Φόρτωσε τη μοτοσυκλέτα και έφυγες!

Διαβάστηκε από 5724 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/5/2017

Οι καλοκαιρινές διακοπές πλησιάζουν και τι καλύτερο από το να τις πραγματοποιήσουμε με τη μοτοσυκλέτα μας. Πως όμως θα μεταφέρουμε τις αποσκευές μας;

 
Η μοτοσυκλέτα αν φορτωθεί κατάλληλα, θα σε κάνει να αφήσεις σπίτι το αυτοκίνητο στις διακοπές.
Τo πλεονέκτημα της μοτοσικλέτας σε σχέση με ένα αυτοκίνητο είναι η ταχύτερη-πιο απολαυστική- οδήγηση που παρέχει σε αυτοκινητόδρομους και πολύ περισσότερο σε επαρχιακό δίκτυο. Έτσι αν φορτωθεί κατάλληλα μπορεί να μας συνοδεύσει παντού. Ο Βασιλιάς του φορτώματος και των εκδρομών είναι σίγουρα οι μοτοσυκλέτες On-Off. Παρ` όλα αυτά, ό,τι μοτοσυκλέτα και αν έχετε μπορείτε να πραγματοποιήσετε ένα ταξίδι, αφού όλες οι κατηγορίες πλέον  δέχονται αποσκευές. Ακόμα και στις supersport, που δεν έχουν κατασκευαστεί για τέτοιο σκοπό, μπορείτε να τοποθετήσετε πλαϊνά σαμάρια και tangbag και να κινηθείτε με ασφάλεια.
 
Ένα μεγάλο Top Case μπορεί να έχει χωρητικότητα μέχρι και 58λίτρα.

Στο εμπόριο διατίθενται πλέον δεκάδες προτάσεις για το φόρτωμα της μοτοσικλέτας. Από top case και σαμάρια, μέχρι tank bag και δίχτυα, οι εταιρείες έχουν φροντίσει ώστε η μοτοσικλέτα, να μπορεί να φορτωθεί με όσο το δυνατόν λιγότερες συνέπειες στη συμπεριφορά της. 

Top Case:

Το top case αποτελεί μία από τις πιο συνηθισμένες μεθόδους αύξησης των μεταφορικών δυνατοτήτων ενός δίτροχου και συναντάται όχι μόνο στα καλοκαιρινά ταξίδια, αλλά και στην καθημερινή μετακίνηση. Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματά του είναι ότι μπορεί να κλειδώσει και δεν χρειάζεται να αφαιρεθεί όταν ο αναβάτης βρίσκεται μακριά από τη μοτοσικλέτα. Επιπλέον, το σκληρό υλικό του προστατεύει το εσωτερικό του από τα στοιχεία της φύσης. Η τοποθέτησή του απαιτεί την ύπαρξη σχάρας ή ανάλογων στηριγμάτων, διαδικασία που πραγματοποιείται από ειδικό. 

Σαμάρια:

Τα σαμάρια είναι εξίσου διαδεδομένα στους κύκλους των μοτοσικλετιστών, χάρη στην εύκολη τοποθέτησή τους, αλλά και τις μεγάλες μεταφορικές τους δυνατότητες που μπορούν να φτάσουν και τα 35 λίτρα. Τοποθετούνται αμφότερα στο πλάι του πίσω μέρους της μοτοσικλέτας, με προσοχή όμως ώστε να μην επηρεάσουν αρνητικά την ισορροπία αυτής. Είναι κατασκευασμένα από μαλακά υλικά, πολλά εκ των οποίων προσφέρουν πλήρη ή μερική προστασία από τη βροχή. 

Πλαϊνές βαλίτσες:

Σε αντίθεση με τα «μαλακά» σαμάρια, οι συγκεκριμένες βαλίτσες είναι κατασκευασμένες από σκληρό υλικό και τοποθετούνται σε ειδικές βάσεις που έχουν προηγουμένως προσαρμοστεί στη μοτοσικλέτα. Όπως και το top case, οι πλαϊνές βαλίτσες κλειδώνουν και προσφέρουν καλή προστασία από τη βροχή. Ωστόσο, εξαιτίας του υλικού τους, και της χωρητικότητας που μπορεί να φτάσει και τα 45 λίτρα, το βάρος τους είναι αυξημένο. 

