Είναι απαραίτητο το σχολείο οδήγησης, για να μάθει κανείς να εκμεταλλεύεται πλήρως την ισχυρή του μοτοσυκλέτα;

Οδηγούνται οι ισχυρές μοτοσυκλέτες χωρίς σχολείο;

Με τις τόσο ισχυρές μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν σήμερα, μπορεί κάποιος αναβατής να τις οδηγήσει αποτελεσματικά, αν δεν κάνει σχολείο; Η μήπως η αλήθεια είναι αλλού;

Τα έχουμε πει αρκετές φορές. Οι μοτοσυκλέτες είναι πλέον ισχυρότερες από ποτέ. Ιπποδυνάμεις που κάποτε φιγούραραν σε πίνακες χαρακτηριστικών… αγωνιστικών μοντέλων πλέον αποδίδονται από mega on-off, ενώ τα ηλεκτρονικά έχουν γίνει απαραίτητα, για την διαχείριση της δύναμης αυτής από τον καθένα.
Είναι όμως τόσο ισχυρές μοτοσυκλέτες, πράγματι «για τον καθένα»; Όπως έχει γραφτεί πολλάκις, οι δυνατότητες των μοτοσυκλετών έχουν ξεπεράσει κατά πολύ αυτές των αναβατών, εδώ και σχεδόν 15 χρόνια. Αν λοιπόν δώσεις τόσα χρήματα για μία πανίσχυρη μοτοσυκλέτα, θα μπορέσεις να την απολαύσεις πραγματικά στην οδήγηση; Η μήπως πρέπει να επενδύσεις και στο κατάλληλο σχολείο;

Δυνατή μοτοσυκλέτα χωρίς σχολείο οδήγησης, ίσον… λαχείο!

Εμείς οι αναβάτες είμαστε πολύ τυχεροί, ώστε να οδηγούμε σε γενικές γραμμές, το πιο ισχυρό όχημα δρόμου που είναι άμεσα διαθέσιμο, τη μοτοσυκλέτα. Όμως, το να χειριστούμε όπως πρέπει ένα δυνατό μοντέλο, χρειαζόμαστε γνώσεις που ξεφεύγουν πολύ από όσα μάθαμε… στις εξετάσεις διπλώματος. Αν κανείς θέλει να εκμεταλλευτεί σωστά τις δυνατότητες του σε μια μεγάλη μοτοσυκλέτα, πρέπει να παρακολουθήσει ένα σχολείο, το οποίο θα «ξεκλειδώσει» πολλές ικανότητες και θα αποκαλύψει μυστικά που δύσκολα κάποιος ανακαλύπτει από το πουθενά. Αλλιώς, αν πορευτούμε στο άγνωστο με βάρκα την… εμπειρία, πιθανότατα θα συνεχίσουμε να οδηγούμε όπως ξέρουμε, ίσως μάλιστα να φοβόμαστε να εκμεταλλευτούμε και όλη την δύναμη της μεγάλης μας μοτοσυκλέτας. Αν είναι έτσι όμως, γιατί να αγοράσεις εξαρχής… πύραυλο, αν δεν ξέρεις πώς να τον εκτοξεύσεις;

Δεν βελτιώνεις μόνο την ταχύτητά σου. Γίνεσαι πιο ασφαλής αναβάτης.

Πολλοί αναβάτες λανθασμένα ταυτίζουν το σχολείο οδήγησης, με το ότι θα γίνουν πιο γρήγοροι. Αυτό όμως είναι λάθος. Το σχολείο οδήγησης σαφώς και βελτιώνει την ικανότητά σου να οδηγείς γρήγορα, αλλά πρώτα απΆ όλα βελτιώνει την ικανότητα σου να οδηγήσεις με ασφάλεια. Πάρτε ένα παράδειγμα: Καλό το γκάζι σε μια μοτοσυκλέτα, εθιστικό και συνηθίζεται και σχετικά γρήγορα. Πόσοι όμως ξέρουν ΚΑΛΑ να φρενάρουν όπως πρέπει; Πόσοι μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση στη μοτοσυκλέτα τους αρκετά γρήγορα, αν χρειαστεί να αποφύγουν κίνδυνο; Σε μια μεγάλη και ισχυρή μοτό, αυτά τα δεδομένα είναι πολύ διαφορετικά από τις μικρότερες και πιο εύχρηστες. Και φυσικά, δεν διδάσκεται τίποτα από αυτά, στις σχολές οδηγών –αν και θα έπρεπε.

Κάποιες μοτοσυκλέτες είναι απαγορευτικές για αρχάριους!

Μην σκεφτείς καν να αγοράσεις μια μοντέρνα μεγάλη supersport ή ένα hyper touring «ξυράφι», αν δεν έχεις κάνει πρώτα τουλάχιστον ένα επίπεδο σχολείου. Γιατί το λέμε αυτό; Διότι οι αυτές μοτοσυκλέτες είναι και οι πλέον απαιτητικές και, αν δεν έχεις ένα υπόβαθρο γνώσεων, απλά δεν θα τις ευχαριστηθείς ή δεν θα τις εκμεταλλευτείς πλήρως! Δεν είναι κρίμα στην τσέπη σου; Βέβαια, σε μια πολύ πιο σοβαρή νότα, μια μοτοσυκλέτα-ξυράφι απαιτεί συνεχή εγρήγορση και εμπειρία από τον αναβάτη της, καθώς για να προσφέρει τις επιδόσεις που υπόσχεται, δεν θα συγχωρεί εύκολα τα λάθη.

Τι πιστεύετε εσείς;

Πρέπει οι αναβάτες να κάνουν σχολείο για οδήγηση μοτοσυκλέτας; Εξαρτάται η απάντηση, από την μοτοσυκλέτα που έχει ή σκοπεύει να αγοράσει ο αναβάτης; Ή μήπως οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες είναι πλέον τόσο καλές και ασφαλείς, ώστε το σχολείο είναι πλεονασμός;