Μπορούμε να συνδυάσουμε επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση;

Επιδόσεις ή χαμηλή κατανάλωση;

Οι δύο αυτές έννοιες δεν μπορούν, συνήθως, να συνδυαστούν. Ένας κινητήρας, για να αποδώσει μεγάλα ποσά ιπποδύναμης, θα χρειαστεί, στις περισσότερες περιπτώσεις, να καταναλώσει και μεγάλη ποσότητα καυσίμου. Εσείς τι θα διαλέγατε;

Η ιπποδύναμη και η χαμηλή κατανάλωση είναι, σίγουρα, από τα βασικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή του υποψήφιου αγοραστή. Το ιδανικό θα ήταν να μπορούσαν να συνδυαστούν, κάτι τέτοιο όμως, δεν είναι πάντα εφικτό. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η μεγάλη ιπποδύναμη απαιτεί αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και άρα αυξημένες εκπομπές ρύπων. Οι κατασκευαστές, όμως, έρχονται αντιμέτωποι με όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και προσπαθούν να βρουν τη χρυσή τομή.
 
Οι ρύποι που εκπέμπει ο κινητήρας είναι άμεσα ανάλογοι με την ποσότητα καυσίμου που καταναλώνει. Χαμηλή κατανάλωση ισοδυναμεί με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Σίγουρα, η τεχνολογία στους συλλέκτες και τα τελικά των εξατμίσεων βελτιώνεται και σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να διαχειριστούν μεγαλύτερη ποσότητα ρύπων χωρίς να χρειαστεί να γίνουν αλλαγές στη χαρτογράφηση του κινητήρα.

Οι κατασκευαστές προσπαθούν να συνδυάσουν τις επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση, όσο καλύτερα μπορούν, με στόχο να δημιουργήσουν προϊόντα που προσφέρουν και τα δύο, ικανοποιώντας μεγαλύτερη μερίδα αγοραστών. Έρχονται, όμως, αντιμέτωποι με τις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, οι οποίες τους αναγκάζουν να «φιμώνουν» την απόδοση των κινητήρων τους, για χάρη των χαμηλών εκπομπών ρύπων, ενώ ταυτόχρονα οι καταναλωτές ζητούν επιδόσεις.
 
Στο ερώτημα «επιδόσεις ή χαμηλή κατανάλωση;», η απάντηση εξαρτάται από τη χρήση. Ποιος δεν θα ήθελε η μοτοσυκλέτα του να έχει δύναμη και να του προσφέρει συγκινήσεις; Μέσα στην πόλη όμως, δεν μπορεί να αξιοποιηθεί και σε κάποιες περιπτώσεις ίσως αποδειχτεί επικίνδυνη. Σε ένα ταξίδι, θα μας επιτρέψει να διατηρήσουμε υψηλή μέση ταχύτητα μειώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού. Επίσης, οι ρεπρίζ μιας δυνατής μοτοσυκλέτας, μας επιτρέπουν να προσπερνάμε σε ελάχιστο χρόνο μειώνοντας την παραμονή μας στην επικίνδυνη ζώνη του αντίθετου ρεύματος.

Η χαμηλή κατανάλωση από την άλλη έχει άμεσο αντίκτυπο στο πορτοφόλι μας. Η μικρή  ποσότητα καυσίμου που θα χρησιμοποιήσουμε για τις μετακινήσεις μας, κάνει πιο αραιές και πιο οικονομικές τις επισκέψεις στο βενζινάδικο. Ταυτόχρονα, οι χαμηλές εκπομπές ρύπων επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο τρόπος που οδηγούμε έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση. Σίγουρα, με μια μοτοσυκλέτα 1200 κυβικών δεν θα πετύχουμε κατανάλωση αντίστοιχη ενός scooter 125 κυβικών, μπορούμε όμως να την επηρεάσουμε ανάλογα με τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε στο δεξί γκριπ.

Αν έπρεπε να επιλέξετε ένα από τα δύο, ποιο θα διαλέγατε και γιατί; Επιδόσεις, που προσφέρουν συγκινήσεις ή μήπως χαμηλή κατανάλωση για οικονομικές μετακινήσεις;

  • Nikos

    Όλα εξαρτώνται απο τη χρήση. Για να πάω στη δουλειά, το μόνο που με νοιάζει είναι η χαμηλή κατανάλωση. Απο την άλλη, αν κάποιος θέλει supersport, το τελευταίο που θα κοιτάξει είναι το πόσο καίει στα 100 χιλιόμετρα.

     
  • nikos_gsxR

    Εδώ και μία δεκαετία όλες οι εταιρίες εκεί ρίχνουν το βάρος τους. Πως δηλαδή θα πετύχουν επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Τώρα βέβαια εγω προτιμώ τις επιδόσεις, αν ήθελα κατανάλωση θα πήγαινα σε ένα scooter ή μάλλον καλύτερα σε ένα παπί

      5