Εσένα σε νοιάζει η χώρα κατασκευής ή η χώρα προέλευσης;

Όταν μια μοτοσυκλέτα είναι Γερμανική, σημαίνει ότι κατασκευάζεται στην ίδια χώρα ή ότι απλά η εταιρία είναι γερμανικής προέλευσης; Τι έχει μεγαλύτερη σημασία για τον αναβάτη τελικά;

Η αλλαγή στην χώρα κατασκευής ωφελεί τις εταιρίες αλλά και τον αγοραστή
Από την στιγμή που οι κανόνες του εμπορίου και της αγοράς έχουν αλλάξει, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά όσον αφορά την γεωγραφική κατανομή της σύγχρονης βιομηχανίας δικύκλων. Οι εταιρίες αλλάζουν τον τόπο κατασκευής για συγκεκριμένους λόγους. Ένας πολύ σημαντικός, είναι η αναζήτηση για φθηνότερα εργατικά χέρια. Με αυτό τον τρόπο ο κατασκευαστής μπορεί να αυξήσει την κερδοφορία του, χωρίς να χρειαστεί να αυξήσει τις τελικές τιμές των προϊόντων του. Αυτό έχει και άμεση επίπτωση στον καταναλωτή, καθώς αγοράζει στην ίδια τιμή, ενώ με τα επιπλέον χρήματα, ο κατασκευαστής κάνει επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες.

Η αλλαγή στον τόπο κατασκευής δεν συνεπάγεται εκπτώσεις στην ποιότητα
Αυτό αυτομάτως μας οδηγεί στην ερώτηση αν έτσι φτιάχνονται χειρότερες μοτοσυκλέτες. Στα τέλη του αιώνα, όταν ακόμη η παγκοσμιοποίηση ήταν νέο πράγμα, οι φόβοι ήταν αρκετοί. Σε εργοστάσια τρίτων χωρών συνήθως κατασκευάζονταν μοντέλα για τις τοπικές αγορές της περιοχής, όπου η ποιότητα κατασκευής δεν είχε τον πρώτο ρόλο. Όταν όμως παράγεις μοτοσυκλέτες στην Ινδία σήμερα, με κύριο αποδέκτη την Ευρωπαϊκή αγορά, υπάρχει περίπτωση να έχεις κάνει τέτοιες εκπτώσεις; Γιατί η επόμενη λύση, είναι η μεταφορά της γραμμής παραγωγής σε μία χώρα που βρίσκεται πιο κοντά στην βασική σου αγορά.

Η χώρα κατασκευής επηρεάζει στην ουσία μόνο την τελική τιμή
Μια εταιρία είναι πιο λογικό να παράγει τις μοτοσυκλέτες της στην περιοχή που θέλει να τις προωθήσει, παρά να τις εισάγει (με επιπλέον δασμούς μάλιστα). Τέτοια εργοστάσια σήμερα υπάρχουν στην Ευρώπη και στην Ασία. Υπάρχει περίπτωση το ένα εργοστάσιο να κάνει καλύτερη δουλειά από το άλλο, όταν οι μοτοσυκλέτες αυτές προορίζονται για τους ίδιους αγοραστές με τις ίδιες υψηλές απαιτήσεις; Η χώρα κατασκευής λοιπόν έχει πλέον σημασία μόνο στον υπολογισμό του φόρου, με ότι αυτό θα σημαίνει για την δική μας τσέπη. Προσέχοντας λοιπόν οι κατασκευαστές κάθε παράγοντα που επηρεάζει την τελική τιμή, η χώρα κατασκευής μετατρέπεται σε ένα ακόμη εργαλείο στη μάχη για τη μείωση του κόστους.

Η κάθε μάρκα διατηρεί τη φιλοσοφία της, ανεξάρτητα από τον τόπο κατασκευής των μοντέλων της
Και η χώρα προέλευσης τελικά πόσο μετράει; Αυτό είναι κάτι τελείως διαφορετικό, καθότι εδώ υπάρχουν ριζικές διαφορές στη φιλοσοφία και τις προτεραιότητες. Εξάλλου υπάρχουν μάρκες διαφορετικής χώρας προέλευσης με μοντέλα ίδιας χώρας παραγωγής. 
Επομένως σε αυτή την περίπτωση, ποιο από τα δύο παίζει μεγαλύτερο ρόλο;

Εσείς τι λέτε; Τι μετράτε περισσότερο; Πως ζυγίζετε τη χώρα κατασκευής, πως τη χώρα προέλευσης και τελικά πόση και ποια σημασία δίνετε σε αυτά; 


 

  • Κωνσταντίνος

    Εννοείται πως η χώρα κατασκευής παίζει σημαντικό ρόλο στην ποιότητα κατασκευής μιας μοτοσυκλέτας. Η εμπειρία και η νοοτροπία του εργατικού δυναμικού δεν είναι κάτι που αλλάζει από τη μία μέρα στην άλλη.

      7
  • George K

    Ολα αυτά είναι στις επίσημες ανακοινώσεις των εταιριών και των διευθυντών τους (δημοσίων σχέσεων, κλπ.) ... περι ποιότητας. Η πραγματικότητα ομως, φαίνεται ξεκάθαρα! Κάτι σαν τις πολιτικές ανακοινώσεις κομμάτων!

      19