Η κατηγορία των mega scooter αποδεικνύει ότι η ανάγκη για μέγιστη άνεση και χρηστικότητα μπορεί να ανεβάζει τον κυβισμό, αλλά δεν έχει αντίστοιχη επίπτωση στην οικονομία καυσίμου.
To BMW C650GT είναι Maxi όσο δεν πάει σε δυνατότητες. Πρόκειται για ένα υβρίδιο που συνδυάζει θετικά χαρακτηριστικά από μοτοσικλέτες και scooter, με κύριο γνώμονα την άνεση και την εξυπηρέτηση των επιβαινόντων σε αυτό. Οι γραμμές στην μάσκα και τον προβολέα θυμίζουν αρκετά τις αμιγώς touring μοτοσικλέτες της BMW. Η ποιότητα είναι κλασική BMW, δηλαδή βρίσκεται σε πολύ υψηλά standard και αυτό ισχύει τόσο για τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, όσο και για την συναρμογή τους. Τεράστια και πολυθρονάτη σέλα, χώρος άπλετος, χαλαρές γωνίες σε πόδια και χέρια. Τα ίδια ισχύουν και για τον συνεπιβάτη που έχει δικό του ξεχωριστό θρόνο. Κάτω από την σέλα χωρούν άνετα δυο full face κράνη. Το δικύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 647 κυβικά, αποδίδει ισχύ 60 ίππων στις 7.750σαλ. και 6,4 kg-m ροπής στις 6.000σαλ. Το σύνολο κινητήρας & μετάδοση, επιταχύνει πειστικά και σβέλτα το scooter, το οποίο σημειωτέων, δεν είναι κατηγορίας φτερού. Με σύμμαχο τον πολύ καλό κινητήρα, το GT μπορεί να κινηθεί ταχύτατα όσο η κίνηση είναι αραιή και ο δρόμος ανοικτός μέσα στις πόλεις. Ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση, ευκολία και ηρεμία πνεύματος, στα 170 χλμ/ώρα, έχοντας αποθέματα ισχύος για παραπάνω. Τερματίζει χαλαρά το κοντέρ του στα 180 και σου δίνει την εντύπωση ότι έχει και άλλο. Το GT είναι ικανό και για διασκέδαση σε δρόμους με στροφές και σε ικανά χέρια μπορεί ακόμα και να προκαλέσει κρίση ταυτότητας σε κατόχους μοτοσικλετών παρόμοιου κυβισμού.
Δεν είναι τόσο οι επιδόσεις που είναι κορυφαίες για την κατηγορία, όσο η συμπεριφορά και η ομοιογένεια του συνόλου, που κάνουν το ΤΜΑΧ τόσο ξεχωριστό. Το αγωνιστικό DNA είναι εμφανές, τονίζοντας τη δυναμικότητα του μοντέλου. Ταυτόχρονα, δείχνει και όσο κομψό χρειάζεται, ώστε να μπορείς να είσαι πάνω στη σέλα του ακόμη και με κοστούμι. Η ποιότητα κατασκευής είναι διάχυτη παντού, τόσο στη ματ βαφή όσο και στα πλαστικά που δεν άφησαν περιθώριο για κανένα παράπονο. Η σέλα είναι άνετη και χάρη στην νέα σχεδίαση, ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από αυτήν, είναι ικανός να φιλοξενήσει δύο κράνη τύπου jet ή ένα full face και διάφορα μικροαντικείμενα που χρειάζονται στην καθημερινότητα. Τα βασικά χαρακτηριστικά του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα δεν έχουν αλλάξει και με τον κυβισμό να παραμένει στα 530 κυβικά, αποδίδει 45 ίππους στις 6.750σαλ. και 5.4 kg ροπής στις 5.250σαλ. Στο απότομα άνοιγμα του γκαζιού, επιταχύνει δυνατά και γραμμικά και τα πρώτα 100 χλμ / ώρα έρχονται αμέσως. Έτσι, στην πόλη αποδεικνύεται ταχύτατο, αφού ο ρυθμός της επιτάχυνσης μειώνεται μόνο στο διάστημα μετά τα 140 χλμ /ώρα. Παρόλα αυτά αν επιμείνεις, θα δεις τη βελόνα του ταχυμέτρου στο φάσμα των 170+. Βγαίνοντας στην εθνική θα απολαύσεις την άλλη πλευρά του TMAX. Εκεί οδηγός και συνεπιβάτης θα εκτιμήσουν την άνεση που προσφέρει η θέση οδήγησης, αλλά και τη δυνατότητα να ταξιδεύεις όλη μέρα με ταχύτητες κοντά στα 140 χλμ /ώρα που είναι ιδανικές για να φτάσεις ξεκούραστος σε οποιοδήποτε προορισμό.
