Οι μετατροπές μπορεί να είναι απλές ή εκτεταμένες

Βελτιωμένη ή «μαμά»;

Οι βελτιώσεις στο χώρο της μοτοσυκλέτας είναι πολύ διαδεδομένες, πρέπει όμως να γίνονται με τον σωστό τρόπο, για να διασφαλίζουν τη απροβλημάτιστη λειτουργία της και την ασφάλεια του αναβάτη. Εσείς θα βελτιώνατε τη μοτοσυκλέτα σας; Αν ναι, σε ποιο βαθμό;

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για να βελτιώσει κάποιος τη μοτοσυκλέτα του. Μπορεί να μην είναι ευχαριστημένος με την απόδοσή της σε κάποιο τομέα και να θέλει να επέμβει στοχευμένα. Αν έρθει η ώρα για την αντικατάσταση κάποιου εξαρτήματος, μπορεί αυτό να αλλαχθεί με κάποιο καλύτερο σε σχέση με αυτό που υπήρχε αρχικά, με στόχο την καλύτερη απόδοση και την αξιοπιστία. Ή μπορεί απλά, να έχει κωλύσει το «μικρόβιο» της βελτίωσης και να θέλει να έχει την πιο όμορφη ή την πιο γρήγορη μοτοσυκλέτα της παρέας.

Μπορούμε, σε γενικές γραμμές, να χωρίσουμε τη βελτίωση σε τρεις τομείς: την εμφάνιση, που αφορά αλλαγές στην εικόνα της μοτοσυκλέτας, την απόδοση, που περιλαμβάνει αλλαγές στον κινητήρα και τέλος, την συμπεριφορά, η οποία μπορεί να τροποποιηθεί με αλλαγές σε εξαρτήματα όπως είναι οι αναρτήσεις και τα φρένα.

Επειδή όμως μιλάμε για επεμβάσεις οι οποίες μπορεί να είναι μη αναστρέψιμες και επηρεάζουν την ασφάλειά μας, πρέπει να γίνονται από εξειδικευμένους τεχνικούς που ακολουθούν τις διαδικασίες που προβλέπονται και χρησιμοποιούν υλικά υψηλής ποιότητας. Τα εξαρτήματα που θα επιλέξουμε πρέπει να είναι απολύτως συμβατά με τη μοτοσυκλέτα, για να ταιριάξουν ακριβώς στη θέση αυτών που αντικαθιστούν (bolt-on), χωρίς να χρειάζονται επιπλέον στηρίγματα ή τρύπες και να κάνουν τη δουλειά για την οποία προορίζονται. Πολύ σημαντικό είναι να έχουμε εγγύηση για τα εξαρτήματα που θα αλλαχθούν, καθώς η εργοστασιακή μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να σταματήσει να ισχύει.

Οι τροποποιήσεις που κάνουμε σε μια μοτοσυκλέτα, γίνονται με βάση τα δικά μας γούστα και τις δικές μας ανάγκες. Αυτό σημαίνει ότι όταν έρθει η στιγμή της μεταπώλησης, μειώνουμε τον αριθμό των υποψήφιων αγοραστών, αφού, μπορεί σε κάποιους να μην αρέσουν.  Επιπρόσθετα, είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα πάρουμε πίσω τα χρήματα που έχουμε δώσει για τις μετατροπές. Το γεγονός ότι ο υποψήφιος αγοραστής δεν γνωρίζει την ποιότητα των μετατροπών ή το πόσο εκτεταμένες είναι, μπορεί να τον κάνει να αναζητήσει μια μοτοσυκλέτα στην αρχική της μορφή. Για να το αποτρέψουμε αυτό, είναι καλό να κρατάμε όλα τα γνήσια μέρη της μοτοσυκλέτας και να είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να γίνει επαναφορά στην εργοστασιακή μορφή.

Το να κάνεις τη μοτοσυκλέτα σου να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες, που βγήκαν από την ίδια γραμμή παραγωγής, μπορεί να σε γεμίζει χαρά και υπερηφάνεια, αλλά έχει το τίμημά του. Η δική σας μοτοσυκλέτα έχει δεχθεί τροποποιήσεις; Τι προβλήματα αντιμετωπίσατε κατά τη βελτίωση; Θα προτείνατε ανάλογες μετατροπές σε άλλους;

  • Χρήστος

    Στα πρώτα στάδια της βελτίωσης αλλάζεις πρόγραμμα και εξάτμιση. Αν αλλάζεις εξάτμιση για να έχεις επιδόσεις είναι λάθος. Ναι αναπνέει καλύτερα ναι έχει χαμηλότερο βάρος ναι ναι αλλά όσοι το κάνουν για αυτό σίγουρα έχουν βάλει και πρόγραμμα. Υπάρχουν δεκάδες after market εξατμίσεις οι οποίες είναι καλές επίσης δεν είναι τυχαία όλη βιομηχανία που έει στηθεί γύρω τους απο μεγάλους οίκους

     
  • Νίκος

    Θεωρώ οτι οι μετατροπές δεν θα πρέπει να είναι εκτεταμένες. Η αλλαγή ενός φίλτρου αέρα ή μιας εξάτμισης, δεν έχουν αρνητική επίπτωση. Επεμβάσεις, όμως, στον κινητήρα περιέχουν ρίσκο.

      4