Tank Bag:

Αλλη μια ιδιαίτερα διαδεδομένη λύση είναι το tank bag, η μικρή βαλίτσα που τοποθετείται στο ρεζερβουάρ της μοτοσικλέτας. Η χωρητικότητα ενός tank bag δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, (5-25 λίτρα) οπότε προτιμάται συνήθως για μικρότερου όγκου πράγματα. Η προσαρμογή του στο ρεζερβουάρ γίνεται είτε μαγνητικά είτε με ιμάντες και δεν αλλάζει τόσο τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας όσο την άνεση του αναβάτη, οπότε καλό είναι να μην το παρακάνουμε στο μέγεθος. Ένα από τα θετικότερα στοιχεία του tank bag είναι ότι δίνει άμεση πρόσβαση στα μικροπράγματα του αναβάτη (χαρτιά, κέρματα για τα διόδια), ενώ το πάνω μέρος του μπορεί να φιλοξενήσει ένα χάρτη, τον οποίον μπορεί ο αναβάτης να συμβουλεύεται ακόμη και εν κινήσει. 

Σάκος πλάτης: 

Ο σάκος πλάτης δεν απαιτεί την παραμικρή προσαρμογή στη μοτοσικλέτα, αφού προορίζεται (προφανώς) για την πλάτη του αναβάτη ή του συνεπιβάτη. Πάντως, παρά το γεγονός ότι δεν πρόκειται να επηρεάσει τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, χρειάζεται προσοχή και φειδώ στο φόρτωμα, αφού ένας σάκος πλάτης μπορεί να έχει χωρητικότητα έως 35 λίτρα, οπότε θα κουράσει γρήγορα αυτόν που τον κουβαλά. Για το λόγο αυτό, ο συγκεκριμένος τύπος σάκου φέρει αρκετές ρυθμίσεις αλλά και επιπλέον ιμάντες, ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί κατάλληλα. 
 
Τα βαριά αντικείμενα πρέπει να τοποθετούνται πάντα στο κάτω μέρος.
 
Όταν ξεκινήσουμε να φορτώνουμε, βάζουμε πρώτα τα βαριά αντικείμενα. Με αυτόν τον τρόπο διατηρούμε (όσο είναι εφικτό) χαμηλά το κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας. Τα πιο ελαφριά αντικείμενα τοποθετούνται ψηλότερα για τον ίδιο λόγο. Σε αντίθετη περίπτωση, επηρεάζεται πάρα πολύ η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας και καθίσταται επικίνδυνη, καθώς οι χειρισμοί επιτυγχάνονται με δυσκολία. Όσο μεγαλύτερο το βάρος τόσο χειρότερη η κατάσταση.
 
Ακολούθησε τις οδηγίες του κατασκευαστή και μην ξεπερνάς το όριο κιλών της μοτοσυκλέτας.
 
Κάθε κατασκευαστής αναφέρει το μέγιστο βάρος που επιτρέπεται να σηκώσει η μοτοσικλέτα. Καλό είναι για τη μέγιστη ασφάλειά μας να μην ξεπερνάμε το αναγραφόμενο όριο (σε κιλά).

Φρόντισε να μην εξέχουν πολύ αριστερά-δεξιά μεγάλα αντικείμενα, όπως π.χ. ομπρέλες θαλάσσης. Είναι επικίνδυνο για όλους.

Τοποθετούμε τις πλαϊνές υφασμάτινες βαλίτσες προσέχοντας να μην ακουμπάνε πάνω στην εξάτμιση. Αν και διαθέτουν ειδικό υλικό για υψηλές θερμοκρασίες, καλό είναι να μην έρχονται σε επαφή με τις εξατμίσεις

Ογκώδη αντικείμενα, όπως π.χ. sleeping bag, που δεν χωράνε μέσα σε βαλίτσες, τα δένουμε με τα ειδικά χταπόδια ή ιμάντες σε τέτοιο σημείο που να μην είναι εκτεθειμένα στον αέρα, επηρεάζοντας την οδήγηση.

Αν τοποθετήσετε σαμάρια ή πλαϊνές βαλίτσες, φροντίστε να μην υπάρχει μεγάλη απόκλιση στο μεταξύ τους βάρος, διαφορετικά η μοτοσικλέτα θα «τραβάει» από τη μία πλευρά και η συμπεριφορά της θα επηρεαστεί αρνητικά.

Το επιπλέον βάρος που θα έχει η μοτοσυκλέτα απαιτεί και την ανάλογη ρύθμιση στην ανάρτηση, ώστε η συμπεριφορά της να επηρεαστεί όσο το δυνατόν λιγότερο.

Τέλος, αφού φορτώσετε τη μοτοσικλέτα σας και πριν ξεκινήσετε το ταξίδι, κάντε μια βόλτα, ώστε να δείτε και να προλάβετε όποια προβλήματα μπορεί να παρουσιαστούν.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