Με πλούσιο εξοπλισμό, καινοτόμες λύσεις και σύγχρονη τεχνολογία, το ΑΚ 550 εκπληρώνει τις προσδοκίες και αποτελεί μια αξιόπιστη επιλογή για όσους αναζητούν ένα ξεχωριστό scooter μεγάλου κυβισμού. Είναι βασισμένο στην δυναμική και αεροδυναμική εμφάνιση. Η αιχμηρή σχεδίαση είναι διάχυτη σε όλο το μήκος της σιλουέτας και αναδεικνύει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Ποιοτικά πρόκειται για μια προσεγμένη κατασκευή. Η συναρμογή και η βαφή των πλαστικών μερών βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, χωρίς τριγμούς και κραδασμούς. Ξεκινώντας από τη σέλα, είναι αναπαυτική με πλούσιο αφρώδες. Αρκετός είναι ο χώρος και για τον συνεπιβάτη. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα επαρκεί για την τοποθέτηση ενός full face και ενός jet κράνους. Η καρδιά του νέου ΑΚ, είναι ένας υδρόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής. Τα 550 κυβικά, από τα οποία πήρε το όνομα του το ΑΚ, αποδίδουν 53,5 ίππους στις 7.500σαλ και 5,6 κιλά ροπής στις 5.500σαλ. Ο κινητήρας προσφέρει ροπή από χαμηλά και διαθέτει ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος ακόμα και μετά τα 120 χιλιόμετρα /ώρα. Η σέλα είναι άνετη και δεν κουράζει σε πολύωρη παραμονή, ενώ διαθέτει και ρυθμιζόμενο μαξιλαράκι για να φτιάξει ο καθείς την ιδανική γι αυτόν θέση. Η ροπή του κινητήρα είναι απολαυστική και από τη στιγμή που θα εμπιστευτείς το καλοζυγισμένο πλαίσιο, θα σε ανταμείψει με γενναίες επιταχύνσεις και απολαυστική συμπεριφορά σε ανοιχτά και κλειστά στριφτερά κομμάτια. Ο κινητήρας αρέσκεται να δουλεύει ψηλά και η δύναμη του, επαρκεί για άνετες προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο, εκεί όπου παραμένει ακλόνητο μέχρι την τελική των 175+ χιλιομέτρων / ώρα.
Σαν αυθεντικό maxi scooter, το Burgman 650 εκπληρώνει απόλυτα το σκοπό του αφού δύσκολα συναντάς άλλο “καθημερινό” δίτροχο που να προσφέρει τόση άνεση και πολυτέλεια. Το ιαπωνικό scooter μπορεί να μεταμορφωθεί στο απόλυτο δίτροχο GT και να σε φτάσει στην άλλη άκρη της Ελλάδας ατσαλάκωτο και ξεκούραστο. Σε γενικές γραμμές το Burgman δείχνει μοντέρνο και σοβαρό. Στο ποιοτικό κομμάτι δεν υπάρχουν παράπονα. Η συναρμολόγησή του αλλά και η συναρμογή των πλαστικών βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, όπως και η ποιότητα της βαφής. Όλα έχουν φτιαχτεί για να αντέξουν στο χρόνο, κάτι που περιμένει κανείς από ένα scooter “Made in Japan”. Η σέλα με το ρυθμιζόμενο μαξιλαράκι (50 χλστ. εμπρός-πίσω) είναι τεράστια και σε υποδέχεται με βασιλικές ανέσεις και η γενικότερη θέση οδήγησης σε αφήνει πραγματικά να απλωθεί. Κάτω από τη σέλα χωρούν δύο κράνη κλειστού τύπου, ενώ περισσεύει χώρος και για μικροπράγματα. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τους δύο επί κεφαλής εκκεντροφόρους, αποδίδει 56 ίππους στις 7.00σαλ και ροπή 6,3 κιλών στις 5.000σαλ. Το Burgman σου επιβάλλει να χαλαρώσεις και να το αφήσεις να... σε πάει από σημείο σε σημείο, όπως ένας σοφέρ. Με ταχύτητες κοντά στα 150 χλμ./ώρα ο αναβάτης δεν νιώθει ίχνος κούρασης ακόμη και αν ταξιδεύει όλη μέρα παρά. Το δυνατό μοτέρ προσφέρει καλές ρεπρίζ σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Ανεβάζει γρήγορα χιλιόμετρα και θα κινηθεί σβέλτα και αεράτα και στον επαρχιακό κρύβοντας πολύ καλά τον όγκο και το βάρος του.
