Τι παίζει με τα "παραθυράκια" στα ηλεκτρονικά των Moto GP;

Αρωμα σκανδάλου στα GP;

Ο τεχνολογικός διευθυντής των Moto GP αποκαλύπτει ότι γνωρίζει την ύπαρξη μιας δικλείδας στους κανονισμούς των Moto GP, η οποία πιθανόν να είτρέπει στις ομάδες να «κλέβουν» στον προγραμματισμό των ηλεκτρονικών!

Παρά την εισαγωγή της ενιαίας ECU η αλλιώς «εγκεφάλου» στα Moto GP από το 2016, φαίνεται ότι είναι πιθανόν κάποιες ομάδες να έχουν ανακαλύψει ένα παραθυράκι στους κανονισμούς και να καταφέρνουν να ξεγελούν, ως ένα βαθμό τα ηλεκτρονικά, προς όφελός τους! Το θέμα συζήτησε ο Corrado Cecchinelli, τεχνολογικός διευθυντής της διοργανώτριας αρχής.

Είπε συγκεκριμένα: «Η IMU δεν είναι απλά ένας αίσθητήρας, είναι ένα κουτί γεμάτο αισθητήρες και λογισμικό. Οπότε, εκεί γίνονται υπολογισμοί και μπορείς να κλέψεις ακριβώς εκεί. Πολλοί νομίζουν ότι η IMU μετράει γωνία κλίσης, αλλά δε μετράει αυτό, μετράει ρυθμό κλίσης και υπολογίζει την γωνία από αυτό. Αν όμως σε εκείνο το σημείο βάλεις κάτι ακόμα, για παράδειγμα μια παράμετρο όπως την θερμοκρασία των ελαστικών, τα σήματα που θα στέλνει στην ECU θα είναι διαφορετικά. Και τώρα…έχω ένα traction control που δουλεύει διαφορετικά από το δικό σου!»

Παρά το γεγονός ότι ο κανονισμός απαγορεύει κάθε επέμβαση στα ηλεκτρονικά, ο Cecchinelli εντοπίζει το πρόβλημα στο ότι δεν μπορεί να αποτρέψεις στις ομάδες να προγραμματίζουν –οι ίδιες, ακόμα- την IMU: «Είναι αναπόφευκτο ότι πρέπει να προγραμματίσουν οι ομάδες την IMU, άρα πρέπει να την συνδέσουν στον υπολογιστή. Από εκεί και πέρα όμως, δεν μπορώ να ξέρω τι θα κάνουν»

Τι θα γίνει λοιπόν; Ο Ceccinelli λέει: «Για εμένα, η IMU είναι τμήμα της ECU και είναι παράνομο να επέμβει κανείς. Το να ενοποιήσουμε και αυτό το εξάρτημα είναι ένα πρακτικό βήμα που μπορεί να γίνει τώρα.» Λέτε ο Cecchinelli να…ανακάλυψε κάτι που εμείς αγνοούμε;