χειριστήρια στο τιμόνι. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να ρυθμίζει πόση δύναμη και σε ποιες στροφές, θα αποδίδει ο κινητήρας μέσα από διαφορετικές χαρτογραφήσεις.

Το σύστημα δουλεύει έχοντας μια ηλεκτροβαλβίδα, η οποία ανοίγει, μέσω ενός δακτυλίου πίεσης και στέλνει συμπιεσμένο αέρα προς το φιλτροκούτι. Ανάλογα με τις επιλεγμένες ρυθμίσεις ένας αυτόματος διακόπτης καθορίζει την ποσότητα αέρα που θα εισέλθει στον θάλαμο καύσης και κατ`επέκταση την ιπποδύναμη. Ο αέρας που έχει συμπιεστεί από τον υπερτροφοδότη, αλλά περισσεύει, απομακρύνεται μέσω μιας βαλβίδας ανακούφισης και δεν φτάνει στον κινητήρα.

Το αποτέλεσμα θα είναι ο αναβάτης να έχει στη διάθεσή του πάντα την ποσότητα δύναμης που θέλει, ακριβώς στις στροφές που επιθυμεί. Το σύστημα που ρυθμίζει την απόδοση, με βάση τις εντολές του αναβάτη, ελέγχεται από την ECU του κινητήρα και βρίσκεται τοποθετημένο στην εισαγωγή, αμέσως μετά τον υπερτροφοδότη, ο οποίος έχει εγκατασταθεί στην αριστερή μεριά του κινητήρα.

Η Kawasaki δεν έκρυψε το γεγονός ότι θέλει να περάσει την υπετροφοδότηση και σε άλλα, πιο προσιτά μοντέλα της. Περιμένουμε τις εξελίξεις σχετικά με αυτό το πολύ ενδιαφέρον και πρωτοποριακό σχέδιο.