Honda Integra: 9.290 ευρώ
Κατανάλωση: 4,4λ/100χλμ
Η «σύντηξη» των κατηγοριών που επιχείρησε η Honda στο Integra θεωρείται πετυχημένη. Οι σχεδιαστικές / κοσμητικές αλλαγές δεν είναι μεγάλης έκτασης, είναι αρκετές όμως ώστε να προσδώσουν έναν αέρα «φρεσκάδας» στο μοντέλο. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς, αφού το Integra κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, αποτελώντας ένα «global» μοντέλο. Ο οδηγός, έχει στην διάθεση του αρκετό χώρο για τα πόδια, ενώ σε συνδυασμό με το μεγάλο τμήμα της άνετης σέλας που του αναλογεί, μπορεί να διανύσει πολλά χιλιόμετρα χωρίς να κουραστεί. Ο συνεπιβάτης όμως δεν τυγχάνει τέτοιων προνομίων, καθότι η σέλα του είναι πιο λεπτή, μικρότερη σε επιφάνεια και στενή στο πίσω μέρος της. Ο χώρος κάτω από την σέλα είναι μικρός και δεν μπορεί να χωρέσει κράνος κλειστού τύπου. Ο κινητήρας αποδίδει 54 ίππους στις 6.250σαλ. και 6,9 kg-m ροπής στις 4.750σαλ., από τα 745 κυβικά της χωρητικότητας του. Το DCT λειτουργεί άψογα και με την προσθήκη τριών βαθμίδων απόδοσης στην λειτουργία «S», δεν υπάρχει περιθώριο για κανένα παράπονο, ενώ πάντα υπάρχει και η δυνατότητα της ημιαυτόματης λειτουργίας, όπου ο οδηγός αλλάζει σχέσεις από τα μπουτόν στο τιμόνι, κατά βούληση. Σταθερότατο, ικανό για να ταξιδεύει όλη μέρα με ταχύτητες 140 – 150 χλμ./ώρα ή ακόμα και τέρμα γκάζι, στα 180 χλμ./ώρα, όπου και πάλι δεν ιδρώνει το αυτί του. Σε ανοικτό δρόμο, λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας και περιαστικές διαδρομές, το Integra διαπρέπει, μεταφέροντας άνετα, ταχύτατα και με ασφάλεια τον ή τους επιβαίνοντες στον προορισμό τους.
Με κάποια οικονομία σε μόλις 11 χρόνια μπορούμε να πάρουμε κι εμείς ένα τέτοιο... Ευχαριστούμε για το χρήσιμο τεστ !! Να κάνετε ένα και για το κόστος συντήρησης των μεγάλων σκούτερ...
Παει το καψαμε τελειως!! Ποιες δουλειες δινουν τοσα πολλα χιλιαρικα για να στελνουν αυτοι οι ασυνηδητοι τετοιες τιμες ! ? Δηλαδη μιλανε για κρατος παρακρατος η για Ελβετια ?
Με κάποια οικονομία σε μόλις 11 χρόνια μπορούμε να πάρουμε κι εμείς ένα τέτοιο... Ευχαριστούμε για το χρήσιμο τεστ !! Να κάνετε ένα και για το κόστος συντήρησης των μεγάλων σκούτερ...
Παει το καψαμε τελειως!! Ποιες δουλειες δινουν τοσα πολλα χιλιαρικα για να στελνουν αυτοι οι ασυνηδητοι τετοιες τιμες ! ? Δηλαδη μιλανε για κρατος παρακρατος η για Ελβετια ?